Nieduży a pojemny
Z nowym rokiem Piaggio wprowadza nową zabudowę pojazdu typu van, na bazie Portera NP6. .
Jest to typowo dystrybucyjne auto z czterema rozsuwanymi, bocznymi drzwiami ułatwiającymi załadunek i rozładunek. Kolejne zalety: brak nadkoli wewnątrz zabudowy oraz zasilanie gazem LPG lub CNG. Podwozie Portera NP6 ma pojedyncze, tylne koła i rozstaw osi 3,07 m. Zabudowa z aluminium i stali jest produkowana przez włoską firmę UP-SRL. Pojazd łączy w sobie funkcjonalność furgonu, silnik Piaggio i włoski styl nawiązujący do motoryzacyjnej prostoty. Czterocylindrowy benzyniak 1.5 rozwija moc 102 KM (CNG), względnie 106 KM (LPG). Zbiornik benzyny mieści 45 l, można więc bez problemu kontynuować pracę, również gdy z jakichś powodów nie zatankowano gazuKonstrukcja zabudowy wykonana z połączenia elementów stalowych i aluminiowych jest niezwykle wytrzymała, a drzwi wzmocniono elementami konstrukcyjnymi odpornymi na wstrząsy. Moduł zabudowy jest nie tylko bardzo solidny, ale także prosty w konserwacji i wymianie komponentów. Zabudowa jest uzupełniona wypustkami obwodowymi i aerodynamicznymi, wykonanymi specjalnie do tego modelu, które integrują przednią część pojazdu z bokiem i tyłem.
Bardzo praktyczne drzwi
Połączenie podwójnych, bocznych drzwi przesuwnych po obu stronach pojazdu i tylnych drzwi dwuskrzydłowych daje wszechstronność w miejskich zastosowaniach. Dzięki DMC poniżej 2,5 tony można parkować na chodnikach dwoma kołami z boku lub z przodu.
Dużą pojemność ładunkową 5,6 m sześc. uzyskano zachowując ogólną kompaktowość pojazdu, o długości tylko 4.870 mm, szerokości 1.640 mm i wysokości 2.150 mm. Obie pary podwójnych, przesuwnych drzwi po obu stronach pojazdu pozwalają na załadowanie towaru o szerokości 1.145 mm i wysokości 1.250 mm. Z kolei podwójne drzwi tylne umożliwiają załadunek towaru szerokiego na 1.250 mm i wysokiego na 1340 mm, jak również standardowej europalety.
Masa zabudowy wynosi 290 kg, niezależnie od tego, czy auto jest napędzane LPG czy CNG. Wewnętrzne wymiary przedstawiają się następująco: długość 2.700 mm, szerokość przy suficie 1.250 mm, wysokość 1.390 mm, a wysokość progu załadunku 765 mm.
Dzielenie przestrzeni
Powierzchnia ładunkowa jest wyposażone w punkty zabezpieczenia (mocowania) ładunku. Wnętrze przedziału ładunkowego i drzwi może być opcjonalnie pokryte różnymi rodzajami paneli ochronnych (płyty o strukturze plastra miodu, aluminium, płyta MDF). Opcjonalnie istnieje możliwość zamówienia systemu wewnętrznych dzielących kratek, wyposażonych w cztery wymienne kosze do podziału przestrzeni ładunkowej w funkcjonalny i wielopłaszczyznowy sposób. Na życzenie klienta można skonfigurować wnętrze w oparciu o konkretny projekt, w celu modułowego i spersonalizowanego podziału przestrzeni.
Dach został zrobiony z półprzezroczystego materiału, aby maksymalnie doświetlić ładownię naturalnym, dziennym światłem (po dachu nie wolno chodzić). Seryjnie jest jeden punkt wewnętrznego oświetlenia, w opcji podwójne oświetlenie LED, o niskim zużyciu energii. Dodajmy jeszcze, że do wyboru mamy pięć kolorów nadwozia: biały, niebieski, pomarańczowy, czerwony, szary.
Cztery wersje
Zabudowę van można wykonać na podwoziu Portera NP6 w czterech wersjach, wszystkie z pojedynczymi, tylnymi kołami.
SW 307 SR LPG – mały zbiornik LPG (12 l), ładowność 865 kg, DMC 2.260 kg
SW 307 LR LPG – duży zbiornik LPG (36 l), ładowność 985 kg, DMC 2.400 kg
SW 307 SR CNG – mały zbiornik CNG (30 l), ładowność 845 kg, DMC 2.260 kg
SW 307 LR CNG – duże zbiorniki CNG (30 l + 40 l, łącznie 70 l), ładowność 925 kg, DMC 2.400 kg
T&M nr1/2022
Tekst: Leon Bilski
Add comment