Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Coca-Cola wybrała elektryki

Belgijska rozlewnia inwestuje w długoterminową stabilność i redukcję rocznej emisji CO2 o 75%.

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) zacznie korzystać z 30 ciężarówek elektrycznych, by realizować ostatni etap dostaw do lokalnych klientów w Belgii. Pięć pierwszych pojazdów wyjedzie dziś na drogi w rejonie Antwerpii. Dzięki kluczowej współpracy z Renault Trucks, producent napojów elektryfikuje jedną piątą swojej floty samochodowej i tworzy największą flotę elektrycznych samochodów dostawczych w Belgii.1 Firma obniży również emisję CO2 o 75% w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla. „Nasza branża stoi w obliczu trudności, które z jednej strony wymagają szybkiej adaptacji, a z drugiej dużego zaangażowania w prowadzenie działań długoterminowych. Inwestycje w pojazdy elektryczne pozwolą Coca-Cola Europacific Partners na ograniczenie emisji CO2 o 30% w całym łańcuchu wartości do 2030 r. i osiągnięcie do 2040 r. neutralności klimatycznej” — mówi An Vermeulen, Wiceprezes i Dyrektor Krajowy Coca-Cola Europacific Partners w Belgii i Luksemburgu.

 

Pięć pierwszych samochodów ciężarowych Renault E-tech D i D Wide wyjedzie dziś na drogi Antwerpii, a w nadchodzących miesiącach w zakładach produkcyjnych i centrach dystrybucji w Ghent i Chaudfontaine w Belgii pojawią się kolejne. „Większość naszych dostaw ma bardzo lokalny charakter, odbiorcami są supermarkety i firmy znajdujące się w pobliżu naszych lokalizacji, a trasy dostaw to średnio 150 km dziennie” – wyjaśnia An Vermeulen. „Zmiana pojazdów na te z napędem elektrycznym ma głęboki sens, a umożliwia ją inwestycja o łącznej wartości około 7 mln euro. Jest to jeden z przykładów naszych wysiłków zmierzających do prowadzenia długoterminowych i zrównoważonych działań w stosunku do klientów na szczeblu lokalnym w Belgii”. 

 

Zoptymalizowane trasy lokalne

Coca-Cola wybrała konfigurację, która pozwala pojazdom elektrycznym Renault Truck na przejechanie 200 km dziennie, co stanowi ponad 40% obecnych lokalnych tras dostaw CCEP. Każdy pojazd ma dedykowaną stację ładującą, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora przez noc. Te stacje są zasilane w 100% zieloną energią generowaną na miejscu.

Coca-Cola ściśle współpracowała z Renault Trucks w celu wybrania odpowiednich ciężarówek i stworzenia najlepszych warunków załadunku do lokalnego użytku: „Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, przygotowaliśmy realistyczne symulacje tras i w rzeczywistych warunkach drogowych przeprowadziliśmy testy dotyczące zużycia energii, komfortu i bezpieczeństwa kierowców” – mówi Siegfried Van Brabandt, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Belux. „Pojazdy są również wyposażone w systemy kamer 360°, które eliminują martwe punkty, w głośnik umożliwiający ostrzeganie pieszych i rowerzystów oraz przeszklone drzwi zapewniające optymalną widoczność po stronie pasażera”. 30 ciężarówek elektrycznych, które zostaną wdrożone w tym roku, to zaledwie pierwszy krok dla CCEP. „Będziemy kontynuować działania mające na celu obniżenie emisyjności naszej floty do 2030 r., a jednocześnie kontynuować badania rozwoju rynku w celu określenia przyszłości naszych flot, biorąc pod uwagę takie parametry, jak pokonywanie większych odległości, autonomia pojazdów i większe obciążenia” — wyjaśnia An Vermeulen.

 

Ciągłe innowacje

CCEP chce również w przyszłości kontynuować współpracę z Renault Trucks. „Aby pomóc naszym klientom w dekarbonizacji ich flot, opracowaliśmy wyspecjalizowane rozwiązanie obejmujące zarówno pojazdy, jak i usługi. Oferujemy również wsparcie w celu zapewnienia prawidłowego użytkowania ciężarówek elektrycznych. Nadal poszerzamy także naszą gamę pojazdów elektrycznych: w przyszłym roku wyprodukujemy elektryczny samochód ciężarowy 44t, który będzie mógł pokonać dłuższą trasę na jednym ładowaniu” – mówi Siegfried Van Brabandt. „Dodatkowo, w ramach Grupy Volvo, poprzez partnerstwa strategiczne inwestujemy w rozbudowę publicznej infrastruktury do ładowania pojazdów w Europie. Będzie to naprawdę ekscytująca dekada dla naszej branży i cieszymy się, że w tej dziedzinie czynimy znaczne postępy z takimi partnerami jak Coca-Cola”.

 

Inwestycje w zmniejszenie emisji CO2 na rzecz zrównoważonej przyszłości

Zmiana polegająca na korzystaniu z transportu elektrycznego jest ważnym krokiem Coca-Cola Europacific Partners realizowanym na szczeblu lokalnym na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej. „Nadal inwestujemy w nasz długoterminowy cel, jakim jest ograniczenie emisji CO2. Podejmujemy działania na kilku frontach: tam gdzie jest to możliwe ograniczamy opakowania, ponieważ odpowiadają one za około 40% naszego wpływu na środowisko; w zeszłym roku zaczęliśmy stosować plastik pochodzący w 100% z recyklingu do produkcji wszystkich butelek sprzedawanych w Belgii2, co zmniejszyło nasze emisje o 70%, a nasza lokalizacja w Chaudfontaine uzyskała certyfikat neutralności węglowej. Inicjatywy te są dowodem naszych chęci utrzymania zrównoważonego rozwoju wraz z partnerami i klientami. To nasz wkład w osiąganie celów wynikających z planu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju” – mówi An Vermeulen.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE