Renault Trafic jako chłodnia wewnętrzna
Marka Renault wyróżnia się bardzo szeroką ofertą zabudów na wszystkich dostawczych modelach. Tym razem - Trafic Furgon chłodnia.
Gruau Polska wykonuje zabudowy dla temperatur w zakresie od + 25 do - 20 st. C. Prezentowana konstrukcja, w klasie FRC, daje możliwość schłodzenia towarów do wymienionej, minimalnej wartości -20 st. C. Jest to zabudowa izotermiczna do transportu towarów w temperaturach kontrolowanych. Tak zmodyfikowany furgon jest dedykowany do przewożenia mrożonych artykułów spożywczych w ujemnych temperaturach, dla firm farmaceutycznych, branży rybnej, do transportu lodu w kostkach, także dla wyspecjalizowanych firm kurierskich. Przede wszystkim część ładunkowa otrzymała izolację termiczną za pomocą płyt warstwowych poliestrowych z pianką 80 mm. Izolowana podłoga została wzmocniona sklejką i pokryta antypoślizgową wylewką do wysokości elegancko zabudowanych nadkoli. Z prawej strony zostały wstawione dodatkowe, wewnętrzne drzwi, widoczne po odsunięciu fabrycznych drzwi. Futryna w świetle tylnych drzwi otrzymała dodatkową uszczelkę zabezpieczającą. Progi bocznych i tylnych drzwi wykończono blachą nierdzewną. Oświetlenie LED przedziału ładunkowego składa się z dwóch punktów. Dwa elementy dodatkowego wyposażenia zabudowy to kurtyny paskowe w świetle drzwi bocznych i tylnych oraz agregat. Agregat chłodniczy Rivacold DDU 030 zapewnia stałą kontrolę temperatury w oparciu o elektroniczny sterownik z wyświetlaczem LED, ustawiony z lewej strony kokpitu. Parownik wewnątrz ładowni jest osłonięty obudową z białego laminatu, skraplacz zamontowano na dachu Renault. Sprężarka jest przy silnika auta i napędzana poprzez pasek.
Sam furgon to wariant L2H1, więc z dłuższą karoserią (podstawowa to L1) i z niższym dachem (wyższy jest oznaczony H2), w jedynej dostępnej wersji wyposażenia o wdzięcznej nazwie Extra. Na pokładzie znalazły się opcje, m.in. cztery poduszki – dwie boczne i dwie kurtyny. Razem z seryjnymi czołowymi, liczba airbagów osiągnęła sześc. 170-konny turbodiesel zapewnia bardzo dobre osiągi, wszak 10,8 s do setki w furgonie oceniamy jako nader krótki czas. W jednym z trzech widoków cyfrowego zestawu wskaźników jest obrotomierz, ale uproszczony, bez żadnych liczb. Najważniejsze to utrzymywać obroty w zakresie napisu eco, który wówczas staje się większy. Ale bez obaw, eco wcale nie oznacza mało dynamicznej jazdy czy powolnego tempa, na ostatnim, VI biegu w manualnej skrzyni wyjdziesz poza eco dopiero przekroczywszy 130 km/h.
Renault daje na całe auto gwarancję 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację 12, do tego 2 lata assistance, wszystko bez limitu przebiegu. Przeglądy Renault wyznacza co 30.000 km lub co 2 lata. Przeglądy agregatu wykonują stacje serwisowe Frigipol.
Renault Trafic Furgon L2H1 2.0 Blue dCi 170 Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 5480 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 1967 mm, ładownia przed zabudową 6,7 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min,, maksymalnie 176 km/h, od 0 do 100 km/h 10,8 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,9-7,9 l/100 km, cena bez zabudowy 133.100 zł netto, czyli 163.713 zł brutto, zabudowa w testowym egz. 40.978 zł netto (50.403 zł brutto), cena z zabudową 174.078 zł netto (214.116 zł brutto).
Tekst i fot. Jacek Dobkowski
Add comment