1B TrucksMAchines 1170x150 PL 012025

loga na www miedzy banery

Renault Trafic jako chłodnia wewnętrzna

Marka Renault wyróżnia się bardzo szeroką ofertą zabudów na wszystkich dostawczych modelach. Tym razem - Trafic Furgon chłodnia.

Gruau Polska wykonuje zabudowy dla temperatur w zakresie od + 25 do - 20 st. C. Prezentowana konstrukcja, w klasie FRC, daje możliwość schłodzenia towarów do wymienionej, minimalnej wartości -20 st. C. Jest to zabudowa izotermiczna do transportu towarów w temperaturach kontrolowanych. Tak zmodyfikowany furgon jest dedykowany do przewożenia mrożonych artykułów spożywczych w ujemnych temperaturach, dla firm farmaceutycznych, branży rybnej, do transportu lodu w kostkach, także dla wyspecjalizowanych firm kurierskich. Przede wszystkim część ładunkowa otrzymała izolację termiczną za pomocą płyt warstwowych poliestrowych z pianką 80 mm. Izolowana podłoga została wzmocniona sklejką i pokryta antypoślizgową wylewką do wysokości elegancko zabudowanych nadkoli. Z prawej strony zostały wstawione dodatkowe, wewnętrzne drzwi, widoczne po odsunięciu fabrycznych drzwi. Futryna w świetle tylnych drzwi otrzymała dodatkową uszczelkę zabezpieczającą. Progi bocznych i tylnych drzwi wykończono blachą nierdzewną. Oświetlenie LED przedziału ładunkowego składa się z dwóch punktów. Dwa elementy dodatkowego wyposażenia zabudowy to kurtyny paskowe w świetle drzwi bocznych i tylnych oraz agregat. Agregat chłodniczy Rivacold DDU 030 zapewnia stałą kontrolę temperatury w oparciu o elektroniczny sterownik z wyświetlaczem LED, ustawiony z lewej strony kokpitu. Parownik wewnątrz ładowni jest osłonięty obudową z białego laminatu, skraplacz zamontowano na dachu Renault. Sprężarka jest przy silnika auta i napędzana poprzez pasek.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Sam furgon to wariant L2H1, więc z dłuższą karoserią (podstawowa to L1) i z niższym dachem (wyższy jest oznaczony H2), w jedynej dostępnej wersji wyposażenia o wdzięcznej nazwie Extra. Na pokładzie znalazły się opcje, m.in. cztery poduszki – dwie boczne i dwie kurtyny. Razem z seryjnymi czołowymi, liczba airbagów osiągnęła sześc. 170-konny turbodiesel zapewnia bardzo dobre osiągi, wszak 10,8 s do setki w furgonie oceniamy jako nader krótki czas. W jednym z trzech widoków cyfrowego zestawu wskaźników jest obrotomierz, ale uproszczony, bez żadnych liczb. Najważniejsze to utrzymywać obroty w zakresie napisu eco, który wówczas staje się większy. Ale bez obaw, eco wcale nie oznacza mało dynamicznej jazdy czy powolnego tempa, na ostatnim, VI biegu w manualnej skrzyni wyjdziesz poza eco dopiero przekroczywszy 130 km/h.

Renault daje na całe auto gwarancję 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację 12, do tego 2 lata assistance, wszystko bez limitu przebiegu. Przeglądy Renault wyznacza co 30.000 km lub co 2 lata. Przeglądy agregatu wykonują stacje serwisowe Frigipol.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Trafic Furgon L2H1 2.0 Blue dCi 170 Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 5480 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 1967 mm, ładownia przed zabudową 6,7 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min,, maksymalnie 176 km/h, od 0 do 100 km/h 10,8 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,9-7,9 l/100 km, cena bez zabudowy 133.100 zł netto, czyli 163.713 zł brutto, zabudowa w testowym egz. 40.978 zł netto (50.403 zł brutto), cena z zabudową 174.078 zł netto (214.116 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE