Shell HD5–nowy olej do Diesla

Stosowanie odpowiednich środków smarnych jest kluczowe dla zapewnienia bezawaryjnej pracy i zapobiegania nieplanowanym przestojom pojazdów.

Dobranie właściwego, wysokiej jakości oleju silnikowego ma olbrzymie znaczenie szczególnie w przypadku wysokoobciążonych silników Diesla. Jednocześnie coraz więcej firm i przedsiębiorstw musi optymalizować wydatki dotyczące środków smarnych. Rozwiązaniem ekonomicznym, które jednocześnie pozwala znakomicie chronić silnik jest nowy, uniwersalny olej silnikowy Shell HD5.

Silnik jest jednym z najważniejszych elementów pojazdu. By pracował wydajnie, potrzebuje wysokiej jakości oleju silnikowego. Jego rodzaj i właściwości są kluczowe dla prawidłowego działania jednostki napędowej. Odpowiedni dobór środków smarnych zwiększa żywotność silnika, minimalizując ryzyko przestoju spowodowanego awarią, a co za tym idzie zmniejsza również koszty użytkowania.

Producenci olejów silnikowych muszą sprostać wyzwaniom stawianym przez twórców pojazdów ciężarowych i użytkowych, opracowując produkt, który powinien nie tylko przedłużać żywotność jednostki napędowej, ale także zachowywać swoje wysokie parametry oraz unikalne właściwości nawet przy wydłużaniu okresu eksploatacji.

Odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku, Shell opracował i wprowadził do oferty uniwersalne, ekonomiczne wersje półsyntetycznych olejów silnikowych dedykowanych do wysokoobciążonych silników Diesla – Shell HD5, które bardzo dobrze uzupełniają znaną markę Shell Rimula.

Oleje Shell HD5 zostały wyprodukowane z wykorzystaniem syntetycznych olejów bazowych
i dodatków niskopopiołowych. Zapewniają doskonałą czystość silnika, ochronę przed powstawaniem osadów na tłokach i niezawodność jednostki napędowej. Zaawansowana formulacja nowego oleju zapobiega blokowaniu filtrów i zatruwaniu katalizatorów w układach wydechowych, umożliwiając utrzymanie emisji na właściwym poziomie, przy efektywnym zużyciu paliwa.

W ofercie Shell są dwa rodzaje produktów z rodziny HD5. Olej silnikowy Shell HD5 Fleet 10W-40 przeznaczony jest do eksploatacji w ciężkich warunkach drogowych – w ciężarówkach, ciągnikach siodłowych, autokarach. Znajdzie zastosowanie zarówno w pojazdach nowych, jak i używanych – poleasingowych i o dużym przebiegu. Jest szczególnie odpowiedni do pojazdów europejskich producentów, spełniających normy emisji spalin Euro 6 i niższych.

Do pojazdów drogowych i maszyn roboczych, takich jak koparki, spychacze, ciągniki czy urządzenia górnicze, które pracują w najcięższych warunkach i w szerokim zakresie temperatur –
w leśnictwie, budownictwie, kamieniołomach, żwirowniach, rolnictwie – przeznaczony jest Shell HD5 Off-road 10W-40. Olej ten szczególnie zalecany jest do silników z DPF, SCR, EGR, które spełniają europejską normę Stage IV i amerykańską normę EPA Tier 4 final lub niższe normy emisji spalin. Shell HD5 Off-road znakomicie nadaje się do stosowania w systemach start-stop występujących
w urządzeniach rolniczych. Może być również używany w pojazdach spalających biopaliwa, zgodnie
z zalecanymi przez producenta interwałami wymiany oleju. Oba nowe oleje Shell spełniają wymagania wiodących producentów silników stosowanych w pojazdach ciężarowych i użytkowych.

 

T&M nr 6/2021

Tekst sponsorowany

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE