Biznes i ludzie
Rozmowa z Giansimone Bertoli – CEO East Europe w Prometeon Tyre Group.
– Jakie znaczenie w strategii Prometeon Tyre Group ma, zarządzany przez Pana region Europy Wschodniej?
– Europa Wschodnia jest regionem, który ciągle się rozwija i ma potencjał wzrostu w nadchodzących latach. Obecnie stanowi około jednej czwartej całego europejskiego rynku stalowych ciężarówek. Dołączyłem do rodziny Prometeon w maju i nawet w tym krótkim okresie, osobiście byłem świadkiem wzrostu. Od czwartego kwartału 2024 r. wprowadziliśmy również pewne zmiany w strukturze, dodając kraje nordyckie. Ogólnie region można nazwać Europą Wschodnią i Nordykami. Jeśli chodzi wyłącznie o Europę Wschodnią, głównymi rynkami w regionie są Polska, Węgry, Rumunia, Czechy i Grecja.
– Czy w tym regionie są już członkowie sieci SuperTruck? Jeśli tak, to w jakich krajach i jakie są plany w tym zakresie?
– Zaczęliśmy wdrażać koncepcję SuperTruck z sukcesem w Polsce, w której mamy obecnie 21 partnerów, do tego kilku w Grecji oraz innych krajach bałkańskich. Pracujemy już także nad uruchomieniem w przyszłości tej sieci w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i pozostałych państwach, aby zapewnić jak najgęstsze pokrycie całego obszaru.
– Jakie korzyści może przynieść dilerowi opon ciężarowych członkostwo w SuperTruck i w jaki sposób może on znaleźć się w tej sieci?
– SuperTruck to sieć niezależnych dealerów specjalizujących się w pojazdach ciężarowych i autobusach, których cechuje profesjonalizm, doświadczenie i pasja. Członkostwo zapewnia dostęp do nowego programu SuperFleet, który pomaga dealerom wspierać swoich klientów z maksymalną wydajnością, w tym najnowocześniejszymi narzędziami, rozwiązaniami cyfrowymi, które nazywamy Pro Services. Dzięki temu dealerzy mogą wzmocnić swoją rolę jako zaufanych doradców swoich klientów i stać się preferowanym partnerem Prometeon w zakresie wsparcia handlowego. Aby zakwalifikować się do grupy dilerów SuperTruck niezbędne jest prezentowanie wysokich standardów w zakresie usług, wiedzy technicznej i obsługi klienta. W ten sposób szukamy partnerów, którzy podzielają zaangażowanie w bezpieczeństwo, innowacje i ciągłe doskonalenie, tworząc relację korzystną dla obu stron, która stanowi wartość dodaną dla klienta końcowego.
– Prometeon to z jednej strony duży biznes i związane z nim problemy, a z drugiej strony pracodawca dla licznej załogi, z jej oczekiwaniami. Jak udaje się Państwu łączyć te obie role, zachowując jednocześnie w tym wszystkim równowagę?
– Oczywiście jest to kwestia równowagi, ponieważ Prometeon ma cele w zakresie sprzedaży, udziału w rynku, zysku dla zrównoważonego biznesu. Posiadamy cztery zakłady produkcyjne: po jednym w Turcji i w Egipcie oraz dwa w Brazylii, które produkują również opony Agro&Xply. Dzięki najlepszym inżynierom, wykorzystaniu technologii Smart Manufacturing oraz centrum badawczo-rozwojowemu w fabryce w Izmit w Turcji, Prometeon wzmocnił portfolio produktów o Serię 02, dostarczając innowacyjną oponę R02 Proway. Tę innowację ogłoszono w całej Europie i Turcji podczas wielkiego wydarzenia inauguracyjnego w Stambule. Z drugiej strony, za sukcesem stoi świetny zespół, który realizuje strategię Prometeon w terenie. Najważniejsza jest odpowiednia równowaga uzyskiwana dzięki wspaniałym ludziom, którzy lubią pracować w przyjaznej atmosferze. To ona właśnie stanowi kluczowy czynnik umożliwiający wyrażanie siebie w pełni i osiąganie celów biznesowych.
T&M nr 11//2024