loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Shell Rimula ze specyfikacją API CK-4

Shell wprowadził do swojej oferty nowy syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do wysokoobciążonych silników.

 

Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) został opracowany z myślą o najnowszych rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących zarówno w Europie, jak i USA. Nowy olej nie tylko spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO i API, ale także posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM, takich jak MAN, Volvo, Caterpillar, Mack czy Scania.

Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) może być stosowany w silnikach spełniających normy Euro 4, 5 i 6. Jego formuła zawiera technologię Shell Dynamic Protection Plus, która zapewnia wyjątkową ochronę nowoczesnych silników niskoemisyjnych. Podczas testów w terenie, nowy olej silnikowy Shell bez większych problemów osiągnął maksymalny dystans między wymianami, wynoszący 150 000 km. Stwierdzono także, że produkt poprawia oszczędność paliwa aż o 2,8% w porównaniu ze standardowym olejem SAE 15W-40.         

„W związku tym, że producenci silników prześcigają się w projektowaniu coraz czystszych i bardziej paliwooszczędnych silników Diesla, warunki pracy oraz wymogi wobec olejów przeznaczonych do wysokoobciążonych silników stają się coraz bardziej rygorystyczne. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to pierwszy olej spełniający bardzo surowe wymogi specyfikacji API CK-4 i posiadający aprobaty wiodących europejskich producentów OEM. Tym samym stawia jeszcze wyżej poprzeczkę pod względem wydajności i trwałości – a to wszystko z myślą o właścicielach pojazdów ciężarowych poruszających się po drogach po obu stronach Atlantyku. Dzięki nowemu olejowi Shell mogą zwiększyć niezawodność swoich pojazdów oraz zmniejszyć zużycie paliwa, co w efekcie pozwoli im obniżyć całkowity koszt użytkowania” – powiedział Regine Ehrich, Shell Team Leader, R&D Engine Oils, Europe.

Istotną korzyścią, jaką pod względem ochrony i wydajności oferuje Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4), są wyjątkowe właściwości przeciwzużyciowe. Olej tworzy ochronny film smarny, w miejscach styku powierzchni metalowych w silniku, zmniejszający tarcie i zużycie. Dzięki zastosowaniu formuły o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki (SAPS), a także zaawansowanej technologii dodatków, produkt zapewnia utrzymanie silnika w czystości i ochronę przed tworzeniem się osadów (również w silnikach wyposażonych w EGR). Olej charakteryzuje się także zwiększoną odpornością na utlenianie – w testach Volvo T-13[3] wykazał aż o 95% lepszą stabilność lepkości niż limit wskazany w specyfikacji API CK-4.

Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to najnowszy produkt w gamie olejów Shell Rimula. Jest już dostępny w sprzedaży na największych rynkach europejskich oraz w Polsce.

 T&M nr 9/2019

Add comment

Security code Refresh