Jubileusz i… nowa baza
Thermo King to producent systemów do kontroli temperatury w transporcie. Marka znana jest na całym świecie.
Od dwudziestu lat jej produkty oferuje w Polsce TT-Thermo King. Jubileusz połączono z otwarciem nowego obiektu handlowo-serwisowego w Głuchowie k. Poznania. TT-Thermo King jest największym w Polsce autoryzowanym dilerem marki Thermo King. Zajmuje się sprzedażą agregatów chłodniczych do środków transportu a także, jako jedyny diler tej marki w naszym kraju, oferuje urządzenia klimatyzacyjne do pojazdów pasażerskich. Gama produktów obejmuje również, na razie mniej znane na polskim rynku, choć bardzo cenione np. w Niemczech czy Anglii zestawy chłodnicze marki Frigoblock (w połowie kwietnia br. w TT-Thermo King zamontowano pierwszy zestaw chłodniczy tego typu, z aplikacją multitemperaturową dedykowaną do przewozu kwiatów).
Stawiają na … rozwój
TT-Thermo King sprzedaje rocznie grubo ponad tysiąc agregatów do naczep i innych pojazdów. W zakresie usług serwisowych współpracuje z europejską siecią marki. Klienci mogą liczyć na pomoc przez 24 godziny na dobę.
– Działamy w sześciu województwach. Centrala firmy oraz największa stacja serwisowa mieści się w Grzędach koło Warszawy. Nasze biura handlowe i stacje serwisowe działają także w Głuchowie koło Poznania, Rawie Mazowieckiej, Lublinie, Gręzowie koło Siedlec i Jeżewie Starym koło Białegostoku – przypomina Jakub Glinkowski, dyrektor ds. operacyjnych i serwisu TT-Thermo King. Poza serwisem stacjonarnym działa trzynaście pojazdów serwisu mobilnego. W sklepie internetowym dostępne są najpopularniejsze części i akcesoria do agregatów. Na corocznej konferencji dilerów (Dealer Principals Conference), która odbyła się na Teneryfie, firmę uhonorowano prestiżową nagrodą: Aftermarket Dealer of the Year 2016. TT-Thermo King doceniono za dynamiczny rozwój oraz inwestycje w rozbudowę bazy serwisowej.
– Jesteśmy dumni mogąc pochwalić się jedną z najnowocześniejszych infrastruktur serwisowych w Europie – mówi Wojciech Żołądek, prezes Zarządu. Zapowiada kolejne inwestycje, najbliższą będzie budowa nowego centrum serwisowego w okolicach Rzgowa
Nie tylko serwis
Nowa stacja w Głuchowie powstała w ciągu ok. dziesięciu miesięcy. Obiekt jest korzystnie zlokalizowany, w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2. Placówkę zrealizowano w filozofii One Stop Shop, a zatem jako punkt obsługi kompleksowej. Na działce o powierzchni ok. 12 tys. mkw. powstała hala, w której obok ośmiu nowoczesnych, pełnowymiarowych stanowisk dedykowanych naprawom (w tym siedem stanowisk do napraw agregatów chłodniczych oraz jedno do napraw nadwozi chłodniczych) znalazły się: okręgowa stacja kontroli pojazdów oraz myjnia TIR. Jest też magazyn części zamiennych (ok. 260 mkw). Na placu manewrowym jest miejsce na 30-40 naczep.
– Inwestycja wpisuje się w długofalową strategię naszej firmy. U jej podstaw leży nie tylko poprawa standardów obsługi klienta i zwiększenie dostępności serwisu, ale także poszerzenie wachlarza oferowanych usług – podkreśla W. Żołądek.
Premierowy SLXi
Otwarcie nowej stacji połączono z prezentacją najnowszego produktu marki Thermo King, agregatu naczepowego SLXi. Dzięki urządzeniu komunikacyjnemu BlueBox seria SLXi jest w pełni przygotowana na rozwiązania telematyczne. Istnieje możliwość indywidualnego zaprogramowania parametrów pracy agregatu, dzięki czemu ładunek utrzymywany jest w optymalnych warunkach, przy równoczesnych korzyściach finansowych dla przewoźnika.
– Tworząc SLXi wykorzystano duży program testów użytkowych, a oprócz zespołu inżynierów, zaangażowano sieć dilerską, ale przede wszystkim użytkowników naszych urządzeń. Wszystko po to by zoptymalizować system do pojawiających się potrzeb rynkowych – tłumaczy Alicja Cichowska-Podsiadły, dyrektor do spraw sprzedaży i logistyki TT-Thermo King. Seria obejmuje urządzenia w wersjach: 100; 200; 300 i 400, różniących się od siebie m.in. wydajnością. Czynnikiem chłodniczym w każdym przypadku jest R-452A . Thermo King, dwa lata temu, jako pierwszy wprowadził na rynek linię produktów z czynnikiem nowej generacji R-452A, mającym prawie o połowę mniejszy wpływ na globalne ocieplenie od dotychczas stosowanych.
T&M 6/2017
Tekst: Michał Jurczak