Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Migawki z wystawy

Na początku miesiąca, od 3 do 5 listopada, w warszawskim kompleksie Expo XXI miały miejsce ósme targi Trans Logistica Poland.

W zeszłym roku, z powodu pandemii, impreza się nie odbyła. Firma Vatex dynamicznie wchodzi na polski rynek, nie tylko dzięki bardzo dobrym cenom, ale również dzięki doświadczonemu zespołowi, którzy doskonale zna specyfikę transportu i języki obce tak potrzebne w tej branży. Vatex sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pomaga w odzyskaniu podatku VAT i akcyzy nawet w ciągu pięciu dni. Posiada również bardzo dobre rozwiązania w zakresie opłat drogowych (urządzenie VIALTIS Telepass SAT), karty paliwowe IDS dla działalności w Europie oraz Neftika dla działalności w Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państw (ponad 7 tys. stacji). Jakub Jarosz, sales manager, zapowiada na najbliższe miesiące kolejne, korzystne rozwiązania dla transportu.

DKV stawia na rozwiązania telematyczne. DKV Live to wygodna alternatywa dla rozbudowanych systemów telematycznych, to asystent logistyki stworzony w wyniku połączenia know-how DKV i Skyletronic Umożliwia zarządzanie flotą w czasie bieżącym i współpracę z wieloma giełdami transportowymi. Drugim, bardzo ważnym kierunkiem są opłaty drogowe, do rozliczania których służy box EETS, akceptowany również w systemie e-Toll. Poza naszym krajem box działa w dziewięciu innych państwach Unii, są to: Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Bułgaria, Węgry, Austria.

Na rozliczanie opłat drogowych nacisk kładzie również UTA. Urządzenie UTA One dla pojazdów powyżej 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej obsługuje 15 systemów w 14 krajach. Olbrzymia jest sieć akceptacji kart paliwowo-serwisowych, 65 tys. punktów, w Polsce ponad 4,6 tys. Zeszłoroczne przejęcie firmy przez Edenred zaowocowało m.in. przyspieszeniem cyfryzacji i jeszcze bardziej prokliencką postawą niż dotychczas. UTA jest otwarta na współpracę z flotami każdej wielkości, od jednego osobowego auta po setki i tysiące dużych ciężarówek, zwanych potocznie „tirami”.

E100 to firma łącząca Wschód i Zachód, z jej kartą można prowadzić transportową działalność od Azji po zachodnie krańce Europy. Poza tankowaniem paliwa na 20 tys. stacji karty E100 umożliwiają rozliczanie opłat drogowych w 29 państwach, zwrot VAT-u i akcyzy. Firma oferuje także faktoring. Power Max to oferta dla lokalnych, małych i średnich firm, takich jak catering czy taksówki. Na stoisku można było wygrać elektryczną hulajnogę Xiaomi Mi Essential wziąwszy udział w konkursie „Poznaj E100”.

Wprawdzie karta flotowa Port 24 obejmuje tylko Polskę, ale spora część z akceptujących ją 80 stacji leży blisko zachodniej i południowej granicy, więc jest skierowana również do przewoźników międzynarodowych. W swoich materiałach Port 24 podaje bardzo dokładne współrzędne geograficzne każdego punktu. Wśród nich są również stacje automatyczne. Oprócz tego zielonogórska firma Port 24 dostarcza do stacjonarnych zbiorników paliwo od producentów krajowych i zachodnich.

 

Polskie sieci

         Moya rozwija się stale, sukcesywnie. Obecnie ma 350 stacji paliw własnych i franczyzowych. 22 punkty to stacje automatyczne, dla flot, z szybkimi dystrybutorami. Poza tym Moya proponuje dwie karty paliwowe. Karta Moya Firma jest ważna na terenie Polski, natomiast Moya Firma IQ Card również w innych krajach europejskich, w sumie na około 2.500 stacji. Warunki współpracy można negocjować, przedstawiciele sieci Moya stawiają na elastyczność oferty.

         Bezgotówkowe karty paliwowe Lotos są związane z szeregiem konkretnych korzyści. Można tu wymienić odroczony termin płatności w ramach bezpłatnego kredytu kupieckiego, wsparcie osobistego opiekuna handlowego Lotosu, atrakcyjne rabatowanie, ofertę produktów pozapaliwowych, szeroki wachlarz programowania w zakresie dostępnego asortymentu, limitów zakupowych, zakresu czasowego i terytorialnego aktywności karty. Oprócz kart bezgotówkowych Lotos proponuje karty przedpłacone i gotówkowe karty pracownicze.

 

Wokół transportu

PTM Polska to znany dystrybutor naczep z ruchomą podłogą, przede wszystkim marki Stas. Inne, ważne pole aktywności łódzkiej firmy stanowią systemy przeładunkowe Cargomatic i Joloda. Każda taka instalacja jest projektowana z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki konkretnego klienta. Mogą to być systemy w obrębie jednego zakładu, ale również w punktach odległych do około 100 km. Ciekawym, opatentowanym pomysłem są przegrody kompresujące. Na zewnątrz PTM wystawił naczepę FGM 19, jednoosiową (SAF, hamulce bębnowe) do przewozu jednego ciągnika siodłowego.

Grzegorz Pusłowski, project manager Trimble Poland, jako jedną z głównych zalet swojej firmy wymienia obsługę posprzedażną. Jest to priorytet, klient nie może być zostawiony sam sobie. Rozwiązania ułatwiające planowanie i zarządzanie parkiem transportowym cechuje łatwość integracji z innymi programami, np. TMS. Nowością są kamery, skuteczne również w nocy, które zapewniają bezpieczeństwo kierowcy i firmie, współpracujące z czterokanałowym rejestratorem DVR.

         Portal ja-pojadę.pl jest pierwszym w Polsce z ogłoszeniami o pracy oraz ofertami zleceń dla kierowców zawodowych. Działa od roku, podczas targów, na początku listopada było w nim ponad 6.000 osób, przeważnie z kategorią C + E, w 90 proc. Polaków. Z drugiej strony, ogłoszenia o pracy mają różny charakter, od stałego zatrudnienia po jednorazowe przewozy. Portal jest otwarty na rekrutacje zbiorowe, jak i na propozycje przeszkolenia kierowców.

         Lutz Assekuranz dysponuje szeroką ofertą i bardzo dużym doświadczeniem, ale wciąż stara się o propozycje odpowiadające aktualnej sytuacji na rynku. Dołączył do oferty polisy AC przydatne, gdy przewoźnik wykorzystuje obce naczepy. Ważne jest też ubezpieczenie T1, T2 zobowiązań celnych w przypadku przewozów dotyczących Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Norwegii. Natomiast ubezpieczenie Cargo niejako wspomaga CMR, jest niezbędne dla zleceniodawcy i właściciela towaru.

         Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD) wystawiało się dlatego, że prowadzi działalność gospodarczą, oferuje pakiety usług dla przewoźników, choćby zwrot VAT-u z krajów Unii Europejskiej, Norwegii i Szwajcarii. W warszawskiej siedzibie zrzeszenia mieści się punkt kontaktowy Lutz Assekuranz. ZMPD pośredniczy w opłatach drogowych. Urządzenie ZMPD box obsługuje 15 domen opłat drogowych. ZMPD jest w tym przypadku oficjalnym partnerem firmy Toll4Europe.

 

T&M nr 11/2021

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE