Naczepa wszechstronna
DEMARKO Special Trailers to polska, uznana marka specjalistycznych naczep, przede wszystkim niskopodwoziowych, platformowych oraz z obniżonym pokładem.
Jednym z ciekawszych produktów jest wszechstronna, trzyosiowa naczepa 3N, należąca do segmentu określanego jako allrounder. Jacek Mańka, dyrektor sprzedaży działu Special Trailers, podkreśla, że pojazd będący autorską konstrukcją DEMARKO jest wytwarzany już od 2015 r. i z powodzeniem realizuje zlecenia transportowe. Model 3N znajduje nabywców nie tylko na polskim rynku, ale również za granicą, głównie w Niemczech i krajach Skandynawii. Służy przede wszystkim do przewozu maszyn budowlanych, choć może także transportować wiele innych, ponadnormatywnych ładunków.
Konstrukcja stalowa
Warto przyjrzeć się tej naczepie pod względem technicznym. Dwubelkową ramę wykonano między innymi ze stali S690QL lub Domex 650. Poprzeczne żebra zostały wspawane do ceownika w zewnętrznej części ramy. Zagłębienie na ramię koparki ma wymiary ok. 2950 x 600 x 220 mm. Towarzyszą mu zagłębienia na koła o głębokości 190-410 mm pomiędzy szyją a pierwszą osią oraz między pierwszą a drugą osią. Wypełnienie zagłębień jest z drewna, obitego blachami cynkowanymi ogniowo. Przednie nogi podporowe charakteryzują się nośnością 24 t dynamicznie i 50 t statycznie. Tylne nogi podporowe są cynkowane ogniowo. Praktyczne rozmieszczenie specjalnych uchwytów znacząco ułatwia stabilne zamocowanie każdego rodzaju ładunku.
Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej spełnia najwyższe światowe standardy. Przed każdym malowaniem konstrukcja stalowa jest wyśrutowana a następnie malowana podkładem cynkowym lub metalizowana. Na koniec nanoszona jest powłoka zewnętrzna w kolorze dowolnie wybranym przez Klienta (paleta RAL). Podłoga naczepy została zaprojektowana w sposób zapewniający stabilne i bezpieczne podparcie przewożonych ładunków – bez względu na to czy będą to pojazdy kołowe, gąsiennicowe czy np. konstrukcje stalowe – drewniane deski oraz stalowa blacha ryflowana zadbają o to, by każdy ładunek dotarł do celu, pozostając podczas całej podróży w swoim pierwotnym położeniu.
Rzut oka na podwozie
Każda z trzech osi SAF odznacza się nośnością 11.000 kg. Pierwsza jest stała i podnoszona, druga stała, trzecia nadążna. Pneumatyczne zawieszenie posiada funkcję podnoszenia i opuszczania. Naczepa ma 12 stalowych, srebrno-szarych felg z oponami Pirelli 235/75 R17.5. Dwuprzewodowy układ hamulcowy z ABS i EBS dostarcza Knorr-Bremse. Do tego wymienny sworzeń królewski 2’’, instalacja elektryczna 24 V i elementy oświetlenia marki Aspock.
Mnogość dodatków
Wśród opcji oferujemy szeroką paletę najazdów 3, 4, 5 metrów, a także najazdy aluminiowe. Inne, warte odnotowania opcje to: cztery zestawy do transportów ponadgabarytowych (teleskopowo wysuwane światła obrysowe, biało-czerwone tablice ostrzegawcze 423 x 423 mm), uchwyty na koło zapasowe, kliny pod koła, stalowa skrzynka narzędziowa na przedzie pojazdu z dwoma zamkami, 12 kłonic cynkowanych ogniowo, praktyczny schowek na kłonice montowany pod pokładem ładunkowym, poszerzenia do 3 m wysuwane teleskopowo i cynkowane ogniowo, pręty antypoślizgowe na tylnym skosie naczepy i wiele innych specjalistycznych dodatków wykonywanych w ramach programu Custom Tailored Trailer (CTT) – naczep szytych na miarę potrzeb Klientów DEMARKO, dzięki któremu każda naczepa objęta programem CTT w 100% spełnia ich wymagania.
T&M nr 11/2019
Tekst: Leon Bilski
Add comment