Webfleet Cold Chain
Przewóz towarów wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej dotyczy wielu grup towarów.
Jeśli towar zostanie dostarczony w sposób niezgodny z wymaganiami, odbiorca może odmówić jego przyjęcia, a nawet nałożyć karę na przewoźnika. Odmowa odebrania towaru może skutkować koniecznością jego zwrotu do dostawcy albo nawet utylizacji, a więc może generować ogromne koszty dla wytwórcy, dla przewoźnika, a także pewnie szkody dla środowiska. Firma Webfleet oferuje klientom – firmom transportowym – system pomiaru temperatury Cold Chain. Jego zadaniem jest pomiar temperatury przestrzeni ładunkowej oraz przesłanie tych danych na odległość i zaprezentowanie ich w aplikacji do nadzoru transportu. Są dwie podstawowe wersje systemu. Pierwsza to urządzenia z typowymi czujnikami temperatury podłączonymi przewodowo. Instaluje się je na przykład w naczepie chłodni czy w zabudowie chłodni samochodu ciężarowego czy samochodu dostawczego, a informacje przesyłane są do aplikacji Webfleet przez urządzenie telematyczne. Druga to rozwiązanie integrujące wbudowaną przez producentów telematykę z systemem Webfleet, dzięki czemu można również pobierać informacje o temperaturze z naczepy i pokazywać ją w aplikacji Webfleet w połączeniu z pojazdem.
Ze strony Webfleet nie ma szczególnych wymagań, poza tym, że pojazd musi spełniać wymagania ustawowe dotyczące przewozu towarów wrażliwych na temperaturę. Systemy Webfleet mogą być instalowane praktycznie w każdym obiekcie ruchomym: naczepach, pojazdach ciężarowych o sztywnych nadwoziach lub samochodach dostawczych, jeśli pojazdy te są wyposażone w urządzenia chłodnicze i wykorzystywane są do utrzymywania ładunku w kontrolowanych temperaturach.
Webfleet Cold Chain prezentuje zdalnie temperaturę (maksymalnie 6 punktów pomiarowych), pokazuje również trasę przejazdu tego pojazdu/naczepy i w powiązaniu z temperaturami, szczególnie w punktach krytycznych jak miejsca załadunku i rozładunku. System pozwala także na określenie dopuszczalnych zakresów temperatury i informowanie o tym użytkownika przed ekranem komputera, na przykład spedytora, jak również kierowcę na terminalu kierowcy. Temperatura jest rejestrowana, dane są archiwizowane i mogą być potem generowane w postaci raportów (zestawienie tabelaryczne przebiegu, zmiany temperatury albo mapa z wykresem temperatury). Jest to istotne dlatego, że w przypadku dostawy towarów wrażliwych odbiorca zazwyczaj oczekuje raportu/dokumentu potwierdzającego warunki temperaturowe podczas przewozu towaru. System pozwala bardzo łatwo, także zdalnie, wygenerować raport i przekazać go odbiorcy. Uwalnia to kierowców od konieczności generowania takich raportów z urządzeń, które są często zainstalowane lokalnie w naczepie. To wszystko może się odbyć na poziomie spedytorów u dostawcy i odbiorcy. System rejestruje również takie zdarzenia jak każdorazowe otwarcie i zamknięcie drzwi, co pozwala śledzić czy takie otwarcie drzwi ładunkowych nie trwało zbyt długo i nie wpłynęło na temperaturę wewnątrz pojazdu.
Kluczowe korzyści z zastosowania Webfleet Cold Chain to ochrona towaru, zapewnienie odpowiedniej temperatury i dostarczenie zawartości w odpowiednich warunkach. Konsekwencją zachowania właściwych warunków przewozu jest bezproblemowy odbiór towaru i zadowolenie klientów. System Webfleet Cold Chain dostępny jest zarówno na rynkach europejskich, jak i międzynarodowych.
T&M nr 6/2023
Add comment