Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Wrocław zaprasza

Ostatni, letni czwartek, 16 września, był dniem otwartym wrocławskiego oddziału EWT Truck & Trailer Polska.

Naszą uwagę zwróciły: naczepa Schmitz EcoFlex, naczepa do cementu marki GRW oraz telematyka TrailerConnect.

         EcoFlex z serii EcoGeneration to jeden z przykładów zaangażowania Schmitza w ochronę środowiska. Naczepa z dachem obniżanym do tyłu o 50 cm umożliwia redukcję zużycia oleju napędowego przez ciągnik aż o 5 proc., co można przeliczyć na około 1,5 l/100 km. Z tylnymi drzwiami współpracuje panel umożliwiający ich zmykanie przy obu pozycjach dachu, normalnej (wysokość wnętrza 2.700 mm) i obniżonej eko (2.200 mm z tyłu), podobnie jak w megach. Cena jest wyższa od standardowej naczepy o 2.500 euro netto. W Nowej Wsi Wrocławskiej, bo tam mieści się oddział EWT, był prezentowany egzemplarz demonstracyjny.

         – Naczepa nie wymaga żadnych, dodatkowych elementów – podkreśla Tomasz Walter, product manager. – Cały ten koncept został zrobiony na elementach, które już istniały, trochę tylko zmodyfikowanych.

 

Przybysz z południowej Afryki
        

Marka GRW pochodzi z Republiki Południowej Afryki, Schmitz Cargobull jest jej współwłaścicielem. Posiada spore doświadczenie w produkcji naczep do przewozu cementu i taki właśnie pojazd, o pojemności 35 m sześc., można było obejrzeć we wrocławskiej placówce EWT. Niedługo ten testowy egzemplarz powinien trafić na testy do użytkowników, to najlepszy sposób na poznanie nowego produktu na polskim rynku. Masa własna w prezentowanej konfiguracji wynosi 4.550 kg. Osie SAF z tarczowymi hamulcami Intradisc, podpory BPW, alufelgi Alcoa Dura-Bright (obniżają masę o ok. 120 kg).

– Naczepa została wykonana pod europejskiego klienta – zapewnia Karol Budnik, specjalista ds. handlowych. – Generalnie armaturę i osprzęt dostosowano do rynku europejskiego, są to produkty doskonale znane, chodzi również o dostępność części. W Afryce naczepy są inaczej konfigurowane, z innymi rozstawami osi i większymi pojemnościami.

Przykładem przystosowania do naszych realiów są tarcze hamulcowe o średnicy 430 mm. Owszem, tarcze 370 mm są lżejsze, komplet o ponad 70 kg, aczkolwiek klocki (i tarcze) zużywają się szybciej, co przekłada się na wyższe koszty eksploatacji. Dlatego klienci wybierają raczej „430”, jako kompromis między masą naczepy a kosztami jej użytkowania.          

         Warto podkreślić pokrycie całej górnej powierzchni naczepy substancją antypoślizgową, nie są to więc tylko pasy w miejscach gdzie najczęściej się chodzi. O cenach naczep trudno jeszcze szczegółowo mówić, z pewnością nie będzie to produkt najtańszy, bo na to nie zasługuje. Raczej należy spodziewać się kwot w połowie „stawki”.

– Chcemy być konkurencyjni terminem dostawy – mówi Karol Budnik. – GRW planuje mieć naczepy gotowe, stokowe, w typowych konfiguracjach, z szybszym terminem dostawy.

 

Connect dla chłodni i kurtyn

TrailerConnect, tak nazywa się telematyka Schmitza, seryjna w naczepach chłodniczych, obecnie także w kurtynowych. W chłodniach telematyka kontroluje przede wszystkim temperaturę. Eliminuje drukowanie raportów temperaturowych, pozawala na wygenerowanie pliku pdf z tymi informacjami. Dane są przechowywane z ostatnich 12 miesięcy.

         – Jeżeli chłodnia jest wyposażona w agregat Schmitza, mamy komunikację dwudrożną – dodaje Tomasz Walter. – Możemy zdalnie przestawić typ pracy agregatu i set point, czyli dokonać zmiany pożądanej temperatury. Jeżeli naczepa została przygotowana pod agregat innej marki, można go połączyć z naszą telematyką. Musimy wiedzieć, jaki to będzie model, żeby przygotować odpowiednie złącze. Jednak w tym przypadku nie możemy zdalnie sterować agregatem.

         W kurtynowych telematyka zapewnia lokalizację naczepy, czyli monitorowanie towaru, który jest w tym wszystkim najważniejszy. Interesujące opcje to czujnik zużycia okładzin hamulcowych oraz kontrola ciśnienia i temperatury w ogumieniu. Użytkownik jest w czasie rzeczywistym powiadamiany smsem bądź mailem o spadku ciśnienia lub wzroście temperatury w ogumieniu, o przekroczeniu wartości granicznych..TrailerConnect można spiąć z telematyką ciągników siodłowych. Są programy integrujące, które zbierają dane z różnych systemów telematycznych, którymi dysponuje przewoźnik.

 

T&M nr 9/2021

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE