Historia
Chłopaki, musicie być lepsi od Jelcza
Star uczestniczył w rajdzie Paryż-Dakar tylko raz i pokonał całą trasę morderczej imprezy, choć dwie dwuosobowe załogi w Starach 266 znalazły się poza limitem czasu.
Dżentelmen jezdni z epoki PRL
Unikalny w skali kraju konkurs „Dżentelmen Jezdni” pomógł zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych.
Rolnicze ciężarówki ze strajków
Rolnicze ciężarówki ze Starachowic miały ułatwić rolnictwu PRL zwiększenie plonów. W produkcji przetrwały ponad dekadę.
Zmotoryzowana Warszawa
Pierwszym polskim miastem, w którym pojawił się samochód była Warszawa, tu pojawiły się pierwsze w Polsce autobusy miejskie i światła uliczne, a także tutaj od dekad są największe korki.
Całe pułki kierowców
Władze PRL rozbudowywały transport drogowy, aby zapewnić wojsku logistyczne wsparcie podczas wojny.
„Pokojowy” Kamaz
Rosyjskie wojsko na Ukrainie masowo używa Kamazów w wersjach transportowych i bojowych.
Jajecznica ze szczypiorkiem
Sanocka Fabryka Wagonów przygotowała konkurencyjny wobec warszawskiego prototyp autobusu z samonośną karoserią i silnikiem z tyłu.
Star dla całego RWPG
Specjalizacja produkcji miała zapewnić krajom RWPG lepszą jakość i dostępność wyrobów przemysłowych, w tym samochodów.
Chłodnie z Mielca
Mielecka Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego opanowała produkcję samochodowych chłodni.
Spodek wylądował w Kielcach
Wtedy, gdy trudno było kupić materiały i zdobyć ekipy budowlane, a wiele inwestycji rząd zawiesił, PKS Kielce wzniosło unikalny, ale zarazem praktyczny dworzec autobusowy. szak.
Klęska stalinowskiego współzawodnictwa
Pomimo partyjnej agitacji i terroru, zubożone społeczeństwo nie chciało bić produkcyjnych rekordów.
Silnik z rodowodem
Radziwiłł i Plater skonstruowali pierwszy na świecie wysokoprężny silnik z wirującym tłokiem.
Ciężkie samochody na kredyt
Na wdrożenie licencji Steyra zabrakło pieniędzy, zostały po nim puste hale w Warszawie i Starachowicach.
Zmilitaryzowany transport PRL
Centralizacja obejmowała w PRL każdą dziedzinę życia i gospodarki, w tym transport.
Eksportowy silnik
Władze kraju liczyły na eksport ciężarówek Star i pomóc w tym miał silnik wysokoprężny.
Konne tabory Wehrmachtu
Wojna mechaniczna nie była pomysłem niemieckich sztabowców, ale właśnie oni zastosowali ją na dużą skalę i ponieśli klęskę, także na polu motoryzacji.
Tundże,dawaj oryginał,Star w Chinach
W latach 80 starachowicka fabryka wykonała największy w swojej historii kontrakt handlowy.
Eksportowy Jelcz
Jelcz 315, powstający pod oznaczeniem Żubr M lub Żubr II, był jednym z wielu modeli polskiego przemysłu samochodowego, modernizowanych w drugiej połowie lat 60, aby pobudzić eksport.
Pierwsza ciężarówka na świecie
Jednym z największych talentów wynalazcy Gottlieba Daimlera było wynajdywanie coraz to nowych zastosowań dla swojego silnika.
Więcej artykułów…
Strona 2 z 6