Transport potrzebuje innowacji
W ciągu najbliższej dekady branża transportowa będzie musiała przejść transformację. Nowe normy dotyczące emisji CO2 wiążą się z koniecznością wprowadzenia zmian w strategiach biznesowych firm z branży TSL.
Zdaniem ekspertów Shell Lubricants, nowoczesne środki smarne mogą wpłynąć na zwiększenie efektywności flot transportowych, a także przygotować je do pracy w nowej rzeczywistości. W 2030 roku lekkie samochody dostawcze mają emitować co najmniej o 30% mniej CO2 niż w 2021 roku. Pośrednim celem wyznaczonym przez Radę Europejską na rok 2025 jest zmniejszenie emisji o 15%. Jednocześnie eksperci przewidują, że w związku z rozwojem gospodarczym w Polsce i w Europie będzie rosła potrzeba przewozów ładunków. Osiągnięcie celów redukcyjnych będzie wymagać więc optymalizacji procesów, inwestycji w innowacje, a także wykorzystania nowoczesnych środków smarnych.
„Cele emisyjne są ważnym krokiem w kierunku przesterowania gospodarki w kierunku neutralności klimatycznej i unowocześnienia europejskiego transportu ciężarowego. Są motorem do wprowadzenia zmian w konstrukcjach silników i opracowywania zaawansowanych środków smarnych, które spełniają coraz surowsze wymagania, zapewniają najwyższą ochronę w wymagających warunkach pracy i mają wpływ na zmniejszenie poziomu emisji dwutlenku węgla. Wychodząc naprzeciwko normom, koncerny motoryzacyjne projektują nowe pojazdy. W Shell bacznie obserwujemy zmiany w segmencie pojazdów ciężarowych i pracujemy nad tym, aby wyprzedzać oczekiwania rynku. Jeszcze pod koniec 2019 roku wprowadziliśmy do oferty syntetyczny olej silnikowy Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4),
który posiada wyjątkowe właściwości przeciwzużyciowe. Produkt tworzy ochronny film smarny w miejscach styku powierzchni metalowych w silniku, dzięki czemu zmniejsza tarcie i zużycie. Dzięki formule o niskiej zawartości popiołu SAPS oraz zaawansowanej technologii dodatków, olej pomaga utrzymać silnik w czystości i zapewnia ochronę przed tworzeniem się osadów. Co istotne, dotyczy to także silników wyposażonych w EGR. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) został opracowany z myślą o najnowszych rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących w Europie i USA. Spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO czy API i posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM np. MAN, Volvo, Caterpillar, Mack, Scania” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Transport drogowy jest siłą napędową gospodarki. Bez efektywnych procesów logistycznych świat
nie byłby w stanie normalnie funkcjonować. Coraz wyższy stopień uregulowania branży i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że dla właścicieli firm transportowych kluczowe znaczenie mają zwiększenie wydajności, minimalizacja przestojów, ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji. Dzięki ciągłym inwestycjom w najnowsze technologie i badania oraz współpracy z wieloma partnerami, Shell odpowiada na takie oczekiwania rynku oraz wyzwania dynamicznie zmieniającej się branży transportowej. W ofercie firmy znajdują się oleje silnikowe Shell Rimula, oleje hydrauliczne Shell Tellus, smary Shell Gadus czy oleje przekładniowe Shell Spirax oraz szereg usług stworzonych z myślą o firmach flotowych.
T&M nr 2/2020
Add comment