Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Dodatkowe możliwości kolosa

Scheuerle to firma, które już od dłuższego czasu proponuje m.in. znane pojazdy serii SPMT (Self Propelled Modular Transporter).

Teraz poszerza ich ofertę, o serię SPMT PowerHoss z sześcioma osiami i szerokością 3 m. W tej wersji, za pomocą  modułu można przemieszczać „w jednym kawałku” ładunki o masie do 330 t.   

Grupa Transporter Industry International (TII Group) z rodziny Rettenmaier z Heilbronn to znany producent pojazdów ciężkich i specjalnych. Poza Scheuerle jest też właścicielem takich marek jak Nicolas czy Kamag. Innowacyjne pojazdy ciężkie z osiami wahadłowymi wspomaganymi hydraulicznie stosowane są w transporcie i logistyce bardzo „wymagających” sektorów:  budownictwie, lotnictwie, przemyśle stoczniowym, energetyce, hutnictwie, czy górnictwie. Moduły SPMT PowerHoss 330 oferują do 330 t ładunku na jednostkę, zachowując przy tym odpowiednią stabilność.

 

Dwie, cztery, sześć osi

Samobieżne moduły transportowe SPMT poradzą sobie niemal z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem transportowym, począwszy od lekkich ładunków, a skończywszy na gigantycznych, ważących nawet tysiące ton. Modułowa budowa pojazdów sprawia, że poszczególne elementy transportowe można ze sobą łączyć w zależności od istniejących potrzeb. Można je spinać mechanicznie, ale też mogą współdziałać dzięki sterowaniu elektronicznemu. Moduły SPMT Light dostępne są również z napędem elektrycznym.

Scheuerle oferowała dotąd moduły SPMT PowerHoss z dwiema i czterema osiami, a teraz uzupełnieniem serii jest wersja z sześcioma osiami. Podczas gdy wersje dwu- i czteroosiowe oferują ładowność odpowiednio do 85 i 174,9 t na moduł, wersja sześcioosiowa pozwala na obciążenie do 330 t. Ponadto poszczególne moduły Scheuerle SPMT PowerHoss można łatwo obsługiwać zgodnie z zasadą plug-and-play, mechanicznie lub elektronicznie w otwartej sieci i łączyć ze sobą zarówno poprzecznie, jak i wzdłuż, zwiększając tym samym możliwości w zakresie ładowności. Sieć czterech SPMT PowerHoss 330 jest w stanie przenosić ładunki o masie jednostkowej do 1,32 tys. t.

 

Wygoda i bezpieczeństwo

         Dzięki jednostce napędowej PPU (Power Pack Unit) zintegrowanej z platformą transportową, SPMT PowerHoss może być używany natychmiast i wymaga jedynie krótkiego instruktażu operatora. Zwrotne, wszechstronne urządzenie może być stosowane zarówno na zewnątrz obiektów, jak i w budynkach, niezależnie od tego, czy jezdnia jest wykonana ze żwiru, asfaltu, betonu, czy też innych materiałów. Z tego powodu oraz ze względu na wyrównywanie osi w podwoziu wahadłowym, podczas transportu z budynku na otwartą przestrzeń nie jest konieczny przeładunek. To sprawia, że ​​samobieżne jednostki SPMT PowerHoss są specjalistami do wszystkich zadań transportowych w intralogistyce.

W praktyce, SPMT wożą maszyny budowlane, ale również turbiny wiatrowe, statki, gigantyczne anteny, a nawet całe fabryki. Moduły transportowe SPMT PowerHoss są oparte na innowacyjnej technologii, a wśród jej walorów są: solidna konstrukcja podwozia osi wahadłowej oraz elektroniczny układ kierowniczy, wielostronny z programami sterowania, który umożliwia  precyzyjną nawigację. Zastosowano system Plug & Play (pojazd jest gotowy do natychmiastowego użycia), jak również niezużywający się układ kierowniczy z zębatką, jak również hydrostatyczny układ napędowy. 

Wielokierunkowe sterowanie skrętem osi umożliwia indywidualne wymuszanie skrętu poszczególnych kół o zawieszeniu wahadłowym, a tym samym pozwala wykonywać nawet wyjątkowo skomplikowane manewry (jazda do przodu, do tyłu czy po łuku, przemieszczanie poprzeczne, ukośne lub tzw. obrót karuzelowy zestawu wokół zdefiniowanego punktu, tzn. wokół własnej osi lub wokół punktu znajdującego się poza obrysem pojazdu).

 

T&M nr 4/2021

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE