Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

43-procentowy wzrost sprzedaży

Duży skok ciężkich pojazdów. W pierwszych miesiącach 2016 roku popyt na ciężkie pojazdy użytkowe w Polsce wzrósł do tego stopnia, że niektórzy producenci nie nadążają z dostawami.

 

W pierwszym kwartale sprzedano w naszym kraju 5.875 ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej 16 ton, co oznacza wzrost aż o 43 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. (wówczas nabywców znalazło 4.096 takich pojazdów). Najwięcej 16-tonowych ciężarówek sprzedała w tym czasie Scania – 1.276 sztuk, co dało tej marce 21,7-proc. udział w tym segmencie rynku. Tuż za szwedzką marką uplasował się DAF, ze sprzedażą 1.247 pojazdów (21,2 %), a dalej Volvo (odpowiednio 956 sztuk i 16,3 %), MAN (914 szt., 15,6 %), Mercedes (768 szt., 13,1 %), Renault Trucks (449 szt., 7,6 %) i Iveco (262 szt., 4,5 %). Co istotne, każdy z wymienionych producentów zwiększył sprzedaż w porównaniu z I kwartałem 2015 r., przy czym największy skok odnotowała Scania, która dostarczyła aż o 523 pojazdy więcej niż przed rokiem. DAF, pomimo wzrostu sprzedaży o 369 pojazdów, stracił pierwszą pozycję w tym segmencie, jaką miał w I kwartale 2015 r., na rzecz skandynawskiej marki. Oczywiście dominują w tej kategorii ciągniki siodłowe, które np. w przypadku DAF-a, Volvo i Renault stanowią ponad 90 proc. dostaw pojazdów 16-tonowych, a u pozostałych producentów przekraczają grubo 80 proc. Ogółem udział ciągników w rynku ciężkich pojazdów w I kwartale stanowi aż 87,8 proc. (w tym samym okresie 2015 r. było to 86,7 proc.). Poprosiliśmy przedstawicieli importerów o skomentowanie tych wyników rynkowych.

 

Bernard Wieruszewski, dyrektor ds. Produktu i Sprzedaży Ciężarówek MAN Truck & Bus Polska:

- MAN zamknął rok 2015 jako lider sprzedaży pojazdów ciężarowych. Przez cały miniony rok obserwowaliśmy, że rynek pojazdów powyżej 16 t rośnie i odpowiednio na to reagowaliśmy. Jednak to, co dzieje się aktualnie zaskakuje nawet nas. W tym segmencie rynek wzrósł o 43 % w porównaniu z tym samym okresem w 2015 r. Myślę, że dobre wyniki finansowe firm transportowych skłaniają do dalszych inwestycji w nowy tabor. Czynnikiem sprzyjającym nadal pozostają niskie ceny paliwa i pozytywne trendy gospodarcze.

Przypomnijmy, że Polska jest potentatem na rynku przewozów długodystansowych, polskie firmy cieszą się dużym uznaniem na europejskim rynku, co wpływa na ich rozwój, a w konsekwencji na zakup nowych ciężarówek.

W związku z tym faktem, jak również wzrostem oczekiwań klientów MAN rozszerza swoją gamę produktów i ofertę usług, tak, aby systematycznie minimalizować tzw. całkowite koszty eksploatacji pojazdu.  Znajduje to przełożenie na oszczędności i generowanie większych zysków przez firmy transportowe.

 

Tomasz Ciesielski, Product & Marketing Manager Mercedes-Benz Trucks:

 –  Rok 2016 zaskoczył nas bardzo wysoką dynamiką rozwoju rynku oraz ilością rejestracji pojazdów – szczególnie w segmencie ciągników siodłowych. Po pierwszym kwartale wzrost rynku całkowitego pojazdów o DMC > 6 t wynosi ponad 40%, a ciągników siodłowych  o 45% . Rynek samochodów segmentu 6-16 t notując tendencję spadkową o 11% przyniósł Mercedesowi wzrost rejestracji pojazdów Atego do poziomu ponad 33% udziału w rynku. Sytuacja ta jest związana z zastępowaniem lekkich samochodów ciężarowych cięższymi samochodami z segmentu > 16 ton. Mercedes skorzystał również na wzroście o ponad 31% sprzedaży ciężkich podwozi > 16 t i zwiększył swój udział rynkowy w pierwszym kwartale do ponad 20%.

Segment ciężkich podwozi do budownictwa i dystrybucji międzymiastowej jest bardzo ważny dla Mercedesa i wiążemy z nim nadzieje na rozwój naszej sprzedaży. Tutaj główna rolę odgrywa Actros z podwoziami 2- i 3-osiowymi oraz Arocs w wersji 4-osiowego pojazdu do zadań budowlanych. Liczymy na znaczną sprzedaż pojazdów z dołączanym napędem przedniej osi (hydrostatyczny HAD) oraz z turbosprzęgłem z retarderem. Oba rozwiązania gwarantują długowieczność pojazdów oraz znaczące obniżenie zużycia paliwa i kosztów eksploatacyjnych, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm transportowych.

Co do segmentu ciągników siodłowych to zwiększamy dostępność Actrosa, który się cieszy ogromnym powodzeniem w Polsce i na rynkach europejskich z powodu najniższego zużycia paliwa oraz najwyższej ekonomiczności. Przykładem tego jest zwycięstwo ciągnika siodłowego Actros w teście porównawczym Green Truck 2016, który w ramach porównania zużycia paliwa dla zestawów 40-tonowych w czasie testu zużył średnio 22,68 l/100 km. To wciąż obok jakości produktu i sieci serwisowej nasz najmocniejszy argument handlowy. Dynamiczny silnik 2. generacji OM 471 współpracujący z systemem PPC przynoszą ogromne oszczędności dla polskich firm.

 

Paweł Paluch, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji Scania Polska:

–  Scania jest liderem sprzedaży pojazdów ciężarowych w Polsce, jak wynika z danych rejestracji pojazdów dokonanych w pierwszym kwartale tego roku. W badanym okresie zarejestrowano aż 1.276 pojazdów Scania, co stanowi 21,7 proc. udziału w rynku.

Warto podkreślić, że w trakcie trzech pierwszych miesięcy 2016 roku liczba pojazdów Scania zarejestrowanych w Polsce wzrosła o 70 proc. w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Rynek pojazdów ciężarowych wzrósł w tym czasie o blisko 40 proc., a zatem na tym tle Scania rozwijała się jeszcze bardziej dynamicznie.

Wskazując na czynniki rozwoju rynku należy podkreślić fakt, że polscy przewoźnicy są bardzo aktywni i rozwijają swoją działalność, zwłaszcza w Europie. Obecnie 25 proc. towarów na rynku UE jest przewożonych przez polskich kierowców. Biorąc pod uwagę Scania, za znakomite wyniki firmy odpowiada przede wszystkim wysoka sprzedaż ciągników wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym oraz podwozi do zabudowy. Scania posiada 29 proc. udział w rynku w segmencie podwozi do zabudowy. Co więcej, w ostatnich latach jesteśmy liderem tego segmentu w Polsce.

Mamy świetne pojazdy, które są nie tylko bezawaryjne i solidne, ale przede wszystkim bardzo ekonomiczne. Ponadto, o naszej przewadze stanowi indywidualne podejście do potrzeb Klientów. Wraz z pojazdami dostarczamy nowoczesne systemy oraz kompleksowe usługi dedykowane Scania. Doskonałym przykładem tego podejścia jest realizowany od sierpnia zeszłego roku program Scania „Zawsze na czele”. Udowadniamy w  nim, że odpowiednio dobrana specyfikacja pojazdu, wykwalifikowany kierowca oraz dostęp do systemów wsparcia kierowcy i usług dodatkowych Scania gwarantują realne oszczędności dla biznesu. Nie bez znaczenia przy podejmowaniu decyzji o współpracy ze Scania jest także dostęp do doskonale rozwiniętej sieci 38 serwisów w Polsce. Dzięki niej jesteśmy bliżej klienta, zawsze wtedy kiedy tego potrzebuje i skracamy do minimum czas przestojów.

Tekst: Antoni Gostyński

T&M nr 4/2016

 

 

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE