Parada piękności z targami w tle
Jedenasta edycja zlotu Master Truck, który tradycyjnie zorganizowano w lipcowy weekend w Polskiej Nowej Wsi koło Opola, zgromadziła około 450 tuningowanych trucków i dziesiątki tysięcy uczestników.
Tradycyjnie zjechały się tu tuningowane ciężarówki z różnych krajów, a dystrybutorzy i producenci części oraz pojazdów ciężarowych zaprezentowali swoją ofertę. Nie zabrakło także dobrej zabawy.
Wielonarodowe towarzystwo
Na imprezę przyjechały ciężarówki i publiczność m.in. z Finlandii, Węgier, Niemiec, Czech, Białorusi i Ukrainy. Również rodacy z najodleglejszych zakątków Polski. Krajowi przewoźnicy z roku na rok też prezentują coraz wyższy poziom i klasę – dorównując, a niejednokrotnie przewyższając zagranicznych kolegów. Pięknych tuningowanych ciężarówek było więcej niż w roku ubiegłym.
Obok ciężarówek tuningowanych stanęły oldtimery a także pojazdy specjalne – pomoce drogowe, straże pożarne, ciężarówki amerykańskie, trochę ciekawych samochodów osobowych oraz kultowe motocykle.
Triumfator z Finlandii
Wielkim zwycięzcą 11 Master Truck`a, jak zresztą przewidywano, był Mika Auvinen z Finlandii, ze swoim nowiutkim Highway Hero – ogrom pracy włożony w przygotowanie maszyny został wielokrotnie doceniony, m.in. przez publiczność zlotu. Ciężarówka pokryta lakierem w odcieniach soczystej zieleni wzbudzała największe zainteresowanie zwiedzających. Prace przy tuningu tego pojazdu trwały 11 miesięcy, a same zabiegi lakiernicze pochłonęły 2 tys. roboczogodzin.
Motywy, które na niej umieszczono, nawiązują do lat 50. XX wieku.
– To hołd dla amerykańskiego stylu życia, ale także dla ludzi, którzy mają odwagę spełniać swoje marzenia – wyjaśnia Auvinen. Na jego pojeździe widnieje m.in. wizerunek gwiazdy muzyki country – Johnego Casha. Ekipa Miki Auvinena sporo czasu poświęciła także na tuning wnętrza kabiny, gdzie również dominuje soczysta zieleń. Dźwignia zmiany biegów ma długość 1,5 metra i jest atrapą srebrnego mikrofonu. W kabinie znajduje się również szafa grająca.
Producenci ciężarówek dopisali
Swoje stoiska urządzają na zlocie także ciężarówkowe centrale. Przykładem może być docenione przez komisję konkursową Iveco Poland, które przygotowało wiele atrakcji dla dużych i małych fanów pojazdów ciężarowych, m.in. zaprezentowano Stralisa w limitowanej wersji, przygotowanej z okazji 20-lecia Iveco Poland. Wyróżniono także ekspozycję MAN Truck & Bus Polska.
Producenci ciężarówek i maszyn rolniczych przygotowali szereg konkurencji sprawnościowych. Zetor zapraszał do spróbowania swoich sił w precyzyjnym układaniu balota, MAN do przejazdu między beczkami, a DAF do gry w kręgle. Z kolei Iveco udzielało porad w „Akademii Zdrowego Kierowcy”, a Mercedes zorganizował konkurs drużynowy w przeciąganiu liny.
Iwona „Trucking Girl” Blecharczyk wraz z fundacją Trans.org, promocyjny Actros 1851LS „Mietek”, flota ciężarówek spod znaku „Gwiazdy” oraz nowy portal społecznościowy RoadStars – to tylko niektóre z licznych atrakcji na ekspozycji Mercedes-Benz. Ekspozycję zorganizowała Grupa Wróbel – sieć salonów i serwisów Gwiazdy w południowo-zachodniej Polsce. Najważniejszymi gośćmi były oczywiście ciężarowe Mercedesy – Actrosy, Atego, Arocs oraz spokrewniony Fuso Canter. Szczególnie okazale prezentował się Actros 1851 LS „Mietek” – popularny w prasie komiksowy Show Truck, będący zajawką portalu społecznościowego RoadStars, a tym samym głównym bohaterem najnowszych kampanii reklamowych Mercedesa w Polsce. To na nim odbywały główne konkursy z udziałem Gwiazdy – takie jak tradycyjne przeciąganie pojazdu liną i konkurs wiedzy.
Goście Master Truck mogli również poćwiczyć tężyznę fizyczną na siłowni dla truckerów przygotowanej przez Fundację Truckers Life – partnera firmy Mercedes-Benz Polska, która jest sponsorem programu zakładania takich siłowni w całym kraju.
Podczas zotu Mercedes-Benz Arocs otrzymał prestiżową nagrodę polskich dziennikarzy „Master Truck of the Year 2015”, nadawaną wspólnie przez najważniejsze redakcje zajmujące się ciężką motoryzacją.
Ekspozycje targowe
Na tegorocznym Master Trucku nie zabrakło części „targowej”. Producenci i dystrybutorzy części prezentowali na stoiskach swoją ofertę i także zapraszali do wspólnej zabawy.
Inter Cars - największy polski dystrybutor części motoryzacyjnych zapraszał publiczność do swojego miasteczka, gdzie czekało mnóstwo niespodzianek dla dzieci i dorosłych, a zabawa odbywała się pod znakiem 25. urodzin firmy.
Na ekspozycji tańczyły piękne dziewczyny ubrane w pawie pióra. Dla panów przygotowano siłomierze bokserskie, możliwość sprawdzenia siły kopnięcia czy pedałowania. Był także kącik dla dzieci z konkursami plastycznymi. Inter Cars pokazywał także swoje amerykańskie ciężarówki – Show Car – a w nich ekspozycję wyposażenia warsztatowego. Na miejscu można było wygrać zaproszenia na „15. Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów”, które odbędą się w dniach 18-20 września 2015 na Stadionie Narodowym w Warszawie. Na stoisku można też było zapoznać się z ofertą wyposażenia warsztatowego, części zamiennych do ciężarówek i akcesoriów ciężarowych. Zaprezentowała się również firma Feber – producent pojazdów.
BKF Tenzi - producent środków do mycia i pielęgnacji samochodów prezentował swoje najciekawsze produkty. Firma specjalizuje się w produkcji specyfików do zabezpieczania lakieru i szyb, past polerskich do karoserii oraz zabezpieczania i wygładzania lakieru, środków do oczyszczania elementów stalowych i aluminiowych w ciężarówkach zaatakowanych korozją.
BSL - firma jest bezpośrednim importerem i dystrybutorem części zamiennych do ciężarówek, maszyn rolniczych oraz maszyn budowlanych.
– Specjalizujemy się w częściach do skrzyń biegów, do silników, mamy także turbosprężarki do wszystkich modeli pojazdów silnikowych takich marek jak KKK, Schwitzer, Holset i Garret. Tę właśnie ofertę dziś prezentujemy – powiedział Robert Szczygielski z firmy BSL. Obejmuje ona turbiny do pojazdów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych.
Ena Truck – firma zajmująca się dystrybucją części i akcesoriów do pojazdów ciężarowych prezentowała na swoim stoisku przekrój całej swojej oferty, w której są m.in. produkty Hella, łańcuchy śnieżne Alaska, lodówki samochodowe Vitrifrigo czy amerykańskie sygnały pneumatyczne Hadley.
– Dostosowujemy samochody ciężarowe do wymagań kierowców, którzy chcą jeździć w komfortowych warunkach. Lodówki, klimatyzatory, osłony przeciwsłoneczne – to wszystko dostarczamy na indywidualne zamówienie, według potrzeb użytkownika pojazdu. Sprowadzamy najlepsze wyroby z całej Europy – zapewniał Marek Kwaśniewski z Ena Truck.
Fristom zaprezentował lampy, które produkuje w technologii LED i dostarcza do ponad 40 krajów Europy, Ameryki Południowej i Australii.
– W tym roku rozszerzyliśmy ofertę o lampy tylne w technologii LED, które cieszą się bardzo dużym powodzeniem wśród klientów ze względu na ich jakość, design i trwałość – wyjaśnił Mariusz Damrath, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Fristom. Producent oświetlenia prezentował na Master Trucku także lampy robocze. – To jest także nasz sztandarowy produkt, który stale ulepszamy – z 1300 lumenów przechodzimy na 2800 lumenów, wkrótce lampa ta będzie dostępna w sieci sprzedaży Fristom – dodał M. Damrath.
Interauto - producent pasów transportowych zabezpieczających ładunki oraz dystrybutor części do zabudowy naczep, m.in. zawiasów, sworzni, zamknięć oraz akcesoriów typu skrzynki narzędziowe, skrzynki na gaśnice, pojemniki na wodę, eksponował przede wszystkim pasy transportowe, które spełniają normy europejskie.
Klenart – firma zajmuje się głównie serwisem i sprzedażą opon do pojazdów ciężarowych takich producentów jak Michelin, Goodyear, Continetal, Bridgestone, Pirelli.
– Mamy serwisy mobilne, wykonujemy naprawy u klienta na miejscu – powiedział Jan Klenart, prezes firmy. Spółka z Żor prezentowała także azjatyckie marki opon ciężarowych, które wprowadziła na polski rynek. – Staramy się mieć całą paletę opon, dlatego że oczekiwania klientów są różne. Część klientów jest w stanie zainwestować w oponę większe pieniądze, ale są tacy, którzy chcą wydać mniej, ale są jednocześnie świadomi, że przebiegi na tych oponach będą mniejsze – dodał J. Klenart. Podstawowa misja firmy to doradztwo techniczne. – Chcemy doradzać naszym klientom flotowym jaki rodzaj ogumienia byłby najlepszy do ich rodzaju transportu, jak również monitorujemy stan opon w czasie eksploatacji – podsumował J. Klenart.
Martex - dystrybutor części do pojazdów ciężarowych, naczep i autobusów prezentował się na zlocie po raz pierwszy. Firma pokazała całą swoją ofertę w formie katalogów. Są to m.in. części karoseryjne, elementy osprzętu silnika, przeniesienia napędu, części układu wydechowego, elementy zawieszenia, opony i narzędzia wyposażenie warsztatowego. Martex jest obecny na rynku od 23 lat. W tej chwili posiada 18 oddziałów w całej Polsce i współpracuje z grupą 400 dostawców z całego świata.
Opoltrans - dystrybutor części do samochodów ciężarowych świętował na Master Trucku swoje 25. urodziny. Z tej okazji firma przygotowała mnóstwo atrakcji, nie zabrakło też prezentacji oferty. Opoltrans pokazał wszystko, co jest niezbędne do tego, by użytkować ciężarówkę – wyposażenie warsztatowe, akcesoria, oleje, wózki do dystrybucji oleju, zabezpieczenia ładunku od pasów transportowych, poprzez belki rozporowe aż po podłogi sklejkowe. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się oświetlenie i sygnały dźwiękowe.
– Trudno nie wspomnieć o układzie hamulcowym, filtrach, lodówkach, które też cieszą się niezwykłą popularnością – powiedział Arkadiusz Miśta z działu marketingu Opoltrans. Firma prezentowała także opony – flagowe produkty w swojej ofercie.
– Nasz najnowszy produkt to opony Kelly Goodyeara. Myślę, że to będzie coś, czego klienci oczekiwali. Opony są ciche, mają świetną przyczepność do nawierzchni – dodał A. Miśta.
PTM Trade – na zlocie nie mogło zabraknąć oferty naczep.
– Jesteśmy liderem w dystrybucji naczep z ruchomą podłogą i wyłącznym importerem marki Stas Belgia. Wszystkie naczepy produkowane są na ramach aluminiowych, ale mamy też modele dostępne na ramach stalowych – wyjaśnił Tomasz Bartoszewicz, właściciel firmy. Firma jest także wyłącznym dystrybutorem niemieckiej marki Langendorf – producenta wywrotek, sprzętu budowlanego i naczep niskopodwoziowych. – Są to produkty premium do obsługi czterech segmentów transportu w Polsce – rolnictwa, odpadów, biomasy i podłoży pieczarkarskich. Dajemy klientowi kompleksowe rozwiązanie. Mamy sieć serwisową, centralną hurtownię części, pion finansowania i własny transport. Realizujemy dwa rodzaje transakcji z klientami. Jest to produkcja na zamówienie, ale także sprzedaż gotowych pojazdów. Skupujemy też używane ciężarówki – dodał T. Bartoszewicz. PTM Trade to także dystrybutor takich marek przyczep i naczep jak Huefferman, Cubas Serge i Moeyersons NV. Firma oferuje także kompleksową diagnostykę naczep i naprawy. We współpracy z autoryzowaną siecią serwisową swoich dostawców przeprowadza przeglądy układów pneumatycznych i hamulcowych Wabco, Haldex i Knorr.
SAF Holland Polska - prezentował na swoim stoisku siodła i osie do naczep.
– Nasze osie produkowane są w Niemczech. Przede wszystkim jesteśmy tutaj, żeby zaprezentować naszą ofertę oraz nasze najnowsze modele osi i siodła – powiedział Paweł Furmańczyk z SAF Holland Polska. W ofercie firmy są także zawieszenia mechaniczne i pneumatyczne do przyczep i naczep, kompletne systemy hamulcowe, nogi podporowe, czopy, zaczepy, dyszle i ich końcówki, felgi stalowe i aluminiowe oraz systemy sterowania osiami. Są to produkty firm takich jak, grupa SAF-Holland, Wabco, XLite, Raufoss, VSE i Continental.
Turbo-Tec - to jedna z największych niezależnych firm w Europie, specjalizująca się w profesjonalnej regeneracji turbosprężarek oraz układów zasilania paliwem silników Diesla.
– Prowadzimy także sprzedaż fabrycznie nowych turbosprężarek i podzespołów układów wtryskowych do diesli. Jesteśmy autoryzowanym regeneratorem takich części marek Delphi, Bosch, VDO. Właśnie wprowadzamy na rynek nasz nowy produkt – przekładnie kierownicze. Prezentujemy tu nasze produkty, jak również nasze nowe centrum serwisowe, które otworzyliśmy w Jaworznie, zajmujące się diagnostyką i naprawą podzespołów – powiedział Konrad Kozieł z Turbo-Tec.
ZF Friedrichshafen AG. – Prezentujemy tutaj przede wszystkim nasze produkty, a także nasze usługi, z którymi wychodzimy do sieci motoryzacyjnych i warsztatów samochodowych. Pokazujemy przede wszystkim skrzynie biegów do ciężarówek, ale również inne produkty, które montujemy w ciężarówkach. Oprócz sprzęgieł, amortyzatorów i standardowych części z naszej oferty, mamy części do półautomatycznej skrzyni biegów AS-Tronic, która jest już dostępna u naszych dystrybutorów, jak również części do niej – stwierdziła Monika Chomicka, Marketing Manager z ZF Friedrichshafen AG. Ten produkt cieszył się największym zainteresowaniem zwiedzających.
Tekst: Antoni Gostyński
T&M 7-8/2015
Add comment