Już półtora wieku
Mało firm motoryzacyjnych może pochwalić się dłuższym stażem niż Continental, obchodzący w październiku 150-lecie.
Jest najstarszym niezależnym i jednym z największych producentów opon na świecie. Z małej fabryki w Hanowerze w Niemczech firma rozwinęła się w jednego z globalnych graczy w branży motoryzacyjnej, który obecnie działa w 58 krajach. Przed 150 laty asortyment produktów obejmował różne wyroby gumowe, takie jak piłki, maty, pokrycia na rolki, tkaniny gumowane, balony, pełne opony do powozów i rowerów. Continental wiele razy okazywał się pionierem na skalę światową. Jak podaje jego polskie biuro prasowe te zasługi to m.in.: pierwsza opona z bieżnikiem, pierwsza opona ze zdejmowaną felgą, patent na pierwszą na świecie oponę bezdętkową, pierwsza opona zimowa (dzięki modelowi „all-terrain”), pierwsza pneumatyczna opona do ciągników rolniczych.
Podczas II wojny światowej Continental rozpoczął badania w celu uzyskania kauczuku z rosyjskich mniszków lekarskich. Projekt ten został ponownie podjęty przed 10 laty i od tego czasu jest z powodzeniem realizowany. Rowerowa Urban Taraxagum jest pierwszą oponą Continentala seryjnie produkowaną z gumy z mniszka lekarskiego.
Cyfrowe czasy
Obecnie bardzo ważne dla firmy są innowacje cyfrowe. Continental wykorzystuje bezpośrednie połączenie swoich opon i czujników z chmurą, aby zaoferować zupełnie nowe modele biznesowe. Dzięki dużej liczbie danych, klienci flotowi Continental mogą w każdej chwili sprawdzić stan swoich opon, korzystając z algorytmów opracowanych we własnym zakresie. Oznacza to, że konserwacja opon może być przeprowadzana w zależności od potrzeb, a nie jako środek zapobiegawczy, a zatem znacznie bardziej efektywnie. Trzeba dodać, że Continental jest jednym z największych na świecie dostawców elektroniki, systemów czujników i oprogramowania związanego z mobilnością.
Sieć Conti 360
W 2010 r. Continental połączył wszystkie usługi dla klientów flotowych tworząc Conti 360° Fleet Services. Operatorzy flot otrzymują wysoce profesjonalne, wszechstronne wsparcie. Od rekomendacji i perfekcyjnego doboru właściwych opon, poprzez prawidłowy montaż i szybką pomoc w przypadku przebicia, aż po ciągłe kontrole i kompleksowe raporty dotyczące opon we wszystkich pojazdach.
T&M nr 10/2021
Tekst: Leon Bilski
Add comment