loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

W roli głównej… wodór

Podwozie pojazdu silnikowego napędzanego wodorem firmy Hyundai z nadwoziem Schmitz Cargobull dopuszczono do transportu drogowego w Niemczech.

Schmitz Cargobull jest pierwszym certyfikowanym producentem zabudów dla firmy Hyundai w Niemczech. Schmitz Cargobull dostarczył swojemu klientowi, Hylane pierwszą neutralną dla klimatu kombinację nadwozia typu furgon M.KO i silnika napędzanego wodorem. Wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym Schmitz Cargobull na Litwie nadwozie posiada wielofunkcyjną podłogę, dwie szyny zabezpieczające ładunek i windę załadunkową. Wszystko to stanowi uzupełnienie, napędzanego wodorem pojazdu Hyundai. Montaż pojazdu i jego inspekcja DEKRA odbyły się w zakładzie GRW w Toddin. ​​- Jestem zachwycony, jak szybko udało się wdrożyć tę koncepcję. Ten pojazd to kolejny krok naprzód w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych wykorzystujących wodór w Niemczech – mówi Bruno Altenschöpfer, Fleet Manager, Hylane.

Pierwsza ciężarówka z serii wodorowej, która uzyskała homologację w Niemczech została pokazana na konferencji BMDV „Przyjazne dla klimatu pojazdy użytkowe” w Berlinie. Pojazdy typu „XCIENT Fuel Cell” będą przygotowywane i oferowane, w zależności od potrzeb klientów. Część pojazdów zostanie wyposażona w zabudowę typu chłodnia.

- Rozwiązania dla zrównoważonego transportu towarowego są szczególnie ważne dla Schmitz Cargobull. Cieszymy się, że możemy zrealizować ten wspaniały projekt pilotażowy w tak krótkim czasie i w ciągu najbliższych kilku tygodni skompletujemy łącznie 17 pojazdów. Zabudowy Schmitz Cargobull zostały wyposażone tak, by pomieścić zbiorniki wodoru na grodzi – mówi Sabine Essmann, International Key Account Manager Logistic/Food Business, Schmitz Cargobull.

T&M nr 12/2022

Tekst: Michał Jurczak