Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

eActros 300 rusza na test

Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300 Tractora, jest firma MEXEM z Pruszkowa.

12 lutego w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie nastąpiło przekazanie demonstracyjnego eActrosa 300 Tractora do pierwszego testu klienta – przez dwa tygodnie firma MEXEM będzie sprawdzać, w jaki sposób może najlepiej wykorzystać potencjał Mercedesa z napędem elektrycznym.

To pierwsza elektryczna ciężarówka, którą będziemy testować, choć oczywiście wybór marki nie jest przypadkowy, bo w naszej flocie Mercedesy, w tym najnowszy model Actrosa, stanowią większość – mówi Michał Niewiadomski, kierownik spedycji krajowej MEXEM.

Zdecydowaliśmy się przetestować eActrosa z jednej strony ze względu na to, że szukamy bardziej ekologicznych rozwiązań, a z drugiej zachęciły nas do tego liczne zapytania naszych klientów. Widzimy wyraźnie spore zainteresowanie włączeniem do obsługi – tam, gdzie to możliwe – pojazdów z napędem elektrycznym.

eActros 300 Tractor w ramach testu będzie przewoził wyprodukowany towar z fabryki jednego z klientów MEXEMu do magazynu firmy i z powrotem. Trasa, licząca w sumie ok. 80 km będzie prowadziła w dużym stopniu przez Warszawę.

Przede wszystkim chcemy sprawdzić realny zasięg tego pojazdu. Planujemy wykonywać w ciągu doby trzy takie trasy – mówi Michał Niewiadomski.

W jedną stronę obciążenie wyniesie między 8 a 12 ton, w drodze powrotnej pojazd w większości przypadków będzie jechałschmitz1 bez ładunku. Trasa, którą jeździmy, jest zwykle dość mocno zakorkowana, tak więc czas przejazdu z pewnością będzie różny, podobnie jak zużycie energii. Dla lepszego zweryfikowania rezultatów w trakcie testu eActrosem będzie jeździło na zmianę dwóch naszych doświadczonych kierowców.

Zanim demonstracyjny eActros 300 Tractor wyruszył do pracy w firmie MEXEM, kierowcy zostali przeszkoleni z obsługi pojazdu przez Truck Experta EWT Automotive.

To niezbędne w przypadku pojazdu elektrycznego – podkreśla Tomasz Markiewicz.

Kierowcy muszą wiedzieć, w jaki sposób używać tej technologii: po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie dla efektywnej eksploatacji, np. nauczyć się korzystać z rekuperacji. Istotny jest także sposób ładowania: stan baterii nie powinien spadać poniżej 20 proc. ani przekraczać 80 proc. poziomu naładowania – w tym przedziale akumulator wysokiego napięcia pracuje najefektywniej.

–Jesteśmy bardzo ciekawi wyników testu – chcemy sprawdzić, w jaki sposób moglibyśmy użytkować eActrosa z korzyścią dla klientów i środowiska, a także zobaczyć, jakie oszczędności może on przynieść firmie – mówi Michał Niewiadomski.

Elektromobilność to nowy rozdział w transporcie i cieszymy się, że EWT Automotive umożliwia nam stawianie pierwszych kroków w tej dziedzinie.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE