Więcej naczep z Herzlake

Krone Dry Liner Więcej naczep z Herzlake Krone ma dodatkowe możliwościom produkcji naczep Dry Liner w zakładzie w Herzlake.

Dwie nowe linie pozwalają poszerzyć asortyment z licznymi wariantami wyposażenia i opcjami. Po uruchomieniu nowych linii, zdolności produkcyjne w Herzlake sięgają 180 jednostek tygodniowo. Dry Liner to naczepy do codziennego transportu, nadają się zarówno do ładunków drobnicowych, jak i spełniają wymagania firm kurierskich, używa się ich w logistyce, np. przewozu mebli, do przeprowadzek, czy też w transporcie tekstyliów. Efektem wieloletniej współpracy z klientami z różnych branż jest wiele funkcji i praktycznych detali do różnorodnych zastosowań.

Teraz w zakład zainwestowano 11,3 mln euro po to, by zwiększyć produkcję naczep. Dry Liner z gładkim stalowym korpusem i zaginanymi ścianami bocznymi jest produkowany na linii montażowej „STG”. Solidny, wszechstronny pojazd z płytami z otworami na wszystkie strony (w standardzie) może być wyposażony w inne elementy wyposażenia i zabezpieczenia ładunku, np. w system załadunku piętrowego. Na drugiej linii montażowej powstają naczepy „STP”. Również tutaj, ściany boczne ze sklejki można łączyć ze wszystkimi standardowymi wariantami wyposażenia dostępnymi na rynku. Dzięki elastycznemu systemowi modułowemu, na życzenie możliwe są również inne typy nadwozi, w tym lekkie ściany boczne z tworzywa sztucznego i panele warstwowe. Każdy z nich standardowo wyposażany jest w stalowy dach, ale można je również połączyć z przezroczystym dachem z tworzywa sztucznego lub dachem izolowanym. W przypadku towarów szczególnie podatnych na kradzieże (wyroby tytoniowe, elektronika, kosmetyki), stosuje się zazwyczaj Dry Liner STG z dwuścienną ochroną i kasetami z gładkich ścianek ze stali ocynkowanej. Z drugiej strony, przewożący towary wrażliwe na temperaturę (np. lakiery i farby) zamawiają często Dry Liner SDK LI z lekką izolacją. Podobnie jak inne naczepy tej marki, także Dry Liner zaopatrywane są w fabryczny system telematyczny Krone. Zakład Krone w Herzlake jest wysoce zautomatyzowany. Linię „STG” zaprojektowano na wydajność ok. 100 jednostek tygodniowo. Produkowane są tu nadwozia skrzyniowe o ścianach stalowych, których nadbudowy są prefabrykowane i w całości malowane. Montaż na dostarczonym podwoziu odbywa się z wykorzystaniem sterowanego komputerowo dźwigu. Również na linii „STP”, gdzie produkowane są inne wersje Dry Liner, do instalacji panelu bocznego stosuje się dźwig. Panele mogą mieć długość do 13,6 m, wykonano je ze sklejki, tworzywa sztucznego lub pianki warstwowej (w jednym kawałku). Gładka powierzchnia zewnętrzna ścian jest łatwa do czyszczenia. Linię tę zaprojektowano do produkcji 84 jednostek tygodniowo. Do zaopatrywania linii przejmującej istotne zadania związane z dostawą materiałów do strefy montażu, załoga korzysta z bezzałogowego systemu transportowego Wstępny montaż dachu odbywa się teraz za pomocą automatycznego stołu do klejenia. Dzięki dodaniu kolejnego stołu do klejenia podwojono też wydajność zautomatyzowanej produkcji ścian bocznych.

- Nowe linie montażowe skupiają się na ergonomii, bezpieczeństwie pracy i zwiększonej wydajności. Widać to np. w nowej „technologii wkręcania”, która bazuje na wkrętarkach akumulatorowych. Cała produkcja jest w dużej mierze zautomatyzowana - tłumaczy Sascha Kwiecinski, kierownik fabryki w Herzlake.

 

T&M nr 6/2021

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE