Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Continental roadshow

Interaktywna ciężarówka jeździ po Europie. W sumie odwiedzi 35 krajów, pokona 50 tysięcy kilometrów.

 

Europejski roadshow Continental Commercial Vehicle Tires przedstawi kompleksowa koncepcję LODC dla opon dostawczych, ciężarowych i autobusowych. Każdego dnia europejskie floty samochodów ciężarowych zaopatrują nas w żywność, surowce i niezbędne materiały budowlane. Firmy transportowe i logistyczne wykorzystują około 6,4 miliona średnich i ciężkich samochodów ciężarowych (ACEA 2023), które dostarczają towary do punktów docelowych. Czynią to w obliczu coraz trudniejszych warunków rynkowych, gdzie dominującą rolę odgrywa rosnąca presja kosztów, surowe przepisy dotyczące emisji, brak wykwalifikowanych pracowników i szwankujące łańcuchy dostaw. Continental pomaga menedżerom flot pokonać te przeszkody dzięki swojemu szerokiemu portfolio opon i usług. Od maja 2023 roku firma technologiczna pokazuje klientom w całej Europie to, co ma do zaoferowania – na żywo, podczas wielkiego roadshow. LODC (Lowest Overall Driving Costs) to nic innego jak dążenie do jak najniższych, całkowitych kosztów jazdy. Urzeczywistnieniem tej idei są walory inteligentnych produktów oponiarskich marki Continental, połączonych z usługami i rozwiązaniami cyfrowymi. Podczas roadshow przedstawiane są trendy i technologie firmy Continental sprzyjające tzw. zrównoważonej jeździe, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów.

Nowa pokazowa ciężarówka będzie w czasie Continental roadshow obecna na targach oraz imprezach dotyczących pojazdów użytkowych w 35 różnych krajach pod hasłem „Twoja firma, nasze rozwiązania”. - Roadshow obraca się wokół naszego kompleksowego podejścia do zarządzania oponami, które jest zakorzenione w koncepcji LODC. Koszty operacyjne floty, na które wpływ mają opony, stanowią ponad 50 proc. kosztów całkowitych. Optymalny dobór opon, zarządzanie serwisem oparte na danych i bieżnikowanie ogumienia mogą znacznie zmniejszyć te wydatki. Właśnie na tym chcemy skupić się, pokazując w całej Europie, że opony nie tylko są czarne i okrągłe, ale mają również ogromny potencjał oszczędnościowy. Nasza ciężarówka prezentuje najnowsze produkty i rozwiązania Continental ukierunkowane na zrównoważony rozwój, efektywne zarządzanie oponami i cyfryzację – mówi Enno Straten, Head of Strategy, Analytics and Marketing, Replacement EMEA Tires w Continental.

Roadshow rozpoczął się 8 maja 2023 r. w Łotwie, a następnie, przez Estonię i Litwę, skierował się do Polski. W naszym kraju ciężarówka będzie dostępna do 2 czerwca przemieszczając się między Warszawą, Katowicami oraz Poznaniem. Publicznie pojawi się na Targach Rozwiązań Transportowych 4Poland, 2 czerwca na Autodromie Jastrząb.

Kierowca Ronny Nittmann, pracujący dla hanowerskiej firmy przewozowej Böhm, prowadzi ciężarówkę pokazową wzdłuż i wszerz Europy, pokonując przy tym około 50 tysięcy kilometrów. 42-latek relacjonuje swoje doświadczenia z tej podróży na specjalnym blogu. To właśnie tam przewoźnicy, menedżerowie flot, planiści transportu oraz sami kierowcy ciężarówek znajdują aktualne lokalizacje, a także przydatne informacje na temat transportu i logistyki w poszczególnych krajach oraz zabawne wiadomości i zaskakujące fakty. Eksperci dzielą się swoją wiedzą o oponach do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów dostawczych, zarządzaniu flotą i tachografów, a także omawiają perspektywy mobilności elektrycznej w pojazdach użytkowych.

Do akcji przyłączyła się również szwajcarska firma Designwerk, partner innowacyjny Continental i ekspert w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych. Najnowszy model bezemisyjnej ciężarówki od Designwerk, High Cab Semi 6x2T, będzie można zobaczyć w akcji na niektórych odcinkach roadshow, co zademonstruje jego duży zasięg możliwy do pokonania na jednym ładowaniu.

Pokazowa ciężarówka Continental podkreśla wszystkie kluczowe zagadnienia, które mają obecnie wpływ na branżę transportową i logistyczną. Optymalizacja kosztów i redukcja emisji dwutlenku węgla w celu spełnienia ambitnych celów UE w zakresie emisji to dwa najbardziej palące wyzwania, przed którymi stoją operatorzy flot w całej Europie. W realizacji tego zadania pomagają im opony o niskim oporze toczenia, które z pozytywnym skutkiem zmniejszają zużycie paliwa. Nowa linia opon Conti Hybrid (opony 5. generacji i Conti VanContact Ultra), wyróżniona niedawno nagrodą Red Dot Award 2023 w kategorii wzornictwo produktu, zapoczątkowuje rozwój opon nowej generacji, oferuje również wydłużenie przebiegu aż o 20 proc. w stosunku do poprzedniej generacji. Modele Conti Hybrid HS5 i HD5 będą dostępne we wszystkich popularnych rozmiarach już do końca tego roku. W ciężarówce pokazowej prezentowana jest również opona Conti VanContact Ultra. Ogumienie to posiada wyjątkowo mocną ścianę boczną zapewniającą doskonałą trwałość, a zaprojektowano je przede wszystkim z myślą o tzw. dostawach ostatniej mili.

conti1Continental demonstruje również za pomocą swojej ciężarówki pokazowej ogromny potencjał koncepcji bieżnikowania ContiLifeCycle. Ponowne wykorzystanie karkasów opon pomaga obniżyć koszty. Przy bieżnikowaniu zużywa się mniej surowców i emituje mniej zanieczyszczeń niż w przypadku produkcji nowej opony. W związku z naciskiem na całkowite koszty operacyjne i zrównoważony rozwój, bieżnikowanie opon do pojazdów użytkowych coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.

Jeśli chodzi o cyfryzację floty, monitorowanie opon i konserwację predykcyjną, Continental przychodzi swoim klientom z pomocą dzięki pakietowi rozwiązań cyfrowych ContiConnect, również prezentowanemu w ciężarówce pokazowej. Rejestracja danych o oponach, takich jak ciśnienie, temperatura, głębokość bieżnika i stan opon, oznacza przejście od klasycznego monitorowania opon do inteligentnego zarządzania aktywami. Integracyjna platforma ContiConnect gromadzi wszystkie dane dotyczące stanu i historii ogumienia w jednym systemie, umożliwiając indywidualne śledzenie każdej opony. Użytkownicy otrzymują również alerty i zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach, temperatury i głębokości bieżnika, a także terminów przeglądów pojazdu. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej efektywnej, prostej, zrównoważonej i przyszłościowej formy zarządzania flotą.

Europejskie Continental roadshow przenosi firmę bezpośrednio do jej klientów. - Chcemy dać klientom szansę na doświadczenie naszych rozwiązań i usług, a także zaprezentować je w ich rodzimych krajach. Koncepcja roadshow idealnie wpisuje się w nasze kompleksowe podejście do doradztwa, które wykracza daleko poza zwykłą sprzedaż opon. Inicjatywa ta jest wyrazem bliskości z klientem, którą praktykujemy zarówno po stronie rozwoju produktu, jak i w zastosowaniu naszych niestandardowych rozwiązań – dodaje Enno Straten.

 

Continental rozwija pionierskie technologie i usługi dla zrównoważonej i połączonej mobilności ludzi i towarów. Założona w 1871 r. firma technologiczna oferuje bezpieczne, wydajne, inteligentne i przystępne cenowo rozwiązania dla pojazdów, maszyn, ruchu drogowego i transportu. W 2022 r. Continental wygenerował sprzedaż na poziomie 39,4 mld euro i obecnie zatrudnia około 200 tysięcy osób w 57 krajach. Działalność związana z oponami obejmuje 24 lokalizacje produkcyjne i rozwojowe na całym świecie. Continental jest jednym z wiodących producentów opon, zatrudniającym 57 tysięcy. W ubr. odnotował w tym sektorze sprzedaż na poziomie 14 mld euro. Firma należy do liderów technologicznych w produkcji opon i oferuje szeroką gamę produktów dla samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i specjalnych, a także jednośladów. Poprzez ciągłe inwestycje w badania i rozwój, Continental wnosi istotny wkład w bezpieczną, oszczędną i ekologicznie wydajną mobilność. Portfolio biznesu oponiarskiego obejmuje usługi dla handlu oponami i zastosowań flotowych, a także cyfrowe systemy zarządzania ogumieniem. Continental Opony Polska oferuje 7 lat gwarancji od daty zakupu na opony do aut osobowych i dostawczych. Wydłużona gwarancja obejmuje także opony osobowe z grupy Continental, m.in. Uniroyal, Barum, Semperit, Viking.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE