Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

MAN na czele rankingu

W roku 2015 firma MAN Truck & Bus Polska ponownie została liderem rynku pojazdów ciężarowych o DMC ponad 6 ton.

Według statystyk Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2015 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 22.158 ciężarówek o DMC ponad 6 ton, w tym 4.183 nowe pojazdy ciężarowe MAN. Udział niemieckiej marki w rynku wyniósł 18,9%. Na drugim miejscu w tym rankingu uplasował się DAF (3.902 pojazdy, 17,6 proc. udziału w rynku), na trzecim Mercedes-Benz (3.555 sztuk, 16%), na czwartym Scania (3.538, 16%), dalej Volvo (3.303, 14,9%), Iveco (2.341, 10,6%) i Renault Trucks (1.232, 5,6%). MAN osiągnął także dobry wynik w sprzedaży pojazdów najcięższych, o DMC ponad 16 t, gdzie prowadzi DAF (z 18,9% udziałem w rynku i sprzedażą ponad 3.820 sztuk). Niemiecka marka plasuje się na drugim miejscu, ze sprzedażą 3.695 sztuk (udział rynkowy – 18,3 %). Na kolejnych miejscach są: Scania (3.358 pojazdów, 17,5% udział w rynku), Volvo (3.294 i 16,3%), Mercedes-Benz (3.244, 16%), Iveco (1.444, 7,14 %) i Renault Trucks (1.168, 8,8%)

Również w sektorze autobusów wynik MAN w Polsce jest wyjątkowo dobry. Dostarczając 168 autobusów, MAN zajął drugie miejsce w tym segmencie na rynku polskim.

– Ten doskonały wynik cieszy nas szczególnie z dwóch względów. Po pierwsze po trzyletniej przerwie powróciliśmy na pierwsze miejsce sprzedaży pojazdów ciężarowych w Polsce. Po drugie umocniliśmy naszą pozycję w ramach koncernu, stając się trzecim rynkiem na świecie. To właśnie w Polsce, po Niemczech i Francji, MAN sprzedaje najwięcej swoich pojazdów – powiedział Piotr Stański, Prezes Zarządu MAN Truck & Bus Polska. – Sukces rynkowy MAN w roku 2015 zawdzięczamy zarówno doskonałemu produktowi, jakim jest niezawodna i ekonomiczna ciężarówka MAN jak również dopasowanym do potrzeb rynku ofertom sprzedażowym i obsłudze serwisowej.

Systematycznie rosła sprzedaż pojazdów MAN z kontraktami serwisowymi. Aktualnie co czwarta ciężarówka tej marki sprzedawana jest z tą usługą (w 2015 r. – 1.136 sztuk, czyli 28,5%). Aktualnie na rynku jest 2.720 pojazdów objętych kontraktami.

Rośnie też zainteresowanie klientów systemem telematycznym MAN Telematics. Na koniec 2015 r. już 1.070 pojazdów było włączonych w nadzór sprawowany za pośrednictwem tego systemu (obejmuje m.in. informacje o danych pojazdu, portal danych przeglądowych i naprawczych).

W roku 2015 firma MAN Truck & Bus Polska kontynuowała promocję usług oferowanych w autoryzowanej sieci serwisowej. Proponowane były pakiety serwisowe w atrakcyjnych cenach jak również oryginalne części zamienne serii ecoline oraz oferta Dobre roczniki skierowana do użytkowników starszych pojazdów ciężarowych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów. W roku 2015 wystartował także program „Rok to za mało”, w którym oryginalne części zamienne MAN, zakupione w sieci serwisowej objęte zostały dwuletnią gwarancją.

Sprzedaż części zamiennych w sieci MAN w ujęciu wartościowym rośnie systematycznie z roku na rok o około 9-11 proc – w 2015 roku przekroczyła pułap 140 mln zł. Na rok 2016 szacowana jest sprzedaż zbliżona do 160 mln zł (wzrost o ok. 10%).

Sprzedaż całkowita serwisu MAN w Polsce również systematycznie rośnie o 3-6 proc. W 2015 r. zbliżyła się do 26 mln zł, a na rok 2016 przewiduje się obroty na poziomie ok. 26,5 mln zł.

W minionym roku MAN, już po raz czwarty z rzędu z w raporcie TÜV, został doceniony i nagrodzony jako producent najbardziej bezawaryjnych ciężarówek. Nie dziwi więc, że sprzedaż pojazdów używanych od kilku lat utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. W roku 2015 wyniosła 844 sztuki, odnotowując wzrost o 20%.

Firma planuje w bieżącym roku rozwijać ofertę handlową w takich obszarach jak środki smarne, części do naczep i zabudów oraz szeroko rozumiane akcesoria.

Tekst: Antoni Gostyński

T&M nr 3/2016

        

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE