Przed TPMS nic się nie ukryje

WEBFLEET TPMS to zintegrowany system monitorowania ciśnienia w oponach stworzony wspólnie przez Webfleet Solutions i Bridgestone.

Nadzoruje stan opon w pojazdach ciężarowych (ciągniki siodłowe, naczepy) i autobusach. 

Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer Poland & EE, Webfleet Solutions akcentuje największe niebezpieczeństwa wynikające z nieprawidłowego stanu opon. Poza tym, że taka opona może być przyczyną awarii (niewłaściwe własności trakcyjne - niestabilność na zakrętach) lub wypadku to zdecydowanie szybciej się zużywa (czasem nie można jej później bieżnikować). Troska o opony procentuje też niższymi kosztami eksploatacji pojazdów. Specjaliści przypominają, że średnio ok. 5 proc. kosztów związanych z utrzymaniem floty to wydatki związane z zakupem i eksploatacją ogumienia, a 95 proc. kosztów usterek opon jest skutkiem niewłaściwego ciśnienia bądź temperatury.

Od lat floty ciężarowe korzystają z rozwiązań telematycznych, teraz te dane są wykorzystywane do optymalizacji wydajności opon. Od pewnego czasu dostępne są systemy monitorowania opon, teraz powstało kolejne tego rodzaju rozwiązanie, ściśle   zintegrowane z telematyką, wprowadzają je bowiem wspólnie producenci ogumienia i telematyki. WEBFLEET TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) to pierwsze wspólne przedsięwzięcie  po połączeniu się Webflleet Solution i Bridgestone. Ma pomóc firmom transportowym w poszukiwaniu konkurencyjności.

Zaprojektowany dla pojazdów użytkowych, WEBFLEET TPMS wykorzystuje czujniki, które stale (24/7) monitorują poziom ciśnienia w oponach i ich temperaturę (dane nt. ciśnienia i temperatury pochodzą z czujników umieszczonych przy wentylach). Informacje te są przesyłane do platformy telematycznej i analizowane. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, system w czasie rzeczywistym, alarmuje menedżera floty w biurze i/lub kierowcę w kabinie. Natychmiastowe powiadomienia, które są uruchamiane w przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury są oznaczone kolorami. Kolory odzwierciedlają wagę problemu, co pomaga użytkownikom określić właściwy sposób postępowania. Integracja z telematyką sprawia, że możliwe jest predykcyjne zarządzanie oponami. To znaczy, że na podstawie danych można przewidzieć co nastąpi, a kierowca otrzyma wskazówki jak zachować się w danej sytuacji. Dzięki temu, zarówno kierowca, jak i menedżer floty mogą podjąć odpowiednie działania, zanim wykryta nieprawidłowość przerodzi się w poważniejszy problem, który może prowadzić do wypadków, zakłóceń jazdy, czy też kosztownych przestojów pojazdu.

„Opieką” można objąć dowolną ilość pojazdów/opon, a informacje przekazywane są w czasie rzeczywistym. Czujniki można zamontować bez demontażu opon. Instalacja czujników wymaga specjalnej aplikacji serwisowej (przypisanie odpowiednich czujników do odpowiedniego miejsca w aplikacji). Generalnie rzecz biorąc uruchomienie programu składa się z dwóch etapów. Pierwszy stanowią kwestie formalne (wybór opcji, podpisanie umowy), drugim jest instalacja systemu w pojeździe (ok. 4- 6 godzin) na co składa się założenie czujników, a także kalibracja.

Dariusz Terlecki, Sales Director Poland & EE, Webfleet Solutions punktuje trzy główne korzyści wynikające ze stosowania nowego rozwiązania. To bezpieczeństwo (niedopompowana, albo napompowana za mocno opona - to straty i ryzyko), ograniczenie kosztów transportu (optymalnie funkcjonujące ogumienie to lepsze spalanie, a to z kolei rzutuje bezpośrednio na koszty transportu), a także ochrona środowiska (mniejsze spalanie to mniej emisji szkodliwych substancji).

         - Jest to dla nas przełomowe wydarzenie. Świat transportu się zmienia. Firmy potrzebują już nie tylko samych produktów, ale wszystkiego co służy do ich optymalnej obsługi. Jednym z filarów naszej działalności są narzędzia do zarzadzania transportem. WEBFLEET TPMS to tylko przykład, będzie ich więcej – zapowiada Radosław Bółkowski, Managing Director, Bridgestone Europe East Region.

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE