Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Światowa premiera MAN-a eTGL

Nowy, 12-tonowy elektryczny samochód ciężarowy do lekkiego transportu dystrybucyjnego.

MAN Truck & Bus zaprezentował na targach IAA 2024 nowy model: eTGL. Elektrycznie napędzany 12-tonowy samochód ciężarowy do lekkiego transportu dystrybucyjnego, uzupełnia ofertę elektrycznych samochodów ciężarowych niemieckiego producenta. Pojazd o zasięgu do 235 kilometrów, z szybkim ładowaniem w ciągu około 30 minut i ładowności do 6,6 tony, w zależności od nadwozia, polecany jest do cichego, lokalnego transportu bez emisji CO2 w miejskiej logistyce towarów dla sieci spożywczych, sprzedawców detalicznych lub branży gastronomicznej.

 

Elektryczne od 12 do 42 ton

Wraz z eTGS i eTGX, MAN oferuje teraz całe portfolio elektrycznych pojazdów o DMC od 12 do 42 ton. Jak wskazują przedstawiciele MAN, miejski transport dystrybucyjny jest ważnym segmentem początkowym dla przejścia na elektromobilność.

 

– Dzięki nowemu eTGL firma MAN staje się prawdziwym dostawcą pełnego zakresu w dziedzinie elektromobilności – powiedział Alexander Vlaskamp, ​​CEO MAN Truck & Bus, podczas prezentacji nowego lekkiego elektrycznego samochodu ciężarowego do dystrybucji. – Od nocnych dostaw do supermarketów po ciężki transport dalekobieżny, MAN oferuje firmom transportowym napędy bezemisyjne z jednego źródła. Około 2.000 zamówień i zapytań o zamówienia na nasze eTGX i eTGS pokazuje już, że nasza modułowa koncepcja baterii do indywidualnego wdrożenia, nadwozia i oferowany zasięg spełniają potrzeby naszych klientów. Dzięki dużej ładowności, krótkim czasom ładowania i optymalnemu zasięgowi dla logistyki miejskiej, eTGL doskonale uzupełnia nasze portfolio eTruck.

Nowy MAN eTGL bazuje na sprawdzonym 12-tonowym modelu napędzanym silnikiem wysokoprężnym i wykorzystuje te same komponenty techniczne, co jego bracia eTGS i eTGX: dwa pakiety akumulatorów opracowane przez MAN specjalnie do użytku w pojazdach użytkowych i produkowane w fabryce w Norymberdze są zamontowane po lewej i prawej stronie ramy i zapewniają użyteczną pojemność 160 kWh. Ładowanie odbywa się za pośrednictwem połączenia CCS o mocy do 250 kW w ciągu około 30 minut, jest zatem wydajne i sprawdzi się podczas przerw w jeździe.

Jednostka napędowa, składająca się z silnika elektrycznego i dwubiegowej skrzyni biegów, jest umieszczona centralnie w ramie i przekazuje moc napędową 285 KM (210 kW) na oś tylną za pośrednictwem wału Cardana. Rozstaw osi 4.500 mm, zaprojektowany z myślą o zwrotności w mieście, można łączyć z długościami nadwozia od 6.200 do 7.300 mm, które są typowe dla lekkich nadwozi plandekowych i przyczep do transportu suchych ładunków.

Kabina dzienna zapewnia taki sam komfort jazdy, jak jej odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym: szczególnie niskie wejście jest ergonomicznie zaprojektowane, aby umożliwić częste wchodzenie i wychodzenie. W szoferce przewidziano liczne łatwo dostępne schowki i gniazdka do ładowania np. telefonu komórkowego. Centralny, w pełni cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala dostarcza kompleksowych informacji o stanie naładowania akumulatora, zasięgu, aktualnym zapotrzebowaniu na energię i rekuperacji, oprócz zwykłych danych dotyczących jazdy.

 

Kompleksowe doradztwo i usługi w zakresie eMobilności

Podobnie jak w przypadku modeli eTGX i TGS, nabywcy eTGL mogą skorzystać z 360-stopniowego doradztwa w zakresie e-mobilności: porady dotyczące przejścia na elektromobilność obejmują analizy dotyczące wdrożenia pojazdów i wymagań infrastruktury ładowania, dostosowane do potrzeb klienta. Same stacje ładowania są również częścią oferty MAN poprzez partnerstwa z dostawcami infrastruktury ładowania. Ponadto dostępne są umowy serwisowe i rozwiązania finansowe specjalnie dostosowane do elektromobilności i potrzeb logistyki dystrybucji miejskiej, a także liczne usługi cyfrowe do korzystania z nowego małego elektrycznego lwa. Należą do nich MAN eReadyCheck, którego klienci mogą użyć, aby sprawdzić, w jaki sposób ich trasy dostaw mogą być pokonywane wyłącznie elektrycznie, inteligentny system planowania tras MAN SmartRoute oraz usługa MAN Charge&Go do korzystania z publicznych punktów ładowania.

 

T&M nr 9/2024

Tekst: Antoni Gostyński

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE