Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

I hybrydowy Canter w sieci Biedronka

Fuso Canter Eco Hybrid, jedyny na świecie seryjnie produkowany hybrydowy lekki samochód ciężarowy, wjeżdża na polskie drogi. Pierwszym w kraju użytkownikiem tego ekologicznego pojazdu będzie sieć sklepów Bierdonka.

 

Podczas niedawnej uroczystości na terenie Targów Kielce, kluczyki tego wyjątkowego pojazdu przekazał Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks, na ręce Marcina Dopierały, Dyrektora Logistyki Jeronimo Martins Polska.

Przekazanie Cantera Eco Hybrid to kontynuacja wieloletniej współpracy między firmami. W barwach Biedronki jeżdżą już inne wyróżniające się ekologiczną technologią pojazdy. Przykładem są napędzane gazem ziemnym ciężarówki Mercedes-Benz Econic NGT. W barwach Biedronki jeżdżą liczne charakterystyczne czerwone ciężarówki Mercedes-Benz Actros.

– Koncern Daimler jest pionierem nowoczesnych technologii w obszarze transportu, szczególnie jeśli chodzi o innowacyjne i efektywne napędy. Jeronimo Martins Polska to z kolei absolutny lider implementowania tych nowoczesnych rozwiązań w praktyce biznesowej – powiedział Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks. – Dlatego miło nam, że to właśnie sieć Biedronka jako pierwsza przetestuje Fuso Canter Eco Hybrid. Jestem jednocześnie przekonany, że testy te wykażą pełnię korzyści, które z użytkowania właśnie tej ciężarówki, płyną nie tylko dla środowiska, ale i dla kieszeni klienta.

– Podstawą działań naszego zespołu transportu jest ustawiczne zmniejszanie odległości pokonywanej przez samochody między centrum dystrybucyjnym, a sklepami oraz stawianie na nowoczesne rozwiązania techniczne i regularne wymiany pojazdów na nowsze modele, zgodne z obowiązującymi normami europejskimi – powiedział Marcin Dopierała, Dyrektor Logistyki JMP. – Średni wiek naszego pojazdu to niecałe 4 lata, a nasza flota wzbogaca się co roku o ponad 100 nowych ciężarówek. Pojawienie się pierwszego hybrydowego samochodu ciężarowego Fuso Canter Eco Hybrid to przykład innowacji szczególnie ważny w przypadku aglomeracji miejskich.

Canter Eco Hybrid bazuje na konstrukcji równoległego napędu silnikiem wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów i mocy 150 KM z dodatkowym silnikiem elektrycznym pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów. Silnik elektryczny to jednostka synchroniczna o mocy 40 kW. Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. W transporcie dystrybucyjnym napęd hybrydowy pozwala oszczędzić nawet 23 procent paliwa. Biorąc pod uwagę relatywnie niewielką dopłatę za napęd hybrydowy, zakup modelu Canter Eco Hybrid amortyzuje się w przypadku pokonywania przeciętnych dystansów już po kilku latach. Jednocześnie środowisko naturalne jest odciążone o kilka ton CO2 i narażone na znacznie mniejszą emisję hałasu.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE