Światowa premiera FT SERIES
Na tegorocznych targach Bauma (24-30 października, Monachium) Goldhofer przedstawił m.in. pojazdy serii FT, nowe rozwiązania z serii STEPSTAR (Z) i niskoprofilową oponę CARGOPLUS.
- Wraz z premierową, światową prezentacją w postaci SERII FT chcemy zmienić rynek transportowy na nadchodzące lata. Uniwersalna możliwość łączenia z istniejącymi modułami i akcesoriami Goldhofer oznacza niższe koszty zakupu i otwiera nowe modele biznesowe w zakresie współpracy z partnerami i działalności cross-rent - tłumaczy Robert Steinhauser, wiceprezes ds. sprzedaży i usług transportowych, Goldhofer Aktiengesellschaft.
Goście targowi reprezentujący małe i średnie przedsiębiorstwa interesowali się również pojazdami Goldhofer o niższej ładowności, takimi jak TRAILSTAR i STEPSTAR Z (rodzina STARLINE). Zoptymalizowany środek ciężkości, niska masa własna i inteligentny system mocowania mają zapewniać relatywnie dużą ładowność, krótkie czasy konfiguracji i szybkie cykle transportowe.
Dodatkową atrakcją na stoisku była lekka podłoga TRAFFIDECK GO, łącząca niskie zużycie z optymalnym współczynnikiem tarcia. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również niskoprofilowe opony CARGOPLUS (montowane w różnych pojazdach), które z jednej strony mają gwarantować większą ładowność, a z drugiej obniżać wysokość załadunku. Przekłada się to na możliwość przemieszczania wyższych i cięższych maszyn budowlanych.
Równie duże zainteresowanie wzbudziły inne rozwiązania prezentowane na targach Bauma, takie jak: ARCUS P6, MPA 5 i ADDRIVE 2.0. Dopytywano m.in. o kombinację wózków wleczonych do transportu belek betonowych i innych długich elementów, które można również przekształcić w nośnik łopat turbiny wiatrowej. Spore zaciekawienie budziła dzielona kombinacja PST/SL-E, zademonstrowana w połączeniu z nowym FTV 850. To rozwiązanie pokazało, że kluczowym czynnikiem dla transportu lemieszy nie jest ładowność, ale stabilność.
T&M nr 11/2022
Tekst: Michał Jurczak