Nowy DAF XF w Polsce
Dziewiątego czerwca br. w budynku warszawskiego Transcoloru odbyła się oficjalna premiera nowego DAF-a XF.
Wzięło w niej udział prawie 800 klientów i partnerów biznesowych DAF Trucks Polska. Dla wielu spośród uczestników wydarzenia premiera Nowego XF-a stanowiła pierwszą okazję do zapoznania się z najnowszym modelem ciężarówki z Eindhoven. Udział w spotkaniu wzięli właściciele i pracownicy największych firm transportowych w Polsce, a także przedstawiciele autoryzowanych dealerów pojazdów marki DAF w naszym kraju, firm: DBK, WTC, ESA Trucks, TB Truck & Trailer Serwis oraz Firmy Wanicki.
Zaufanie to zobowiązanie
Wydarzenie otworzył Maciej Taniewski, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska.
– Spotykamy się dzisiaj z Państwem nie tylko po to, aby zaprezentować najnowszego DAF-a XF – powiedział Maciej Taniewski. – W ten sposób chcemy także podziękować za zaufanie, dzięki któremu od ponad 10 lat możemy z dumą nosić tytuł lidera rynku samochodów ciężarowych w Polsce oraz dzięki któremu obecnie już co czwarty rejestrowany w Polsce pojazd ciężarowy jest marki DAF. Ale zaufanie to także zobowiązanie. Mamy świadomość tego, że musimy wciąż zaspokajać oczekiwania rynku, które są proste: dostarczać samochody, które pozwalają zarabiać więcej. Pojazdy, które generują możliwie najniższe koszty eksploatacyjne, możliwie najwyższe zyski, a których kierowcy są dumni, mogąc pracować w komfortowych i bezpiecznych warunkach I taki właśnie jest nowy XF. Nowy DAF jest lżejszy, interwały między przeglądami są wydłużone, a co najważniejsze – zużywa o 7 procent mniej paliwa od poprzednika. Dlatego nazwaliśmy go „doskonały w każdym calu.
Najlepsze staje się jeszcze lepsze
Najważniejsze cechy nowego DAF-a przedstawił Zbigniew Kołodziejek, dyrektor marketingu DAF Trucks Polska, odpowiadając na pytania Marcina Prokopa, który prowadził imprezę.
– Dlaczego uważamy, że to najlepszy samochód na rynku? W 2018 r. firma DAF będzie obchodziła 90 lecie istnienia. I od pierwszego dnia firma związana jest z transportem towarowym. 90 lat DAF-a to 90 lat innowacji. – powiedział Zbigniew Kołodziejek. – To liczne przełomy, którymi nadawaliśmy ton branży: wprowadzenie Intercoolera, który DAF zastosował jako pierwszy. Wprowadzenie technologii ATi, np. model 95 – pierwszy DAF nagrodzony tytułem Ciężarówki Roku. To wtedy rozpoczęła się nowa era w konstrukcji zespołów napędowych, które były w stanie realizować transport dalekobieżny, sięgający ponad miliona kilometrów. Potem wprowadzenie modelu roku 2015 – najchętniej wybieranego samochodu ciężarowego w Polsce i jednego z najpopularniejszych na świecie. Najważniejsza jest niezawodność. Czy samochód spala mniej czy więcej, jego komfort – to nie ma znaczenia w sytuacji, w której samochód nie dowiezie ładunku na miejsce na czas. Od 12 lat DAF jest liderem sprzedaży w Polsce. Dlatego że oprócz ekonomiki DAF koncentruje się na dostarczaniu pojazdów o niezrównanej trwałości i niezawodności, cechujących się zaledwie 5,5 godziną nieplanowanych przestojów w ciągu 30 miesięcy (wg Testu firmy Fahrenkoetter). Dzisiejszy dzień to dzień, w którym redefiniujemy pojęcie efektywności. Wprowadzamy pojazdy, dzięki którym to, co najlepsze, staje się jeszcze lepsze. Ustawiamy wysoko poprzeczkę, jeśli chodzi o niskie zużycie paliwa, niezawodność, bezawaryjność, efektywność, długowieczność. 7%, czyli średnio o 2 litry mniej. Warto zaznaczyć, że 7% wzrostu efektywności to najwyższy skok, jaki DAF wykonał w historii.
Prezenter podał dla przykładu, że prędkość obrotową silnika obniżono do niecałego tysiąca na minutę przy pełnej prędkości przejazdowej XF, co jest ewenementem w tej klasie pojazdów.
Pojazdy nowej generacji są wyposażane w zupełnie nową zautomatyzowaną przekładnię 12-biegową w standardzie lub 16-biegową w ramach wyposażenia opcjonalnego. Oba warianty są dostępne w wersji z przełożeniem bezpośrednim lub nadbiegiem. Nowa skrzynia zapewnia szybszą zmianę biegów, bardziej cichą pracę i – według producenta – ma działać poprawnie w ciągu ośmiu lat niezależnie od przebiegu.
Liczby mówią same za siebie
– Nowy model to również liczne innowacje największej kabiny na rynku – Dodał Z. Kołodziejek. – Wnętrze to nowe materiały wykończenia, większa czytelność zegarów, rozbudowany moduł feedbacku. Do tego system DAF Connect - najbardziej otwarta platforma do zarządzania flotą dostępna na rynku.
Niższe spalanie to nawet 3000 euro na pojazd korzyści rocznie. Większa ładowność – 600 EUR dodatkowego zysku. Nowe interwały obsługowe to jakieś 250 EUR rocznie ze względu na większą dostępność taboru. DAF Connect – większa możliwość porównania i analizy, kontroli efektywność – kolejne 1300 EURO niższych kosztów rocznie. Nowy XF – Pure Excellence, doskonałość, to najlepsza propozycja biznesowa dla firmy transportowej na rynku. Przedstawiciel DAF Trucks Polska zwrócił także uwagę, że holenderska marka ma dobrze zorganizowaną sieć serwisową, bazującą na niezależnych firmach, które potrafią dostosować swoją działalność do lokalnych potrzeb użytkowników DAF-ów.
Wydarzenie na facebooku obserwowało na żywo 900 osób, a do minionego weekendu obejrzało prawie 10 000. Furorę wśród gości zrobiła muzyczna gwiazda wieczoru - Patrycja Markowska, u której boku, niespodziewanie, pojawił się Grzegorz Markowski, lider zespołu Perfect.
T&M nr 6/2017
Tekst: Zbigniew Majerowski
Add comment