Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Jedno urządzenie

Jedno, pokładowe urządzenie obsługujące systemy opłat drogowych w różnych europejskich państwach to wygoda dla przewoźnika, managera floty, kierowcy, a także dostęp do innych usług.

Dzięki EETS, europejskiej usłudze opłaty elektronicznej, można korzystać z różnych systemów opłat w szeregu krajów, bez konieczności posiadania wielu urządzeń lub kart. Zaawansowane technologicznie OBU (One Board Unit) zapewniają płatności za drogi, również za tunele, mosty i promy w 14-16 krajach Starego Kontynentu. Przykładowo urządzenie UTA One next funkcjonuje w 16 państwach i 18 systemach myta. Są to: Austria, Belgia (w tym tunel Liefkenshoek), Bułgaria, Dania (mosty i promy), Francja, Niemcy (od 1. lipca myto będzie wymagane także dla pojazdów o DMC 3,5-7,5 t), Węgry, Włochy (łącznie z promem Caronte), Norwegia (promy, mosty, tunele i autostrady), Polska (A4 Katowice – Kraków i e-Toll), Portugalia, Hiszpania, Szwecji (mosty i promy), Szwajcaria, Liechtenstein, Słowacja. Już wkrótce mają dołączyć Czechy, Słowenia i nasza autostrada A1. Bardzo podobnie przedstawia się to w przypadku innych podmiotów oferujących takie zintegrowane płatności.

UTA Edenred nieustannie pracuje nad rozszerzeniem zakresu działania UTA One next. Aktualizacje oraz zmiany systemów myta czy danych pojazdu na urządzeniu przebiegają zdalnie i bezproblemowo, nie ma potrzeby wymiany urządzenia czy wizyty w autoryzowanym warsztacie. Montaż oraz obsługa urządzenia, które z pewnością ułatwia życie kierowcom są proste, a sam box wspiera też pracę managerów flot. Zestawienia poszczególnych przejazdów są dostępne online a dodatkowe narzędzia pozwalają na stały monitoring pracy urządzenia czy diagnostykę jego poprawnej instalacji w pojeździe. Kolejna zaleta to atrakcyjne programy rabatowe i upusty za myto w wybranych krajach. Klienci, którzy do końca czerwca br. zamówią UTA One next mogą skorzystać z promocji i otrzymać urządzenie bez opłaty inicjalizacyjnej.

– Dzięki rabatom w spółkach obsługujących autostrady oraz brakowi kosztów instalacji i demontażu urządzenia, oszczędności są odczuwalne od samego początku – informuje Anna Biekionis, country manager DKV Mobility Poland.

– DKV Box Europe wyróżnia się niezwykle prostą instalacją plug & play, co umożliwia natychmiastowe uruchomienie urządzenia bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Rozliczenia krajowe i międzynarodowe są uproszczone dzięki fakturom DKV, a przejrzyste wyświetlanie danych umożliwia lepszą kontrolę całego parku samochodowego. Dzięki DKV Box Europe opłaty drogowe są ewidencjonowane automatycznie, a klient może przejrzeć wszystkie transakcje na swoim koncie. Klienci mogą niezależnie zarządzać wszystkimi swoimi DKV Box Europe za pomocą specjalnego portalu online, co zapewnia pełną kontrolę i elastyczność. Dodatkowo, klienci mogą korzystać z komplementarnych usług, takich jak planowanie tras przejazdu i pomoc drogowa. Dostęp do raportu EETS w DKV Analytics, naszej usłudze online, w której można uzyskać informacje dotyczące floty pojazdów i kosztów, umożliwia szczegółowy wgląd do faktur, transakcji oraz list przejazdów, co ułatwia monitorowanie i zarządzanie kosztami. Dzięki integracji z DKV Live klienci mogą skorzystać z funkcji lokalizacji pojazdów, cyfrowego zarządzania paliwem i wielu innych usprawnień.ebox

Katrin Abibok, manager ds. rozwoju usług dodatkowych E100 wylicza korzyści dla użytkowników E-BOX T: stała instalacja urządzenia (pomaga uniknąć błędów i wyczerpania baterii co stanowi główną przyczynę mandatów), największy zasięg opłat drogowych na rynku, wygodna aplikacja mobilna, dzięki której można zdalnie zarządzać OBU i szybko aktualizować dane, rozszerzona oferta na Polskę (poza państwowymi odcinkami można również opłacić A4, a w tym roku dojdzie A1). Dodatkowa usługa KMaster to bardzo zaawansowane rozwiązanie telematyczne (dostawcą jest Telepass). Dzięki rozbudowanym modułom w aplikacji to zintegrowane rozwiązanie 360o do cyfrowego zarządzania flotą w czasie rzeczywistym. System wraz z aplikacją potrafi naprawdę wiele: lokalizuje pojazdy, monitoruje czas pracy i odpoczynku kierowcy, szacuje koszty, zbiera dane o ruchu drogowym, pobiera dane z tachografu, monitoruje tankowania i zużycie paliwa.Dodatkowo umożliwia rejestrację w SENT, w systemie elektronicznego nadzoru transportu.

Rafał Nowak i Marek Puzinowski, specjaliści ds. sprzedaży VAT Polska zachwalają, że oprócz opcji geolokalizacji, rozwiązanie Negoroad dotyczące opłat drogowych umożliwia wymianę danych z głównymi platformami, zapewniając w ten sposób przejrzystość informacji, co staje się obecnie standardowym wymogiem w branży. Bo klienci i spedytorzy wymagają od swoich podwykonawców monitorowania operacji transportowych.

myto4– Ogólnie rzecz biorąc, nasi klienci proszą o te same usługi, ale wymagają różnych sposobów przetwarzania informacji. Dlatego jesteśmy znani z dostarczania rozwiązań naprawdę szytych na miarę, dostosowanych do potrzeb i ułatwiających zarządzanie opłatami drogowymi. Ponadto jednym z naszych niewątpliwych atutów jest to, że elektroniczne urządzenia do poboru opłat mają opcję przedpłaty, dzięki czemu oferują one wartość dodaną w postaci braku obowiązku przedstawiania gwarancji bankowej lub ubezpieczenia kredytu. Co więcej, nasz specjalny panel klienta o nazwie MyNegometal zapewnia codzienne raporty dotyczące transakcji, umożliwiające dokładne śledzenie operacji (faktury, pliki do zwrotu podatku VAT i akcyzy). Ta prywatna platforma jest łatwa w obsłudze, elastyczna w wyszukiwaniu i przejrzysta co do poziomu informacji, które klient może pobrać w różnych formatach, nawet ze swojego telefonu komórkowego.

 

Droga mniej wyboista

Grzegorz Bereda, international sales manager Vialtis wypowiada się na temat specyfiki branży i podejścia swojej firmy:

– Urządzenie jak urządzenie. Najważniejsze jest jednak to, co niewidoczne gołym okiem. Finalizacja procesu opłat drogowych naszym urządzeniem to również elastyczne podejście do wyzwań związanych z kredytowaniem i terminowością płatności. Nie ma u nas sztampowych rozwiązań, identycznych dla każdego klienta zarówno w rozumieniu biznesu, jak i reagowaniu na jego potrzeby. Mamy na uwadze, że urządzenia do poboru opłat opierają się tylko (albo aż) na technologii. Jesteśmy przygotowani na ewentualne sytuacje awaryjne i wspieramy klienta w procesie płatności za odcinki dróg, gdy technologia zawiedzie. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstw branży transportowej to dla nas nieustająca motywacja do doskonalenia proponowanych rozwiązań. Szczególnie, gdy możemy przyczynić się do tego, by ich droga do sukcesu była mniej wyboista.

 

Polska i EETS

Z Lontex Group otrzymaliśmy informacje od Eliasza Kacewicza, kierownika działu rozwiązań telematycznych i Rossitzy Polok, kierownik działu rozliczeń kierowców. Lontex jest jednym z największych dostawców rozwiązań opłat drogowych w Polsce. To akredytowany dostawca usługi e-Toll, czyli rozwiązania jakie obowiązuje w Polsce. Urządzenia do opłat są sprzedawane na terenie całego kraju, w ok. 400 punktach. Wyróżnikiem jest jakość usługi, bezawaryjność oraz podejście do klienta. Oprócz urządzeń e-Toll, Lontex sprzedaje urządzenia EETS.

 

T&M nr 5/2024

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE