Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

tomtom

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

negometal wrzesień

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

Hengst maj

loga na www miedzy banery

Kaessbohrer wrzesien

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

Nowy gracz w polskiej branży TSL

Branża TSL staje przed wieloma wyzwaniami. Jednym z największych w kontekście ostatnich unijnych regulacji jest modernizacja floty.

Sfinalizowany w październiku 2023 r. przez Komisję Europejską pakiet zmian legislacyjnych „Gotowi na 55” zagwarantuje, że do 2035 r. wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze zarejestrowane w Europie będą bezemisyjne. Tymczasem na polski rynek wchodzi Quantron - dostawca systemów e-mobilności zasilanych czystą energią z akumulatorów i wodorem dla pojazdów użytkowych. Od 7 listopada branża transportowa i logistyczna mogą korzystać z portfolio produktowego firmy.

Transport oparty o paliwa kopalne jest zaraz po sektorze energetycznym jednym z najbardziej wpływających na emisję dwutlenku węgla do atmosfery na świecie obszarów, a zmniejszenie jego emisyjności jest obiektem działań regulatorów na szczeblach unijnym i krajowym. Według pakietu „Gotowi na 55” jako pośredni krok w kierunku zerowych emisji średni poziom emisji z nowych samochodów osobowych będzie musiał zmniejszyć się o 55 proc. do 2030 r., az nowych samochodów dostawczych o 50 proc. do 2030 r. Dodatkowo, zgodnie z tegorocznym rozporządzeniem Rady Europy po 2035 na kontynencie nie będą produkowane i sprzedawane samochody spalinowe.

- Quantron powstał na bazie prawie 140 lat doświadczenia jako spółka zależna firmy Haller GmbH. W ostatnim wieku doświadczyliśmy wielu rewolucji w transporcie, a dziś możemy projektować kolejną z nich. Wchodzimy na polski rynek w przededniu kluczowych zmian w transporcie. To moment, w którym całe krajowe ustawodawstwo i branża transportowa będą musiały dostosować się do wymagań, aby spełnić unijne cele. Jesteśmy partnerem na drodze lepszej, zrównoważonej przyszłości – mówi Jacek Grzybek, Dyrektor Zarządzający Quantron Polska. .

Od dłuższego czasu na rynku trwa dyskusja o alternatywnych źródłach zasilania samochodów, z których każde ma zarówno swoją rzeszę zwolenników, jak i krytyków. Faktem jest, że pojazdy elektryczne akumulatorowe i wodorowe posiadają „zerową emisję” w trakcie użytkowania. Te pierwsze dla wielu pozostają jednak ekologicznie kontrowersyjne ze względu na wysokie zużycie surowców i energii, niezbędnych do produkcji nowych pojazdów. Z kolei rozwój flot opartych o auta zasilane wodorem hamuje praktycznie nieistniejąca infrastruktura ładowania na polskim rynku. W trosce o najwyższą jakość usług, branża potrzebuje rozwiązań wydajnych, konkurencyjnych cenowo i przyjaznych dla środowiska, które pomogą jej na spełnianie potrzeb klientów, przy jednoczesnej zgodności z wymaganiami środowiskowymi regulatora.

 - Do naszych kontrahentów i ochrony środowiska naturalnego podchodzimy kompleksowo i systemowo. Oznacza to, że nie zamykamy się na jedną opcję, forsując bezwzględnie jej zasadność, ale wychodzimy do rynku z pełnym portfolio rozwiązań. Pozwala nam to być towarzyszem w rozwoju branży, zmierzającej do zerowej emisji w przyszłości – zaznacza Jacek Grzybek.

 

Quantron-as-a-service

Na koniec sierpnia 2023 r. park samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym w Polsce liczył 5010 sztuk, z tego BEV stanowiły ponad 99%, a w naszym kraju funkcjonowało 3003 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (6006 punktów ładowania). W sytuacji pojazdów napędzanych wodorem sytuacja jest zupełnie nowa – choć Polska jest jednym z największych producentów wodoru w Unii Europejskiej, praktycznie nieistniejąca infrastruktura ładowania stoi na przeszkodzie rozwoju tego segmentu. Pojazdy zasilane wodorem są w bezwzględnej mniejszości, stanowiąc na ten moment bardziej nowinkę i ciekawostkę, aniżeli poważnego gracza na rynku motoryzacyjnym, szczególnie z perspektywy branży TSL.

Odpowiedzią na wyzwania systemowe, która wyróżnia Quantron na tle branży jest dążenie do stworzenia ekosystemu produktów i rozwiązań o zerowej emisji 360 stopni. Oznacza to, że w przyszłości firma będzie dostarczała wszystkie elementy łańcucha wartości mobilności, takie jak „zielone” pojazdy, serwis i konserwację, ubezpieczenia, leasing, finansowanie, infrastrukturę, a także dostarczenie energii elektrycznej i wodoru. Usługa Quantron-as-a-Service jest obecnie uruchamiana w Niemczech, a po testowym okresie firma planuje udostępnić ją w Polsce. Z oferty będzie można korzystać na terenie całego kraju.

 

Każdy pojazd, którego uda się uniknąć jest dobry dla środowiska

W polskim krajobrazie dominują samochody spalinowe. Z cyklicznego raportu kwartalnego „Branża motoryzacyjna” KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że przez 6 pierwszych miesięcy 2023 r. wyprodukowano w Polsce 305,8 tys. pojazdów samochodowych – o blisko 43% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wzrost odnotowano w każdej z kategorii, największy w przypadku samochodów dostawczych i ciężarowych (+63% r/r), najmniejszy natomiast w segmencie autobusów (+11,1% r/r).

- Branża transportowa zasilana paliwami kopalnymi prężnie rozwijała się przez ostanie dekady. Na rynku istnieją dotychczas ogromne ilości wyprodukowanych aut, które warto maksymalnie zagospodarować. Dlatego jedną z kluczowych usług Quantron jest elektryfikacja istniejących użytkowych samochodów spalinowych i przekształcenie ich w zeroemisyjne pojazdy. Nadanie pojazdom spalinowym drugiego życia ma ogromny potencjał dla ochrony klimatu i zarządzania zasobami. W ten sposób emisje z produkcji baterii mogą być w pełni zrekompensowane przez uniknięcie emisji z produkcji nowych pojazdów – dodaje Jacek Grzybek.

 

Pojazdy dostępne na polskim rynku

Od 3-10 miesięcy polscy klienci poczekają na realizacje zamówień na samochody dostawcze. W przypadku samochodów ciężkich – czas może się wydłużyć. Na polskim rynku dostępnych jest kilka modeli.

  • QLI BEV. Modele 100% elektryczne od 3,5 do 7,2 tony. Modele QLI BEV (Battery Electric Vehicle) są w 100% elektryczne, dzięki czemu są bezemisyjne i ciche na drodze, a tym samym idealne do użytku nocnego. QLI BEV są produkowane zarówno jako nowe pojazdy, jak i przez modyfikację silników spalinowych w używanych pojazdach. Dzięki wysoko wydajnym akumulatorom, w które są wyposażone, QLI BEV oferują rzeczywisty zasięg do 180 km i mogą być naładowane przy użyciu szybkich ładowarek w ciągu około 1 godziny.
  • QLI FCEV. Transporter z wodorowymi ogniwami paliwowymi o masie 4,2 tony. QLI FCEV (Fuel-Cell Electric Vehicle) to innowacyjny samochód dostawczy zmieniający zasady rynku: 8,2 kilograma wodoru na pokładzie zapewnia rzeczywisty zasięg do 450 km. Dzięki wielu wariantom nadwozia jest elastyczny w użyciu, a ładowność i czasy tankowania są zbliżone do pojazdu z porównywalnym silnikiem spalinowym.
  • QUARGO 4 EV. Zero emisji i maksymalna elastyczność. Transport towarów w centrach miejskich (transport ostatniej mili) to stale rosnące zjawisko. Ze względu na rosnącą liczbę dostaw, hałas i zanieczyszczenia, dostawy stały się poważnym problemem. QARGO 4 EV to idealne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu na ostatniej mili: cichy i bezemisyjny, z realnym zasięgiem do 230 km będącym w czołówce w swojej klasie.
  • QHM BEV i QHM FCEV to elektryczny ciągnik siodłowy zasilany z akumulatorów lub ogniw H2. W przeciwieństwie do klasycznych silników spalinowych, modele BEV są idealne do transportu redystrybucyjnego, logistyki zakładowej oraz operacji zbierania odpadów i generują znacznie niższe koszty konserwacji i naprawy.Samochody ciężarowe są obecnie budowane na bazie samochodów MAN, w listopadzie Quantron podpisał strategiczną współpracę z firmą FORD TRUCKS na elektryfikowanie samochodów ciężarowych na bazie ciężarówki FORD F-MAX.Dzięki wspólnie opracowanym pojazdom Quantron będzie mógł jeszcze bardziej zróżnicować swoją gamę przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie e-mobilności, zaspokajając w ten sposób rosnący popyt. Dzięki pierwszej fazie współpracy z Ford Trucks firma zapewni płynną adaptację zaawansowanych samochodów ciężarowych Forda, o masie do 44 t, które będą produkowane zgodnie z nowymi standardami już od pierwszego kwartału 2024 r. W ramach strategicznej współpracy z Fordem kompleksowy asortyment rozwiązań Quantron, w tym innowacyjna oś elektryczna, dostosowany do indywidualnych potrzeb akumulator o dużej mocy, zarządzanie energią, czy aerodynamika zoptymalizowana pod kątem maksymalnej wydajności zostaną ocenione pod kątem integracji z pojazdami Ford Trucks. Partnerstwo umacnia silną pozycję Quantron jako pioniera zrównoważonej mobilności i podkreśla zaangażowanie obu firm w bardziej ekologiczną przyszłość w sektorze transportu. W związku ze współpracą, Ford Trucks zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji w produkcji ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 r., aby złagodzić skutki zmian klimatycznych.
  • CIZARIS 12 EV. Niezawodny i zrównoważony transport pasażerski. CIZARIS to 100% elektryczny autobus miejski, który podnosi transport pasażerski w obszarach miejskich na nowy poziom innowacji i bezpieczeństwa, z realnym zasięgiem do 370 km.

- Cennik naszych samochodów wciąż się tworzy – chcemy dostosować go maksymalnie do realiów rynku i wymagań branży. Jedno jest pewne – będzie on konkurencyjny w stosunku do cen aut spalinowych. Nasze dostawcze samochody oferują zasięg do 250 km, a wodorowe do 450 km. Nie dość, że mają jakość i wydajność, jakich potrzebuje polska branża logistyczna, to jeszcze pozwalają na zeroemisyjny, przyjazny dla środowiska transport – podsumowuje Jacek Grzybek z firmy Quantron.

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE