Continental roadshow
Interaktywna ciężarówka jeździ po Europie. W sumie odwiedzi 35 krajów, pokona 50 tysięcy kilometrów.
Europejski roadshow Continental Commercial Vehicle Tires przedstawi kompleksowa koncepcję LODC dla opon dostawczych, ciężarowych i autobusowych. Każdego dnia europejskie floty samochodów ciężarowych zaopatrują nas w żywność, surowce i niezbędne materiały budowlane. Firmy transportowe i logistyczne wykorzystują około 6,4 miliona średnich i ciężkich samochodów ciężarowych (ACEA 2023), które dostarczają towary do punktów docelowych. Czynią to w obliczu coraz trudniejszych warunków rynkowych, gdzie dominującą rolę odgrywa rosnąca presja kosztów, surowe przepisy dotyczące emisji, brak wykwalifikowanych pracowników i szwankujące łańcuchy dostaw. Continental pomaga menedżerom flot pokonać te przeszkody dzięki swojemu szerokiemu portfolio opon i usług. Od maja 2023 roku firma technologiczna pokazuje klientom w całej Europie to, co ma do zaoferowania – na żywo, podczas wielkiego roadshow. LODC (Lowest Overall Driving Costs) to nic innego jak dążenie do jak najniższych, całkowitych kosztów jazdy. Urzeczywistnieniem tej idei są walory inteligentnych produktów oponiarskich marki Continental, połączonych z usługami i rozwiązaniami cyfrowymi. Podczas roadshow przedstawiane są trendy i technologie firmy Continental sprzyjające tzw. zrównoważonej jeździe, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów.
Nowa pokazowa ciężarówka będzie w czasie Continental roadshow obecna na targach oraz imprezach dotyczących pojazdów użytkowych w 35 różnych krajach pod hasłem „Twoja firma, nasze rozwiązania”. - Roadshow obraca się wokół naszego kompleksowego podejścia do zarządzania oponami, które jest zakorzenione w koncepcji LODC. Koszty operacyjne floty, na które wpływ mają opony, stanowią ponad 50 proc. kosztów całkowitych. Optymalny dobór opon, zarządzanie serwisem oparte na danych i bieżnikowanie ogumienia mogą znacznie zmniejszyć te wydatki. Właśnie na tym chcemy skupić się, pokazując w całej Europie, że opony nie tylko są czarne i okrągłe, ale mają również ogromny potencjał oszczędnościowy. Nasza ciężarówka prezentuje najnowsze produkty i rozwiązania Continental ukierunkowane na zrównoważony rozwój, efektywne zarządzanie oponami i cyfryzację – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics and Marketing, Replacement EMEA Tires w Continental.
Roadshow rozpoczął się 8 maja 2023 r. w Łotwie, a następnie, przez Estonię i Litwę, skierował się do Polski. W naszym kraju ciężarówka będzie dostępna do 2 czerwca przemieszczając się między Warszawą, Katowicami oraz Poznaniem. Publicznie pojawi się na Targach Rozwiązań Transportowych 4Poland, 2 czerwca na Autodromie Jastrząb.
Kierowca Ronny Nittmann, pracujący dla hanowerskiej firmy przewozowej Böhm, prowadzi ciężarówkę pokazową wzdłuż i wszerz Europy, pokonując przy tym około 50 tysięcy kilometrów. 42-latek relacjonuje swoje doświadczenia z tej podróży na specjalnym blogu. To właśnie tam przewoźnicy, menedżerowie flot, planiści transportu oraz sami kierowcy ciężarówek znajdują aktualne lokalizacje, a także przydatne informacje na temat transportu i logistyki w poszczególnych krajach oraz zabawne wiadomości i zaskakujące fakty. Eksperci dzielą się swoją wiedzą o oponach do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów dostawczych, zarządzaniu flotą i tachografów, a także omawiają perspektywy mobilności elektrycznej w pojazdach użytkowych.
Do akcji przyłączyła się również szwajcarska firma Designwerk, partner innowacyjny Continental i ekspert w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych. Najnowszy model bezemisyjnej ciężarówki od Designwerk, High Cab Semi 6x2T, będzie można zobaczyć w akcji na niektórych odcinkach roadshow, co zademonstruje jego duży zasięg możliwy do pokonania na jednym ładowaniu.
Pokazowa ciężarówka Continental podkreśla wszystkie kluczowe zagadnienia, które mają obecnie wpływ na branżę transportową i logistyczną. Optymalizacja kosztów i redukcja emisji dwutlenku węgla w celu spełnienia ambitnych celów UE w zakresie emisji to dwa najbardziej palące wyzwania, przed którymi stoją operatorzy flot w całej Europie. W realizacji tego zadania pomagają im opony o niskim oporze toczenia, które z pozytywnym skutkiem zmniejszają zużycie paliwa. Nowa linia opon Conti Hybrid (opony 5. generacji i Conti VanContact Ultra), wyróżniona niedawno nagrodą Red Dot Award 2023 w kategorii wzornictwo produktu, zapoczątkowuje rozwój opon nowej generacji, oferuje również wydłużenie przebiegu aż o 20 proc. w stosunku do poprzedniej generacji. Modele Conti Hybrid HS5 i HD5 będą dostępne we wszystkich popularnych rozmiarach już do końca tego roku. W ciężarówce pokazowej prezentowana jest również opona Conti VanContact Ultra. Ogumienie to posiada wyjątkowo mocną ścianę boczną zapewniającą doskonałą trwałość, a zaprojektowano je przede wszystkim z myślą o tzw. dostawach ostatniej mili.
Continental demonstruje również za pomocą swojej ciężarówki pokazowej ogromny potencjał koncepcji bieżnikowania ContiLifeCycle. Ponowne wykorzystanie karkasów opon pomaga obniżyć koszty. Przy bieżnikowaniu zużywa się mniej surowców i emituje mniej zanieczyszczeń niż w przypadku produkcji nowej opony. W związku z naciskiem na całkowite koszty operacyjne i zrównoważony rozwój, bieżnikowanie opon do pojazdów użytkowych coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.
Jeśli chodzi o cyfryzację floty, monitorowanie opon i konserwację predykcyjną, Continental przychodzi swoim klientom z pomocą dzięki pakietowi rozwiązań cyfrowych ContiConnect, również prezentowanemu w ciężarówce pokazowej. Rejestracja danych o oponach, takich jak ciśnienie, temperatura, głębokość bieżnika i stan opon, oznacza przejście od klasycznego monitorowania opon do inteligentnego zarządzania aktywami. Integracyjna platforma ContiConnect gromadzi wszystkie dane dotyczące stanu i historii ogumienia w jednym systemie, umożliwiając indywidualne śledzenie każdej opony. Użytkownicy otrzymują również alerty i zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach, temperatury i głębokości bieżnika, a także terminów przeglądów pojazdu. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej efektywnej, prostej, zrównoważonej i przyszłościowej formy zarządzania flotą.
Europejskie Continental roadshow przenosi firmę bezpośrednio do jej klientów. - Chcemy dać klientom szansę na doświadczenie naszych rozwiązań i usług, a także zaprezentować je w ich rodzimych krajach. Koncepcja roadshow idealnie wpisuje się w nasze kompleksowe podejście do doradztwa, które wykracza daleko poza zwykłą sprzedaż opon. Inicjatywa ta jest wyrazem bliskości z klientem, którą praktykujemy zarówno po stronie rozwoju produktu, jak i w zastosowaniu naszych niestandardowych rozwiązań – dodaje Enno Straten.
Continental rozwija pionierskie technologie i usługi dla zrównoważonej i połączonej mobilności ludzi i towarów. Założona w 1871 r. firma technologiczna oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne cenowo rozwiązania dla pojazdów, maszyn, ruchu drogowego i transportu. W 2022 r. Continental wygenerował sprzedaż na poziomie 39,4 mld euro i obecnie zatrudnia około 200 tysięcy osób w 57 krajach. Działalność związana z oponami obejmuje 24 lokalizacje produkcyjne i rozwojowe na całym świecie. Continental jest jednym z wiodących producentów opon, zatrudniającym 57 tysięcy. W ubr. odnotował w tym sektorze sprzedaż na poziomie 14 mld euro. Firma należy do liderów technologicznych w produkcji opon i oferuje szeroką gamę produktów dla samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i specjalnych, a także jednośladów. Poprzez ciągłe inwestycje w badania i rozwój, Continental wnosi istotny wkład w bezpieczną, oszczędną i ekologicznie wydajną mobilność. Portfolio biznesu oponiarskiego obejmuje usługi dla handlu oponami i zastosowań flotowych, a także cyfrowe systemy zarządzania ogumieniem. Continental Opony Polska oferuje 7 lat gwarancji od daty zakupu na opony do aut osobowych i dostawczych. Wydłużona gwarancja obejmuje także opony osobowe z grupy Continental, m.in. Uniroyal, Barum, Semperit, Viking.