Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Intra – oś sukcesu

Od ponad 20 lat osie SAF-HOLLAND INTRA są z powodzeniem rozwijane wspólnie z klientami flotowymi.

Pneumatyczne zawieszenie, w kategorii 9 ton, sprawdziło się w naczepach przeznaczonych do różnych zadań transportowych.

Sekret sukcesu – zawieszenie jest stale ulepszane w ścisłej współpracy z klientami flotowymi. SAF-HOLLAND opracowuje nowe produkty i unowocześnia istniejące serie nie za zamkniętymi drzwiami, ale bacznie obserwując wymagania rynku. Najlepszy przykład to miliony systemów zawieszenia pneumatycznego SAF INTRA, które jeżdżą po drogach od przeszło dwóch dekad. Od początku zawieszenie było stale optymalizowane i rozbudowywane. Pierwotna, sztywna jednostka przekształciła się w kompletną rodzinę, z osiami skrętnymi samokierującymi i wymuszonymi, z hydraulicznym napędem piasty koła lub generatorem elektrycznym jako napędem. Dobrze zaprojektowana i łatwa w utrzymaniu oś INTRA wyznacza więc nowe standardy techniczne i technologiczne.

 

Tego chcą użytkownicy

Dialog z klientami flotowymi odgrywa kluczową rolę w każdej innowacji. Ich życzenia, takie jak trwałość, bezpieczeństwo lub niezawodność, są uwzględniane w rozwoju. Zanim nowe rozwiązania trafią do produkcji, są poddawane badaniom na stanowiskach testowych oraz podczas jazd próbnych odwzorowujących codzienne sytuacje transportowe.

– Opracowujemy produkty, które wspierają bezpieczeństwo i stale je optymalizujemy, aby zapewnić naszym klientom niskie koszty eksploatacji i konserwacji. Podczas testów praktycznych nasze nowe rozwiązania muszą udowodnić, że sprostają oczekiwaniom naszych klientów również na drogach – wyjaśnia Stephan Heiderich, wiceprezes ds. inżynierii na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Ciągły rozwój przynosi bardzo dobre efekty. Trwałość zawieszenia prawie się podwoiła w ciągu 20 lat, a przebieg jest 1,8 razy większy niż w przypadku początkowej konstrukcji. Jednocześnie masa znacznie się zmniejszyła. Na przykład lekkie komponenty sprawiają, że każda oś SAF INTRA waży o ok. 70 kg mniej. Na trzech osiach zaoszczędza się więc ok. 210 kg, o które przewoźnicy mogą zwiększyć ładowność pojazdu.

 

Wysokie bezpieczeństwo

Osie z rodziny SAF INTRA opracowano w ten sposób, aby zapewniały mniejsze zużycie i większą, planowaną niezawodność. Przykładowo funkcjonalne ramię zawieszenia i belka osi tworzą trwale połączoną, bezobsługową jednostkę. Opatentowana konstrukcja Safe-Guard funkcjonalnego wahacza dodatkowo zabezpiecza cylinder hamulcowy przed uszkodzeniem. Amortyzatory, które są umieszczone bezpośrednio w funkcjonalnym wahaczu zawieszenia, są również dobrze zabezpieczone.

Dzięki solidnej i lekkiej konstrukcji różne warianty osi charakteryzują się wyrafinowanymi szczegółami technicznymi i zapewniają, że naczepy poruszają się bezpiecznie po drogach, niezależnie od przewożonego ładunku. Najnowsze osiągnięcia w rodzinie SAF INTRA to hydraulicznie napędzana oś, dwa warianty elektrycznych osi oraz specjalnie powlekana oś w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed korozją.

 

Napęd wspomagający

            SAF INTRA CD TRAK przenosi napęd do naczepy. Za pomocą silnika napędzanego hydraulicznie oś wspomaga ciągnik siodłowy, np. na podjazdach i podczas jazdy w trudnym, grząskim terenie – po naciśnięciu przycisku w kabinie kierowcy. Zintegrowany, pomocniczy napęd ma trwałą konstrukcję, niewymagającą konserwacji i gwarantuje wyjątkowo długą żywotność osi naczepy.

            TRAKr i TRAKe to osie zelektryfikowane. Pierwsza z nich odzyskuje energię kinetyczną, która jest przetwarzana w energię elektryczną służącą do zasilania pomocniczych urządzeń, np. agregatu chłodniczego. TRAKe dodatkowo wykorzystuje zmagazynowaną energię elektryczną do wspomagania napędu ciągnika siodłowego np. w trudnych warunkach drogowych.

 

Tarcze i gwarancja

            SAF INTRADISC plus INTEGRAL jest pierwsza osią na świecie, która ma dwuczęściowe tarcze hamulcowe składające się z dwóch różnych stopów. Rozwiązanie to pozwala to wydłużyć żywotność tarcz i klocków. SAF-HOLLAND oferuje 10-letnią gwarancję antykorozyjną na specjalną powłokę zawieszenia SAF INTRA PC Premium Coated. Trójwarstwowy proces zabezpiecza przed korozją i przyczynia się do mniejszej utraty wartości naczepy.

 

T&M nr 3/2021

Tekst: Leon Bilski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE