loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Krok w stronę redukcji CO2

Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) to nowoczesne rozwiązanie w zakresie redukcji emisji CO2 w transporcie.

Pozwala ono obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Produkowany ze źródeł odnawialnych, takich jak oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce, HVO umożliwia przedsiębiorstwom realizację celów zrównoważonego rozwoju bez konieczności inwestowania w nową flotę.

AsstrA-Associated Traffic AG we współpracy z Renault Trucks Polska i Grupą UNIMOT konsekwentnie wdraża HVO w codziennych operacjach transportowych.

Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – komentuje Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA.

Grupa UNIMOT, jako lider wśród importerów paliw w Polsce oraz wyłączny dystrybutor paliwa HVO100 na stacjach paliw w Polsce aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując to innowacyjne paliwo alternatywne. Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe – podkreśla Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w UNIMOT S.A.

Na początku stycznia, na stacji AVIA w Myszęcinie, AsstrA wspólnie z Renault Trucks Polska przetestowała HVO100, tankując je do ciężarówki Renault Trucks T Diesel Turbo Compound.

Rozwój takich inicjatyw to ważny krok w dekarbonizacji sektora transportu, który odpowiada za znaczną część globalnych emisji dwutlenku węgla. Jak podkreśla Jarosław Zwoliński, Key Account Manager w Renault Trucks Polska: – Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i UNIMOT pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi.

Wdrażanie paliw alternatywnych, takich jak HVO, to nie tylko odpowiedź na rosnące wymagania środowiskowe, ale także szansa na wzmocnienie konkurencyjności firm transportowych.