Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

XPO inwestuje

XPO, firma transportowa we Francji, ogłosiła bezprecedensową umowę na zakup 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych od Renault Trucks do swojej francuskiej floty.

Inwestycja XPO jest następstwem testów w pełni elektrycznego, 16-tonowego pojazdu ciężarowego Renault Trucks E-Tech D w regionach Lyonu i Paryża od października 2021 roku. Renault Trucks jest wieloletnim dostawcą floty dla XPO.

XPO sfinalizowało dotychczas zamówienia na 65 pojazdów elektrycznych, przy czym wszystkie 100 egzemplarzy zostanie dostarczonych w okresie od czwartego kwartału 2022 do 2024 roku. Te 16 i 19 tonowe pojazdy będą pracowały w 28 oddziałach XPO zajmujących się transportem drobnicowym (LTL) we Francji i służyć będą do transportu ładunków na paletach. XPO jest liderem w dystrybucji paletowej we Francji.

Firma przewiduje, że do 2030 roku około 25% jej dostaw będzie realizowanych za pomocą pojazdów elektrycznych, co pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 26 000 ton. Dzięki umowie z Renault Trucks, firma dostosowuje swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które mogą regulować dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla. XPO oświadczyło, że dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o co najmniej 25% do 2030 roku, w porównaniu z rokiem 2019.

Ekonomiczne samochody ciężarowe Renault Trucks E-Tech mają ładowność od 18 do 21 palet i są wyposażone w silnik o mocy 185 kW. Przy zasięgu do 250 km na jednym ładowaniu, każdy pojazd zmniejsza emisję CO2 o około 45,7 ton rocznie, w porównaniu z pojazdami napędzanymi olejem napędowym. Pojazdy te nie emitują lokalnie CO2, cząstek stałych oraz znacznie redukują hałas, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Emitują również mniej wibracji, co zmniejsza zmęczenie kierowcy. Każda ciężarówka wyposażona jest w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole, co zwiększa bezpieczeństwo innych uczestników ruchu oraz przechodniów.

Bruno Kloeckner, Dyrektor Zarządzający – XPO Logistics Francja, powiedział: „Mieliśmy pozytywne doświadczenia z testowania pierwszej ciężarówki elektrycznej Renault Trucks do dostaw w obszarach miejskich. Nasze nowe zamówienie na 100 elektrycznych ciężarówek jest bezprecedensową umową zarówno dla XPO jak i Renault Trucks we Francji. Dokonaliśmy również poważnej inwestycji w celu wyposażenia naszych zakładów w ponad 80 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Zobowiązania te ilustrują naszą determinację w dążeniu do bardziej zrównoważonego transportu drogowego i wspierania w jak największym stopniu naszych klientów w dekarbonizacji ich działań w ramach łańcucha dostaw”.

 

Christophe Martin, dyrektor zarządzający Renault Trucks France, dodał: „Cieszymy się, że możemy przyczynić się do transformacji energetycznej XPO, realizując największe zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Renault Trucks we Francji. Nasze relacje z XPO są od wielu lat budowane na zaufaniu, które jest jednym z kluczowych czynników prowadzących do zawarcia tej przełomowej umowy. Renault Trucks jest liderem zrównoważonego rozwoju na rynku francuskim i fakt ten zobowiązuje nas do wyznaczania standardów w kierunku zrównoważonego transportu”.

 

Zaangażowanie XPO w ekologicznie odpowiedzialny transport towarów

Całkowicie elektryczne rozwiązanie transportowe XPO to najnowsza inwestycja firmy, która ma pomóc klientom w zmniejszeniu śladu węglowego ich operacji w łańcuchu dostaw. Firma posiada jedną z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych flot transportowych w Europie, zarządzaną przez technologię cyfrową w celu zapewnienia kompleksowej wydajności. Ponad 95% europejskiej floty XPO jest zgodna z przepisami dotyczącymi emisji spalin Euro 6.

 

Pozycja lidera XPO w zakresie zrównoważonego transportu drogowego we Francji oznacza:

  • Piętnaście lat jako sygnatariusz Karty CO2 i aktywny uczestnik programu Objectif CO2 francuskiego Ministerstwa Przemian Ekologicznych i Solidarności oraz Francuskiej Agencji Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME).
  • Pionierskie wprowadzenie w transporcie towarowym paliw alternatywnych od 2015 roku, z pojazdami napędzanymi skroplonym gazem ziemnym (LNG) i sprężonym gazem ziemnym (CNG), z których oba zmniejszają emisję cząstek stałych i emitują 70% mniej dwutlenku azotu; oraz ciężarówkami napędzanymi biogazem, który zmniejsza emisję CO2 o 80%. Flota XPO we Francji obejmuje obecnie 230 pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.
  • Dużą inwestycję na 2020 rok w 500 pojazdów marki Renault Trucks, w tym ciągniki siodłowe wyposażone w silniki Diesla spełniające normę Euro VI-d, czyli najsurowszą europejską normę emisji spalin.
  • Zobowiązanie do dalszej dekarbonizacji działalności w zakresie transportu drogowego poprzez wykorzystanie bardziej syntetycznego parafinowego oleju napędowego (paliwo HVO) – rozwiązania, które może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90% i zredukować emisję cząstek stałych i NOx nawet o 30%.
  • Wdrożenie technologii zautomatyzowanej diagnostyki opon Drive-Over-Reader firmy Goodyear w ośmiu agencjach transportowych XPO we Francji. Te naziemne czujniki, mierzące ciśnienie w oponach i głębokość bieżnika, mają na celu zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów utrzymania oraz proaktywne zapobieganie wypadkom związanym z oponami.
  • Bieżące szkolenie kierowców firmy w zakresie technik jazdy ekonomicznej oraz rozszerzone szkolenie zespołu w zakresie zastosowań alternatywnych źródeł energii w transporcie.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE