Pomyślne wyniki testów
Thermo King® i marka Trane Technologies (NYSE: TT) opublikowała wyniki testów swojego systemu odzyskiwania energii AxlePower,
dowodzące bezprecedensowej wartości tej technologii w zakresie zrównoważonego rozwoju i wydajności oraz podkreślające znaczącą zmianę w zrównoważonym transporcie z wykorzystaniem naczep chłodniczych. System ten stanowi wynik współpracy firm Thermo King i BPW Bergische Achsen KG — lidera w dziedzinie układów jezdnych i usług z zakresu mobilności w transporcie.
„Fundament systemu AxlePower stanowi niezachwiane zaangażowanie firmy Thermo King w zrównoważony rozwój oraz innowacje i wydajność — powiedział Laurent Debias, lider zarządzania produktami i marketingu w firmie Thermo King. „Wspólnie z naszymi klientami uważnie monitorowaliśmy testy. Ich wyniki jasno wskazują, że system AxlePower stanie się kluczowym elementem ekologicznego transportu chłodniczego. System nie tylko radykalnie zmniejsza emisję dwutlenku węgla i hałas, ale także znacząco ogranicza koszty operacyjne, odpowiadając na występującą obecnie na rynku presję na zrównoważony rozwój i efektywność kosztową”.
Od momentu rozpoczęcia testów w czwartym kwartale roku 2022, system AxlePower był poddawany próbom w warunkach rzeczywistej eksploatacji w całej Europie przez różnych klientów w sześciu krajach. Konfiguracje agregatów chłodniczych były zróżnicowane, obejmując zakres od wersji hybrydowych z zapasowymi silnikami wysokoprężnymi po systemy bezsilnikowe, całkowicie elektryczne. Ta faza intensywnych testów w warunkach rzeczywistej eksploatacji obejmowała szeroki zakres zastosowań, w tym codzienną dystrybucję świeżych produktów oraz długodystansowy transport mrożonek z postojami w ciągu kilku nocy.
Do najważniejszych wyników testów systemu AxlePower należą:
- Autonomia energetyczna: dzięki wykorzystaniu energii wytwarzanej przez oś BPW ePower, system pomyślnie przekształcił naczepowe agregaty chłodnicze, zwłaszcza te eksploatowane w dystrybucji lokalnej, w autonomiczne, samowystarczalne jednostki, ograniczając konieczność tankowania paliwa i zależność od zewnętrznej sieci energetycznej. Według raportów z testów udało się osiągnąć nawet 20 kolejnych tygodni elektrycznego chłodzenia bez ponownego uruchamiania silnika wysokoprężnego chłodni lub podłączenia do zasilania zewnętrznego.
W przypadku naczep eksploatowanych na trasach długodystansowych z nocnymi postojami system AxlePower umożliwił pracę agregatów chłodniczych w trybie całkowicie elektrycznym w ciągu dnia i przez od 40% do 80% czasu w nocy, w zależności od konfiguracji zestawu akumulatorów Energ-e. Gdy pojemność akumulatora została wykorzystana, zapasowy silnik wysokoprężny agregatu chłodniczego włączał się płynnie, aby utrzymać nastawioną temperaturę. Modułowa konstrukcja pakietu Energ-e umożliwia łatwą modernizację w celu zapewnienia stałej wydajności na bardziej wymagających trasach z częstymi postojami.
- Marginalny wpływ na zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy: inteligentny system zarządzania energią systemu AxlePower zapewnia rzeczywistą różnicę. Według raportów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji, wpływ systemu wytwarzania energii AxlePower na zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy jest znikomy. Agregat chłodniczy jest w tym czasie zasilany 100% odzyskaną energią elektryczną. Jest to osiągane poprzez optymalizację odzyskiwania energii z generatorów osiowych BPW ePower w taki sposób, aby proces ten był najbardziej efektywny i przebiegał tylko wtedy, gdy jest to potrzebne akumulatorowi.
- Bezproblemowa, nieskomplikowana integracja: testy wykazały brak zmian w zachowaniu naczepy i ciągnika, a co za tym idzie brak wpływu na prowadzenie zestawu. Dzięki ładowaniu akumulatora podczas jazdy w trasie elastyczność naczepy jest nieograniczona.
- Łatwa obsługa i lepsze wrażenia z jazdy: kierowcy docenili prosty przycisk włączania/wyłączania systemu i ograniczenie konieczności podłączenia do sieci energetycznej. Zmniejszony hałas w trybie elektrycznym i niższy poziom wibracji zapewniały kierowcom wygodniejszą i mniej męczącą podróż.
- Usprawnione monitorowanie: niezrównanymi narzędziami dla menadżerów flot stały się ujednolicony portal Thermo King TracKing oraz dwukierunkowy monitoring i komunikacja z elementami systemu: osią ePower, akumulatorem i agregatem chłodniczym. System umożliwia menadżerom flot zdalną zmianę ustawień trybu rekuperacji oraz oferuje możliwość integracji danych z zewnętrznymi platformami telematycznymi.
Informacje o systemie AxlePower firmy Thermo King
System AxlePower firmy Thermo King to w pełni zintegrowany, niezależny od ciągnika siodłowego system, który łączy oś ePower firmy BPW z agregatem chłodniczym i układem zarządzania energią marki Thermo King. Zastosowany w AxlePower inteligentny system generowania energii zapewnia moc potrzebną do działania agregatu chłodniczego naczepy, przetwarzając energię odzyskiwaną przez oś naczepy podczas normalnej eksploatacji pojazdu.
System gromadzi energię wytworzoną podczas toczenia się lub hamowania pojazdu w akumulatorze wysokonapięciowym i wykorzystuje ją ponownie do zasilania agregatu chłodniczego, umożliwiając w pełni elektryczne, niskoemisyjne lub bezemisyjne oraz autonomiczne chłodzenie wnętrza naczepy. Ładowany podczas jazdy zespół akumulatora Energ-e marki Thermo King zapewnia też autonomiczne zasilanie agregatu, gdy naczepa się nie porusza. Wyposażony w funkcję inteligentnego zarządzania energią, która kontroluje włączanie i wyłączanie generatorów, system AxlePower minimalizuje również opór przenoszony na ciągnik, a ponadto w czasie rzeczywistym informuje kierowcę i menedżera floty o stanie naładowania akumulatora, co umożliwia komfortowe planowanie postojów na ładowanie.
Możliwość gromadzenia i ponownego wykorzystywania energii sprawia, że system Advancer AxlePower jest idealnym rozwiązaniem pozwalającym na bardziej zrównoważone i przyjazne środowisku planowanie floty na wszystkich rodzajach tras. Cicha praca i brak emisji CO2 z agregatu chłodniczego podczas zasilania z akumulatora oznaczają, że technologia ta pozwala klientom na zrównoważoną obsługę dostaw długodystansowych i wewnątrzmiejskich, w tym w strefach ultraniskiej emisji (ULEZ) i na obszarach miejskich, na których obowiązują rygorystyczne normy emisji hałasu.