To już 25 lat
DKV obchodzi ćwierćwiecze obecności w naszym kraju. Dorobek, trzeba przyznać, wypada imponująco.
Obecnie DKV obsługuje ponad 7 tysięcy firm, co więcej, Polska to drugi, po Niemczech, rynek w Europie dla tego operatora, z ponad 10-procentowym udziałem w obrotach. Przed otwarciem polskiej siedziby w 1992 roku klientów było zaledwie 24, dzisiaj ponad 7 tysięcy. W Polsce z DKV współpracuje blisko 4 tysiące stacji paliw i 150 warsztatów. Na całym kontynencie liczba punktów akceptacji sięgnęła zawrotnej wielkości 80 tysięcy. Firma DKV, istniejąca od 1934 r., stała się największą organizacją serwisową na europejskich drogach. Trzeba podkreślić, że zwłaszcza w jej przypadku termin „karta paliwowa” stracił aktualność, obecnie jest to karta paliwowo-serwisowa. Najbardziej popularne, dodatkowe usługi to rozliczanie opłat drogowych, napraw, internetowy serwis do zarządzania transakcjami, zwrot zagranicznego VAT-u. Zamierzeniem na najbliższą przyszłość jest urzeczywistnienie europejskiej idei jednolitej opłaty EETS.
Uroczysta gala 25-lecia, w klimacie Hollywood i Oscarów, została wyznaczona na piątkowy wieczór, 2 czerwca, w Zamku Topacz, w Ślęzy pod Wrocławiem. Wśród ponad 300 gości byli przedstawiciele centrali, DKV Euro Service z Niemiec: Alexander Hufnagl – dyrektor zarządzający, Frank Hanses – dyrektor sprzedaży, Ulrich Wolter – dyrektor marketingu oraz Matthias Rock, odpowiedzialny za komunikację firmy w regionie. Obecność tych osób, a także szefów przedstawicielstw DKV w różnych krajach Europy, bez wątpienia świadczy o znaczeniu polskiego rynku dla DKV. Odkąd kierowanie spółką w 1999 r. przejął Michał Bałakier, jej obroty dziesięciokrotnie wzrosły. Barbara Kubaj, do niedawna dyrektor biura DKV, wspominała skromne początki, jak jesienią 1992 trzy osoby zaczynały od kupienia mebli i maszyn do pisania.
Właścicieli kilkunastu firm, najbardziej zasłużonych dla rozwoju DKV w Polsce, uhonorowano pamiątkowymi statuetkami. W kolejności alfabetycznej: Ajmag, Andrex Andrzej Kwiatkowski, Delta Trans Transporte i Delta Trans Logistik, Euro-Pegaz, Eurotrans Wądołowski, Masłowski Antoni International Transport, Matrans, Piomar, Renex Regina Jędrych Tomasz Jędrych, USP Transport Spedition, Targor Truck, TKS-Trans Andrzej Syliwoniuk Auto Transport, Transmas, Zakład Usług Mechanizacyjnych Jerzy Susarski, ZTE Radom.
T&M nr 6/2017
Tekst: Jacek Dobkowski
Add comment