Optymalizacja opłat drogowych
Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań ułatwiających pobór myta. Jednolity system upraszczający rozliczanie opłat drogowych przynosi oszczędności przewoźnikom, ale czy można pójść o krok dalej i je redukować? Praktyka pokazuje, że wysokość płaconego myta można ograniczyć.
Podczas wjazdu na płatny odcinek autostrady we Francji system do naliczania opłat może nie zeskanować identyfikatora pojazdu a zrobić to jedynie podczas zjazdu. W takich sytuacjach niektórzy operatorzy autostrad nie dysponując informacją o rzeczywistym miejscu wjazdu pojazdu, naliczają opłatę, zakładając, że nastąpił on w miejscu najbardziej oddalonym od miejsca zjazdu (tzw. TLPC – najwyższy możliwa opłata). Tego typu zdarzenia wcale nie są odosobnione i mogą być krzywdzące dla przewoźnika. Typowy system do rozliczania opłat w ramach EETS nie wykazuje takich nieprawidłowości i często umykają one w sposób niezauważony. Axxès wychwytuje takie nieprawidłowości na bieżąco, raportuje i wspiera firmy transportowe w procesie reklamacji. Co więcej, rodzimi przewoźnicy cenią sobie wsparcie polskiego zespołu, który lepiej rozumie lokalne uwarunkowania.
Axxès dostarcza rozwiązań do poboru opłat drogowych w Austrii, Belgii, Danii, Liechtensteinie, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, na Węgrzech i we Włoszech. Korzystając z urządzenia Axxès B’moov, na krajowych drogach można wygodne rozliczać myto w ramach systemu e-TOLL oraz za przejazdy autostradami A1 i A4.
Axxès idzie o krok dalej
Optymalizacja w zakresie opłat drogowych to nie jedyny obszar dbania o obniżenie kosztów w firmach transportowych. Firma stale rozwija możliwości wsparcia przewoźników w poprawie ich konkurencyjności. Obecnie w portfolio rozwiązań znajdują się między innymi platforma telematyczna Fleet Manager, czy Data Connect - rozwiązanie do wymiany danych z platformami śledzenia łańcucha dostaw, takimi jak Shippeo czy project44. Wkrótce firma udostępni nowe, innowacyjne rozwiązanie do zarządzania operacjami flotowymi.
Jak przyznaje Patryk Krajewski, Country Manager Central Europe, „Obsługa klientów w ich językach jest jedną z naszych istotnych przewag, ponieważ firmy konkurencyjne nie oferują lokalnego wsparcia. Przykładamy dużą wagę do potrzeb naszych partnerów i staramy się ich wspierać swoim doświadczeniem, wspólnie pomagając sektorowi TSL. Dbamy, aby nasza komunikacja była szybka, sprawna i przejrzysta. Nasza oferta dla firm transportowych koncentruje się na wsparciu, szerokim pokryciu obsługiwanych sieci drogowych oraz niezawodności, co przekłada się na mniej mandatów i w efekcie na niższe koszty przejazdów”.