ORLEN OIL ULTOR
Nowoczesne silniki w samochodach ciężarowych wymagają środka smarowego spełniającego najbardziej rygorystyczne normy producentów OEM, ale także muszą odpowiadać coraz bardziej restrykcyjnym emisji spalin EURO.
Oleje o najniższych lepkościach 0W-XX, 5W-XX posiadają starannie dobrane dodatki uszlachetniające, co przekłada się na lepszą wydajność energetyczną silnika, oszczędność paliwa jak i wydłużone okresy między wymianami oleju. Z perspektywy firm transportowych ma to ogromny wpływ na ponoszone koszty utrzymania patrząc na całą posiadaną flotę pojazdów.
ORLEN OIL posiada w swojej ofercie środki smarowe (poza olejami syntetycznymi o lepkości 5W-XX- 10W-XX jak i mineralnymi 15W-XX, 20W-XX) będące kompromisem między olejami syntetycznymi, a mineralnymi. Oleje półsyntetyczne doskonale sprawdzą się również w silnikach o nowoczesnej konstrukcji, które muszą sprostać pracy pod wysokim, a często zmiennym obciążeniem, ale także w pojazdach wyposażonych w silniki o starszej konstrukcji o dużym przebiegu, gdzie ważną rolę odgrywa czystość silnika i lepsza wydajność energetyczna. Niejednokrotnie pojazdy te wyposażone są w systemy oczyszczania spalin, co za tym idzie olej silnikowy nie powinien mieć negatywnego wpływu na układy EGR/SCR, DPF, NOx. Ważną zaletą olejów półsyntetyków jest cena, która odgrywa dużą rolę dla przedsiębiorców posiadających flotę pojazdów.
Półsyntetyczne oleje silnikowe ORLEN OIL posiadają aprobaty czołowych producentów samochodów ciężarowych m.in Mercedes-Benz, Volvo, Renault, Man, Cummins, MTU, czy Deutz. Spełniają również rygorystyczne normy API i ACEA jak i emisji EURO VI, V, IV i niższych. Na wyróżnienie zasługuje olej ORLEN OIL ULTOR OPTIMO 10W-30, który posiada unikalną technologię NEO GUARD. Technologia ta ma na celu zachowanie czystości wnętrza silnika, zwiększenie ochrony części wewnętrznych silnika przed zużyciem ściernym, a także wydłużenie interwałów wymiany oleju serwisowego. Ochrona NEO GUARD to najnowocześniejsze dodatki dyspergujące i detergenty, zapobiegające tworzeniu się szkodliwych osadów i powstawaniu aglomeratów sadzy, co przekłada się na maksymalną wydajność i zmniejsza ryzyko poważnych awarii pojazdu.
Zgodnie z danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego oleje półsyntetyczne w 2023 roku osiągnęły największy udział w rynku sprzedaży olejów silnikowych do samochodów ciężarowych uzyskując 44%, wypierając tym samym starsze i przestarzałe oleje mineralne o lepkości 15W-XX, 20W-XX, które zajęły drugie miejsce osiągając 41% udziału w rynku. Flota pojazdów poruszających się po drogach Polski i Europy wciąż młodnieje dlatego zapotrzebowanie na oleje o lepkości 10W-XX w dalszym ciągu będzie wzrastać. W związku z tym ORLEN OIL prowadzi badania nad technologiami, które będą spełniać najnowsze wymagania stawiane producentom środków smarnych w najbliższych latach, współpracując z największymi dostawcami rozwiązań w zakresie pakietów dodatków, surowców i technologii.
W segmencie olejów półsyntetycznych do samochodów ciężarowych ORLEN OIL oferuje również oleje: ULTOR COMPLETE 10W-40, ULTOR EXTREME 10W-40, ULTOR MASTER 10W-40, ULTOR DIESEL L-SAPS 10W-40 M, ORLEN OIL ULTOR BASIC 10W-40. Aktualna oferta jest tak dostosowana, aby spełniała oczekiwania klientów pod względem wyboru odpowiedniego oleju silnikowego do posiadanego pojazdu lub całej floty. Pełna gama produktów ORLEN OIL dostępna jest na stronie www.oferta.orlenoil.com.
Autor:
Dominik Fejklowicz
Dział Strategii Produktów
ORLEN OIL
T&M nr 9/2024
Add comment