Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

DAF rozszerza gamę

DAF rozszerza swoją niezwykle udaną gamę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o ciągniki siodłowe i podwozia do zabudowy z dwiema osiami napędzanymi

– do zastosowań terenowych i drogowych. Należą do nich nowe pojazdy XDC i XFC Construction, które są teraz dostępne również w wersjach z układem osi 4x2. Do zastosowań wymagających jak najmniejszej podatności na uszkodzenia — bez funkcji wymaganych w terenie — DAF wprowadza nową, jeszcze wytrzymalszą wersję modeli XD i XF. Krótko mówiąc, DAF oferuje pojazdy nowej generacji do każdego zastosowania.

Pojazdy ciężarowe XD, XF, XG i XG⁺ nowej generacji odmieniły branżę transportową wyznaczając nowe standardy w zakresie wydajności, a także bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Modele XF, XG i XG+ zostały wyróżnione tytułem International Truck of the Year 2022, a model XD otrzymał to prestiżowe wyróżnienie za rok 2023. Unikatowe DNA tych nagradzanych pojazdów zostało teraz wprowadzone także do zastosowań budowlanych i użytkowych dzięki kolejnej grupie modeli z oferty pojazdów ciężarowych nowej generacji.

Pojazdy budowlane XDC i XFC

Pojazdy budowlane XDC i XFC nowej generacji wyróżniają się dominującą czarną kratą wlotu powietrza i solidnym stalowym zderzakiem, stalową osłoną chłodnicy oraz dwoma bezobsługowymi światłami przeciwmgielnymi LED głęboko wpuszczonymi w zderzak z myślą o maksymalnej ochronie. Jako opcja dostępny jest elastyczny stopień dolny.

Modele XDC i XFC nowej generacji cechuje duży prześwit – do 40 cm, a także kąt natarcia na poziomie 25 stopni, dzięki czemu idealnie nadają się one do zastosowań wymagających regularnej jazdy w terenie. Modele XDC i XFC są dostępne w konfiguracjach osi 8x4, 6x4 i — po raz pierwszy — 4x2.

 

Szeroka gama osi podwójnych

W celu zapewnienia doskonałej przyczepności w trudnych warunkach DAF oferuje pojazdy XDC i XFC z dwiema osiami napędowymi o niskich wymaganiach serwisowych: od lekkich osi podwójnych o udźwigu 19 t z pojedynczą redukcją (SR1132T), zawieszeniem piórowym i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi po wersje 21- i 26-tonowe (SR1360T) z pojedynczą redukcją, hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym. Do zastosowań ciężkich i terenowych dostępne są również wersje podwójne 21- i 26-tonowe ze zwolnicą (HR1670T). Osie podwójne są dostępne z szeroką gamą opcji przełożeń tylnej osi w zakresie od 3,46:1 do 7,21:1, co pozwala idealnie dopasować specyfikację do konkretnego zadania.

 

Modele 6x4 i 8x4 do zastosowań drogowych

Gama pojazdów z dwiema napędzanymi osiami obejmuje również pojazdy drogowe nowej generacji DAF, dostępne w wariantach 6x4 i 8x4 – do zastosowań wymagających doskonałej przyczepności i wysokiej ładowności. Podwozia pod zabudowę 6x4 i 8x4 są oferowane w modelach XD i XF. Ciągnik siodłowy 6x4 jest dostępny w wersjach XG i XG+, podobnie jak podwozia pod zabudowę 8x4 z kierowaną osią wleczoną. Modele XF, XG oraz XG+ będzie można również zamówić jako ciągnik siodłowy 8x4 z kierowaną osią pchaną – przeznaczony do dużych obciążeń i nietypowych zastosowań transportowych.daf1

 

Hydrauliczny napęd na przednie koła PXP jako opcja

Do zadań, które czasami wymagają zwiększonej przyczepności, DAF oferuje opcję najwyższej klasy hydraulicznego napędu na przednie koła dla ciągników XD, XDC, XF i XFC w wersji 4x2. Solidny i łatwy w obsłudze układ PXP można aktywować za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.

 

Idealne połączenie: jeszcze bardziej wytrzymałe modele XD i XF

Całkowitą nowością są modele XD i XF o jeszcze większej wytrzymałości. Seria ta łączy wytrzymałe kabiny modeli XDC i XFC z podwoziem drogowym. Jest to idealne rozwiązanie dla kierowców w segmencie budowlanym, miejskim czy komunalnym, którzy cenią jak najniższą podatność na uszkodzenia, ale nie potrzebują typowo terenowych funkcji. Solidny przód z wyróżniającym się, wysoko zamontowanym zderzakiem, jest zawsze połączony z estetycznie zintegrowaną przednią belką zabezpieczenia przeciwnajazdowego i jest dostępny we wszystkich konfiguracjach podwozi pod zabudowę oraz ciągników siodłowych XD i XF.

daf2

Nowe, 4-osiowe pojazdy XD i XF z pojedynczym napędem

Oferta pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji została rozszerzona o pełną gamę wariantów 4-osiowych z pojedynczym napędem do zastosowań drogowych. Te wersje podwozi, z kierowaną osią pchaną i/lub (nie)kierowaną osią wleczoną, idealnie nadają się do takich zastosowań jak transport ciężkich kontenerów, asenizacja czy odbiór ciężkich odpadów.

 

Wysoce wydajne układy napędowe

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, które przekłada się na najniższą emisję spalin, jest wynikiem między innymi wysoce aerodynamicznej konstrukcji i zastosowania najnowszych układów napędowych PACCAR MX-11 i MX-13 ze skrzynią biegów TraXon. Na życzenie klienta ta zautomatyzowana skrzynia biegów jest wyposażona w specjalne oprogramowanie do jazdy terenowej i funkcje ASR-off i Rock-Free umożliwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni i szybkie kołysanie, które ułatwia „uwolnienie” pojazdu w bardzo trudnych warunkach.

daf3

Odpowiednia przystawka PTO do każdego zastosowania

DAF oferuje także szeroką gamę przystawek odbioru mocy (PTO), które idealnie spełniają różnorodne wymagania klientów w segmencie budowlanym, użytkowym i komunalnym. Oferta obejmuje przystawki PTO silnika montowane „na godzinie 1” w przypadku ciężkich zastosowań oraz „na godzinie 11” w przypadku lżejszych zastosowań, a także opcje pośredniej przystawki PTO, którą można zamontować z przodu silnika w hakowych systemach załadowczych lub wywrotkach. Dostępna jest również pełna gama przystawek PTO skrzyni biegów.

 

Łatwy montaż zabudowy w standardzie

Dzięki ścisłej współpracy firmy DAF z czołowymi europejskimi producentami zabudów pojazdy tej marki są dla nich przyjazne jak żadne inne w branży. Jednym z rozwiązań w tym zakresie są wstępnie zdefiniowane opcje typu „Plug and Play” - połączenie sygnałów z zabudowy z komputerem pokładowym podwozia. Ponadto integracja oprogramowania umożliwia uproszczone udostępnianie danych i komunikację między pojazdem a zabudową, co gwarantuje doskonałą integrację elementów sterujących, sygnałów i ostrzeżeń.

 

Nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu kierowcy

Wszystkie nowe wersje do zastosowań budowlanych, dystrybucyjnych, komunalnych oraz innych zadań transportowych zapewniają wiodące standardy bezpieczeństwa i komfortu kierowcy wprowadzone wraz z nową generacją modeli XD, XF, XG i XG+.

Wszystkie pojazdy są wyposażone w dużą szybę przednią z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien, co zapewnia doskonałą widoczność bezpośrednią i pośrednią. Ponadto są wyposażone w opcjonalne okno krawężnikowe i najnowocześniejsze technologie, takie jak systemy DAF Digital Vision i DAF Corner View ułatwiające bezpieczną jazdę i manewrowanie. Szeroki pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz najlepsza w tej klasie ergonomia także przyczyniają się do najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Ponadto pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zapewniają łatwy dostęp do kabiny, niezwykle przestronne wnętrze oraz najlepsze możliwe warunki pracy i odpoczynku, co przekłada się na wyjątkowy komfort kierowcy.

DAF rozszerza swoją bezkonkurencyjną ofertę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o pełną gamę 2-, 3- i 4-osiowych ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę do zastosowań budowlanych i miejskich oraz innych zastosowań użytkowych wymagających rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb w celu zapewnienia najwyższej wydajności, optymalnego poziomu bezpieczeństwa i niespotykanego komfort kierowcy. Tym sposobem DAF oferuje najlepszy pojazd ciężarowy do każdego zadania transportowego.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE