Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Transport potrzebuje innowacji

W ciągu najbliższej dekady branża transportowa będzie musiała przejść transformację. Nowe normy dotyczące emisji CO2 wiążą się z koniecznością wprowadzenia zmian w strategiach biznesowych firm z branży TSL.

 

Zdaniem ekspertów Shell Lubricants, nowoczesne środki smarne mogą wpłynąć na zwiększenie efektywności flot transportowych, a także przygotować je do pracy w nowej rzeczywistości. W 2030 roku lekkie samochody dostawcze mają emitować co najmniej o 30% mniej CO2  niż w 2021 roku. Pośrednim celem wyznaczonym przez Radę Europejską na rok 2025 jest zmniejszenie  emisji o 15%. Jednocześnie eksperci przewidują, że w związku z rozwojem gospodarczym w Polsce i w Europie będzie rosła potrzeba przewozów ładunków. Osiągnięcie celów redukcyjnych będzie wymagać więc optymalizacji procesów, inwestycji w innowacje, a także wykorzystania nowoczesnych środków smarnych.

„Cele emisyjne są ważnym krokiem w kierunku przesterowania gospodarki w kierunku neutralności klimatycznej i unowocześnienia europejskiego transportu ciężarowego. Są motorem do wprowadzenia zmian w konstrukcjach silników i opracowywania zaawansowanych środków smarnych, które spełniają coraz surowsze wymagania, zapewniają najwyższą ochronę w wymagających warunkach pracy i mają wpływ na zmniejszenie poziomu emisji dwutlenku węgla. Wychodząc naprzeciwko normom, koncerny motoryzacyjne projektują nowe pojazdy. W Shell bacznie obserwujemy zmiany w segmencie pojazdów ciężarowych i pracujemy nad tym, aby wyprzedzać oczekiwania rynku. Jeszcze pod koniec 2019 roku wprowadziliśmy do oferty syntetyczny olej silnikowy Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4),
który posiada wyjątkowe właściwości przeciwzużyciowe. Produkt tworzy ochronny film smarny w miejscach styku powierzchni metalowych w silniku, dzięki czemu zmniejsza tarcie i zużycie. Dzięki formule o niskiej zawartości popiołu SAPS oraz zaawansowanej technologii dodatków, olej pomaga utrzymać silnik w czystości i zapewnia  ochronę przed tworzeniem się osadów. Co istotne, dotyczy to także silników wyposażonych w EGR. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) został opracowany z myślą o najnowszych rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących w Europie i USA. Spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO czy API i posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM np. MAN, Volvo, Caterpillar, Mack, Scania” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.

Transport drogowy jest siłą napędową gospodarki. Bez efektywnych procesów logistycznych świat
nie byłby w stanie normalnie funkcjonować. Coraz wyższy stopień uregulowania branży i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że dla właścicieli firm transportowych kluczowe znaczenie mają zwiększenie wydajności, minimalizacja przestojów, ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji. Dzięki ciągłym inwestycjom w najnowsze technologie i badania oraz współpracy z wieloma partnerami, Shell odpowiada na takie oczekiwania rynku oraz wyzwania dynamicznie zmieniającej się branży transportowej. W ofercie firmy znajdują się oleje silnikowe Shell Rimula, oleje hydrauliczne Shell Tellus, smary Shell Gadus czy oleje przekładniowe Shell Spirax oraz szereg usług stworzonych z myślą o firmach flotowych.

T&M nr 2/2020

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE