Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Ekonomicznie z Shell

Branża ciężarowego transportu drogowego stoi obecnie przed dwoma wyzwaniami.

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem wymagane jest ograniczenie emisji CO2 przez nowe pojazdy ciężarowe. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%[1]. Jednocześnie oczekuje się, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Istotną rolę w osiągnięciu tych celów będą odgrywały nowoczesne środki smarne, głównie oleje silnikowe.

Trendy dotyczące rozwoju produkcji środków smarnych są napędzane wymogami branży samochodowej i kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Aktualnie priorytetami są efekty w postaci wydłużenia czasu pracy silnika i oleju silnikowego oraz ograniczenie emisji spalin. Jeśli cała flota pojazdów w Europie obniży zużycie paliwa o 1,0%[2], może to przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 o 2,2 mln ton rocznie[3]. Jednocześnie przełoży się to na oszczędności operatorów flot, które przy takich ograniczeniach szacowane są na miliard euro rocznie.

Dążąc do ograniczenia emisji spalin i zmniejszenia zużycia paliwa, producenci OEM opracowali jednostki napędowe, które ograniczają zużycie paliwa na jednostkę mocy silnika oraz zmniejszają negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wiązało się to z istotnymi zmianami w konstrukcji wysokoobciążonych silników. Mają one zapewnić najbardziej efektywne wykorzystanie paliwa bez utraty trwałości jednostki napędowej

– mówi Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

Do ochrony najważniejszych podzespołów nowoczesnego silnika należy stosować bardziej zaawansowane środki smarne o niskiej lepkości i niskiej wartości wskaźnika HTHS. Tylko taki olej może zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i stabilność parametrów oleju.

 

Nowa gama olejów Shell Rimula R7

Aby sprostać rygorystycznym przepisom dotyczącym ograniczania emisji – i tym samym – pomóc producentom oraz operatorom pojazdów ciężarowych, firma Shell opracowała i wprowadziła do oferty gamę olejów silnikowych nowej generacji Shell Rimula R7. Ta innowacyjna rodzina produktów o niskiej lepkości i niskiej wartości HTHS została przygotowana specjalnie z myślą o samochodach ciężarowych najnowszej generacji i jest owocem wieloletniego doświadczenia w zakresie formulacji olejów oraz współpracy z producentami OEM.

Oleje Shell Rimula R7 zmniejszają zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji bez uszczerbku dla trwałości, a jednocześnie chronią silnik nawet w najtrudniejszych warunkach. Wyjątkowa wydajność, stabilność i oszczędność paliwa w przypadku produktów z tej serii zostały sprawdzone w rygorystycznych testach oraz próbach przeprowadzanych w warunkach rzeczywistych, na dystansie wielu milionów kilometrów.

Najnowszymi produktami w rodzinie Shell Rimula R7 są Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 oraz Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20. Po ich wprowadzeniu, gama Rimula R7 obejmuje cztery oleje silnikowe dające możliwość jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa:

  • Shell Rimula R7 AD 5W-30 o wartości HTHS 2,9 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.61
  • Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę MAN dla M 3977 i Scania dla LDF-5
  • Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Iveco dla 18-1804 TLV LS
  • Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.71

Oleje z rodziny Shell Rimula R7 o obniżonej wartości HTHS zapewniają bezpośrednie obniżenie zużycia paliwa o około 1% w porównaniu z konwencjonalnym olejem SAE 5W-30 (HTHS na poziomie 3,5)[4], bez negatywnego wpływu na ochronę silnika i podzespołów. Wykorzystywane w transporcie pojazdy pokonują rocznie setki tysięcy kilometrów. Ten 1% daje wymierny efekt finansowy, przynosząc znaczne obniżenie kosztów paliwa i konserwacji. Niższe zużycie paliwa dzięki stosowaniu oleju o niskiej wartości HTHS oznacza też mniejszy ślad węglowy, czystszy filtr cząstek stałych i tym samym lepszą wentylację silnika oraz niższe spalanie. Każdy litr spalonego oleju napędowego emituje średnio 2,6 kg CO2. Oleje z rodziny Shell Rimula R7 mogą bezpośrednio i trwale zmniejszać emisję gazów przez flotę dzięki obniżeniu zużycia paliwa – podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

Wszystkie oleje z rodziny Shell Rimula R7 zostały opracowane z wykorzystaniem technologii Dynamic Protection Plus, która łączy stosowanie bazowego oleju syntetycznego powstającego w technologii GTL oraz technologii Adaptive Additive, zapewniając doskonałą ochronę silnika. Zaawansowana technologia niskopopiołowa (LowSAPS) zapobiega blokowaniu lub zanieczyszczaniu urządzeń oczyszczających spaliny, takich jak katalizatory i filtry układu wydechowego. Dzięki temu nowoczesne pojazdy spełniają wymogi prawne i pracują z wysoką sprawnością.

Oleje Shell Rimula R7 wykazują doskonałe parametry w wymagających testach stanowiskowych i polowych silników z układami EGR, DPF, SCR, obejmujących korozję, zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych oraz zużycie zespołu zaworów. Spełniają najnowsze wymagania dotyczące długich okresów między wymianami oleju w przypadku nowoczesnych silników Euro 6, umożliwiając operatorom optymalizację harmonogramów konserwacji i kontrolę jej kosztów.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE