Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Nowe badanie

IVECO wsparło badanie przeprowadzone przez Instytut Zanieczyszczenia Atmosfery włoskiej Krajowej Rady Badawczej (CNR). 

Celem jest ocena wpływu na środowisko stosowania sprężonego biometanu pochodzącego z frakcji organicznej stałych odpadów komunalnych (OFMSW), porównując go z tradycyjnymi paliwami (olejem napędowym i sprężonym gazem ziemnym) stosowanymi w pojazdach wykorzystywanych do zbiórki odpadów na obszarach miejskich.

Punktem odniesienia dla badania był rynek włoski, charakteryzujący się powszechną siecią stacji tankowania CNG ze względu na dużą liczbę pojazdów napędzanych metanem – jedną z najwyższych w Europie. Przeprowadzona analiza była analizą Well-to-Wheel, tj. analizą, która bierze pod uwagę wpływ produkcji i wykorzystania paliwa, bez uwzględniania budowy lub utrzymania zakładów i infrastruktury, w celu uzyskania czystego porównania samych paliw. W analizie zbadano udział wychwytywania CO2 w łańcuchu produkcyjnym oraz udział koszyka energetycznego wykorzystywanego do zasilania różnych procesów przemysłowych.

Wyniki badania ujawniają potencjalnie decydującą rolę sprężonego biometanu w dekarbonizacji sektora transportu i redukcji zanieczyszczenia powietrza na obszarach miejskich. W rzeczywistości, w analizowanym sektorze, sprężony biometan (bioCNG) może prowadzić do redukcji emisji gazów zmieniających klimat nawet o 96% w porównaniu z olejem napędowym oraz do redukcji emisji tlenków azotu nawet o 72%. Te znaczne redukcje mogą z pewnością przyczynić się do osiągnięcia celów neutralności węglowej określonych na poziomie europejskim.

Spośród wszystkich przeanalizowanych scenariuszy, najlepsze wyniki uzyskano przy założeniu, że wszystkie etapy łańcucha produkcji sprężonego biometanu, a więc od zagospodarowania OFMSW (organicznej frakcji stałych odpadów komunalnych) do fermentacji beztlenowej, uszlachetniania, wychwytywania CO2, sprężania biometanu i tankowania pojazdów, odbywały się w tym samym miejscu, zasilając wszystkie procesy energią wytwarzaną ze spalania biogazu wytwarzanego również na miejscu.

-Jesteśmy zaszczyceni mogąc wspierać badania nad zrównoważonymi technologiami, które rzeczywiście są w stanie pomóc nam osiągnąć dekarbonizację w skuteczny i produktywny sposób. W IVECO zawsze wierzyliśmy w korzyści płynące z biometanu, dojrzałego technologicznie surowca dla całej naszej gamy i wielu misji naszych klientów. Badanie przeprowadzone przez CNR dodatkowo potwierdza, że wykorzystanie bioCNG jest rozwiązaniem zrównoważonym środowiskowo i może generować wysoce pożądaną gospodarkę o obiegu zamkniętym, wydobywając wartość z odpadów i materii organicznej, aby zapewnić paliwo do samej zbiórki odpadów, bez uszczerbku dla zdolności pojazdów do realizacji misji. - powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development, IVECO

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE