I hybrydowy Canter w sieci Biedronka
Fuso Canter Eco Hybrid, jedyny na świecie seryjnie produkowany hybrydowy lekki samochód ciężarowy, wjeżdża na polskie drogi. Pierwszym w kraju użytkownikiem tego ekologicznego pojazdu będzie sieć sklepów Bierdonka.
Podczas niedawnej uroczystości na terenie Targów Kielce, kluczyki tego wyjątkowego pojazdu przekazał Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks, na ręce Marcina Dopierały, Dyrektora Logistyki Jeronimo Martins Polska.
Przekazanie Cantera Eco Hybrid to kontynuacja wieloletniej współpracy między firmami. W barwach Biedronki jeżdżą już inne wyróżniające się ekologiczną technologią pojazdy. Przykładem są napędzane gazem ziemnym ciężarówki Mercedes-Benz Econic NGT. W barwach Biedronki jeżdżą liczne charakterystyczne czerwone ciężarówki Mercedes-Benz Actros.
– Koncern Daimler jest pionierem nowoczesnych technologii w obszarze transportu, szczególnie jeśli chodzi o innowacyjne i efektywne napędy. Jeronimo Martins Polska to z kolei absolutny lider implementowania tych nowoczesnych rozwiązań w praktyce biznesowej – powiedział Sławomir Kwiatkowski, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Mercedes-Benz Trucks. – Dlatego miło nam, że to właśnie sieć Biedronka jako pierwsza przetestuje Fuso Canter Eco Hybrid. Jestem jednocześnie przekonany, że testy te wykażą pełnię korzyści, które z użytkowania właśnie tej ciężarówki, płyną nie tylko dla środowiska, ale i dla kieszeni klienta.
– Podstawą działań naszego zespołu transportu jest ustawiczne zmniejszanie odległości pokonywanej przez samochody między centrum dystrybucyjnym, a sklepami oraz stawianie na nowoczesne rozwiązania techniczne i regularne wymiany pojazdów na nowsze modele, zgodne z obowiązującymi normami europejskimi – powiedział Marcin Dopierała, Dyrektor Logistyki JMP. – Średni wiek naszego pojazdu to niecałe 4 lata, a nasza flota wzbogaca się co roku o ponad 100 nowych ciężarówek. Pojawienie się pierwszego hybrydowego samochodu ciężarowego Fuso Canter Eco Hybrid to przykład innowacji szczególnie ważny w przypadku aglomeracji miejskich.
Canter Eco Hybrid bazuje na konstrukcji równoległego napędu silnikiem wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów i mocy 150 KM z dodatkowym silnikiem elektrycznym pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów. Silnik elektryczny to jednostka synchroniczna o mocy 40 kW. Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. W transporcie dystrybucyjnym napęd hybrydowy pozwala oszczędzić nawet 23 procent paliwa. Biorąc pod uwagę relatywnie niewielką dopłatę za napęd hybrydowy, zakup modelu Canter Eco Hybrid amortyzuje się w przypadku pokonywania przeciętnych dystansów już po kilku latach. Jednocześnie środowisko naturalne jest odciążone o kilka ton CO2 i narażone na znacznie mniejszą emisję hałasu.