W roli głównej… wodór
Podwozie pojazdu silnikowego napędzanego wodorem firmy Hyundai z nadwoziem Schmitz Cargobull dopuszczono do transportu drogowego w Niemczech.
Schmitz Cargobull jest pierwszym certyfikowanym producentem zabudów dla firmy Hyundai w Niemczech. Schmitz Cargobull dostarczył swojemu klientowi, Hylane pierwszą neutralną dla klimatu kombinację nadwozia typu furgon M.KO i silnika napędzanego wodorem. Wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym Schmitz Cargobull na Litwie nadwozie posiada wielofunkcyjną podłogę, dwie szyny zabezpieczające ładunek i windę załadunkową. Wszystko to stanowi uzupełnienie, napędzanego wodorem pojazdu Hyundai. Montaż pojazdu i jego inspekcja DEKRA odbyły się w zakładzie GRW w Toddin. - Jestem zachwycony, jak szybko udało się wdrożyć tę koncepcję. Ten pojazd to kolejny krok naprzód w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych wykorzystujących wodór w Niemczech – mówi Bruno Altenschöpfer, Fleet Manager, Hylane.
Pierwsza ciężarówka z serii wodorowej, która uzyskała homologację w Niemczech została pokazana na konferencji BMDV „Przyjazne dla klimatu pojazdy użytkowe” w Berlinie. Pojazdy typu „XCIENT Fuel Cell” będą przygotowywane i oferowane, w zależności od potrzeb klientów. Część pojazdów zostanie wyposażona w zabudowę typu chłodnia.
- Rozwiązania dla zrównoważonego transportu towarowego są szczególnie ważne dla Schmitz Cargobull. Cieszymy się, że możemy zrealizować ten wspaniały projekt pilotażowy w tak krótkim czasie i w ciągu najbliższych kilku tygodni skompletujemy łącznie 17 pojazdów. Zabudowy Schmitz Cargobull zostały wyposażone tak, by pomieścić zbiorniki wodoru na grodzi – mówi Sabine Essmann, International Key Account Manager Logistic/Food Business, Schmitz Cargobull.
T&M nr 12/2022
Tekst: Michał Jurczak