Prototyp eMega Liner już jest
Celem współpracy Trailer Dynamics i Krone jest opracowanie „zelektryfikowanej” naczepy, która znacząco redukuje zużycie oleju napędowego i emisję CO2, zwiększając przy tym zasięg pojazdu.
Krone jest jednym z liderów w produkcji naczep, Trailer Dynamics innowatorem technologicznym założonym (w 2018 r.) po to, by przyczynić się do dekarbonizacji i rozwoju tzw. zrównoważonej logistyki, dla pojazdów poruszających się w transporcie długodystansowym. Efektem pierwszych wspólnych prac jest prototyp naczepy eMega Liner, który pokazano podczas Krone Executive Logistics Summit w Lingen.
Rdzeniem projektu jest zintegrowany elektryczny układ napędowy, który można podłączyć do dowolnej, konwencjonalnej naczepy, na zasadzie plug-and-play. Kluczowym elementem innowacyjnej technologii Trailer Dynamics jest potężna e-oś, która napędza naczepę, a także odzyskuje energię hamowania. Energia akumulatora w eTrailer wystarcza na relatywnie długi dystans, powyżej 500 km. Jeśli infrastruktura ładowania na planowanej trasie jest niewystarczająca, powstałą „lukę” można wypełnić korzystając z pokładowej ładowarki. Trailer Dynamics to jednocześnie inteligentne oprogramowanie sterujące, który optymalnie wykorzystuje i rozprowadza energię elektryczną z baterii na całej trasie.
- Dzięki technologii Trailer Dynamics eTrailer jesteśmy w stanie znacznie obniżyć zużycie oleju napędowego i zmniejszyć emisję CO2 naczepy, wnosząc istotny wkład w neutralność klimatyczną. Zakładamy, że eTrailer może być łączone z naczepą dowolnego typu, niezależnie od producenta, w istocie chodzi więc o możliwość zaopatrzenia w tego rodzaju rozwiązanie kilka milionów naczep z europejskiej floty. Nasza technologia pozwala realizować w pełni zelektryfikowany transport na dystansach przekraczających 500 km – tłumaczy Michael W. Nimtsch, założyciel i dyrektor zarządzający, Trailer Dynamics.
Na dodatkowe, poza proekologicznymi aspekty zastosowania naczepy zwraca uwagę Stefan Binnewies, prezes rady Trailer Dynamics i członek zarząd Bernard Krone Holding. - Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom nowy, perspektywiczny środek transportu, przyjazny dla środowiska. Ważne jest też by charakteryzował go satysfakcjonujący użytkowników, całkowity koszt posiadania – konkluduje S.Binnewies.
T&M nr 10/2021
Tekst: Michał Jurczak
Add comment