Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

BP październik

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Oferta coraz szersza

Rozmowa z Piotrem Bogdańskim, dyrektorem zarządzającym SAF-HOLLAND Polska.

Trucks & Machines: – Na ostatnich targach IAA w Hanowerze oferta Grupy SAF-HOLLAND była naprawdę bogata. Która z wystawionych nowości jest dla was najważniejsza?

Piotr Bogdański: – Targi IAA w Hanowerze są dla nas zawsze bardzo ważne z punktu widzenia spotkań z producentami pojazdów, dystrybutorami części i końcowymi użytkownikami. Stoisko SAF-HOLLAND prezentujące pełną gamę naszych produktów było na tegorocznych targach wyjątkowo chętnie odwiedzane, z czego bardzo się cieszymy. Oprócz osi SAF dobrze znanych naszym klientom z lat ubiegłych przybliżyliśmy nowości z pneumatyki czyli modulator generacji 4 Haldex, telematykę Axcend oraz dwie nasze najnowsze akwizycje firm czyli specjalistyczne osie marek Tecma i Assali Stefen. Nowi członkowie rodziny SAF-HOLLAND wnoszą do naszego porfolio rozwiązania osi skrętnych, specjalizację w projektowaniu i produkcji osi oraz zawieszeń dostosowanych do potrzeb klienta. Organizacja SAF-HOLLAND zyskała solidnych partnerów o ugruntowanej pozycji na rynku w obszarze zaawansowanych projektów, dzięki czemu jeszcze lepiej będziemy odpowiadać na oczekiwania naszych klientów. Nie możemy też zapomnieć o osiach elektrycznych, które już są z powodzeniem eksploatowane w warunkach drogowych, również w Polsce.

 

T&M: –  W jakim kierunku podąża więc rozwój osi do naczep i przyczep?

PB: – Planujemy dalszy rozwój produktów „szytych na miarę”, co w poprzedniej ofercie SAF-HOLLAND nie było tak rozbudowane. Osie skrętne, osie powyżej 11 ton, hamulce bębnowe do aplikacji off-road to są nasze główne obszary rozwoju. Po wynikach sprzedaży i zapytaniach składanych przez producentów widzimy, że naczepy i przyczepy specjalistyczne, budowane przez naszych klientów mają stabilną sprzedaż i my jako SAF-HOLLAND chcemy być obecni w tych projektach w jeszcze większym stopniu. Nasze centrum serwisowe SAF-HOLLAND Polska w Pile zostało również przygotowane, aby tak zaawansowane projekty agregatów osiowych obsługiwać w przyszłości.

 

T&M: – Osie elektryczne, może to być czynnik pomagający w szybszym rozwoju elektromobilności w ciężkim segmencie?

PB: – Nasi klienci (mówimy tutaj o producentach przyczep i naczep oraz floty transportowe) coraz częściej wybierają rozwiązania customowe. Sprzęt, z którego korzystają jest lepiej dostosowany i wyposażony pod kątem specyficznych wymogów pracy, jaką nim wykonują. Przeznaczają też większe środki na rozwiązania odpowiadające w pełni ich potrzebom. Dobrze wiedzą, że to pomaga im uzyskać przewagę konkurencyjną. Osie elektryczne coraz częściej spotykają się z zainteresowaniem naszych klientów. Tak jak wspomniałem wcześniej, mamy już pierwsze projekty zrealizowane i są one w użytkowaniu naszych klientów. Elektromobilność to megatrend, którego nie możemy lekceważyć i będzie on nam towarzyszył przez najbliższe lata. Jestem przekonany, że projektów związanych z osiami elektrycznymi będziemy realizować więcej w najbliższym czasie. To wszystko wpisuje się w pełny obraz i kierunek rozwoju branży pojazdów użytkowych.

 

T&M: – Oferujecie praktycznie wszystko co znajduje się poniżej ramy. Jakie są trendy w rozwoju układów pneumatycznych, hamulcowych?

PB: – Ponad dwa lata temu dokonując akwizycji marki Haldex, chcieliśmy stworzyć unikatowy zespół linii produktowych, który dostarcza komponenty i wyposażenie poniżej tak zwanej ramy pojazdu, przyczepy lub naczepy. W wielkim skrócie, oprócz osi dostarczamy układy pneumatyczne, sworznie królewskie, zaczepy, nogi podporowe, felgi aluminiowe, układy hamulcowe w postaci zacisków czy rozwiązania telematyczne. Wspólnie z naszymi nowymi kolegami w SAF-HOLLAND pracujemy nad rozwojem hamulca bębnowego w naszych osiach oraz jak najszerszym zastosowaniu pneumatyki generacji 4 od Haldex. Dokonaliśmy szeregu zmian w modulatorach Gen4, aby odpowiadały one potrzebom rynku i naszych klientów.

 

T&M: – Polski transport drogowy nie znajduje się teraz w najlepszej sytuacji. Czy i jak to wpływa na rynek OEM, a jak na rynek dystrybucji części zamiennych?

PB: – Liczba nowych rejestracji nowych przyczep i naczep pokazuje spadki sięgające 30 procent na polskim rynku. Ma to oczywiście znaczący wpływ na działanie wszystkich dostawców komponentów na rynku OEM. SAF-HOLLAND, dzięki wolumenowi produktów sprzedanych w latach poprzednich w OEM, notuje wzrosty i rozwój w sprzedaży części zamiennych. Widzimy dokładnie, że rynek aftermarketu dynamicznie się powiększa przy mocnym ochłodzeniu w OEM-ie. Przewidujemy dalsze umacnianie naszej pozycji na rynku części zamiennych z produktami SAF, Haldex oraz Sauer. Wszyscy życzymy sobie w kolejnych kwartałach zwiększenia sprzedaży po stronie OEM i wierzę, że nastąpi to wkrótce.

 

T&M: – Wiadomo, że jak interesy idą nieco gorzej, pojawia się skłonność do oszczędzania. Odczuwacie to w swoim biznesie? Na czym przewoźnik jednak nie powinien oszczędzać?

PB: – Odbyliśmy wiele spotkań z końcowymi użytkownikami naszych produktów czyli flotami transportowymi. Chcieliśmy poznać plany naszych klientów na trudny czas w naszej branży. Cieszy nas, że przewoźnicy mimo kontroli kosztów stawiają na sprawdzone rozwiązania i dostawców o solidnej strukturze organizacyjnej. Głosy jakie do nas docierały w czasie spotkań potwierdzają, że przewoźnicy chcą dalej korzystać z produktów o wysokiej jakości, co ogranicza ryzyko awarii w przyszłości oraz wydłuża żywotność podzespołów w codziennej eksploatacji. Szczególnie współpraca i nasza jakość w obszarze części zamiennych jest doceniana przez naszych partnerów biznesowych. Nasza oferta części zamiennych jest elastyczna dla naszych klientów i mogą oni wybrać produkty premium takie jak SAF-HOLLAND czy Haldex, ale mamy też rozwiązanie w postaci linii produktowej Sauer, która aktualnie cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Uważam, że przewoźnicy mają bardzo duże doświadczenie i dobre wyczucie biznesowe. Przeżyli już niejeden kryzys, czy ochłodzenie rynkowe. Wiedzą, jakie rozwiązania sprawdzają im się najlepiej, dlatego jestem przekonany, że współpraca z takim dostawcą komponentów i części zamiennych, jakim jest Grupa SAF-HOLLAND z szerokim wachlarzem produktowym jest najlepszym rozwiązaniem.

 

T&M: – Dziękuję za rozmowę.

 

T&M nr 10/2024

Tekst promocyjny

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE