Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Zwycięzca Volvo FH I-Save

W kilku niezależnych testach przeprowadzonych przez niemieckie czasopisma dla kierowców i klientów samochodów ciężarowych, Volvo FH z systemem I-Save okazało się zwycięzcą pod względem oszczędności paliwa.

Koszty paliwa są dziś dla przewoźników ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko ceny oleju napędowego poszybowały ostatnio w górę ale wiele firm transportowych odczuwa również skutki wzrostu cen AdBlue, które zwiększyły się ponad dwukrotnie.

"Inwestując w nowy samochód ciężarowy, bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zwracać uwagę na całkowite zużycie energii przez dany samochód," mówi Peter Franzén, Menedżer Produktu w Volvo Trucks.

 

Zwycięzca pod względem oszczędności paliwa w wielu testach

Niezależne niemieckie czasopisma "Trucker" i "Transport" przetestowały ostatnio Volvo FH 500 I-Save porównując go z innymi głównymi europejskimi konkurentami jeśli chodzi o pojazdy ciężarowe. W obu testach Volvo okazało się zwycięzcą pod względem oszczędności paliwa, biorąc pod uwagę całkowite zużycie oleju napędowego i AdBlue. Pomimo niskiego zużycia paliwa, samochód ciężarowy Volvo osiągnął bardzo wysoką średnią prędkość w teście „Truckera,” a w teście magazynu „Transport” pokonał w tym zakresie konkurencję.

"Naszym inżynierom udało się połączyć wysoką prędkość z bardzo niskim zużyciem paliwa, co jest fantastycznym osiągnięciem. Często trzeba wybrać jedno lub drugie, ale my udowodniliśmy, że można połączyć ekonomikę paliwową i osiągi" - wyjaśnia Peter Franzén. "Jeszcze bardziej imponujące jest to, że w obu testach udało nam się zająć najlepsze miejsce pod względem oszczędności paliwa, mimo że testowany pojazd nie miał jeszcze naszych najnowszych aktualizacji, które obniżą zużycie paliwa o kilka kolejnych punktów procentowych!"

 

Nowe udoskonalenia pozwalają obniżyć całkowite koszty paliwa nawet o 13%.

Testowane Volvo FH było wyposażone w specyfikację I-Save, czyli wariant łączący różne elementy układu napędowego i oprogramowania w celu maksymalnego zwiększenia oszczędności paliwa. Sercem I-Save jest silnik turbocompound, który umożliwia jazdę z niskimi obrotami i wysokim biegiem przez dłuższy czas. Dzięki wprowadzonym ostatnio udoskonaleniom, I-Save może łącznie przyczynić się do poprawy zużycia paliwa nawet o 13% - w porównaniu z poziomem zużycia w momencie jego wprowadzenia w 2019 roku.

"W celu poprawy efektywności paliwowej poszliśmy teraz o krok dalej, aby zapewnić pełną optymalizację silnika w naszym Volvo FH I-Save. Biorąc pod uwagę historycznie wysokie ceny energii, z jakimi mamy obecnie do czynienia, nie mogliśmy wybrać lepszego momentu jej wprowadzenia", podsumowuje Peter Franzén.

 

Fakty dotyczące nowych aktualizacji w zakresie zużycia paliwa

Proces spalania w silnikach został jeszcze bardziej udoskonalony poprzez dostosowanie wtryskiwaczy, kompresji i wałka rozrządu specjalnie do udoskonalonych i unikalnych tłoków z misą w kształcie fali. Zmniejszono również masę całkowitą i tarcie wewnętrzne. Zmodernizowano wysokowydajną turbosprężarkę i pompę olejową; nawet filtry oleju, paliwa i powietrza zyskały opatentowane udoskonalenia w celu uzyskania jeszcze lepszych osiągów.

Zmodernizowany silnik współpracuje z inteligentną i zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift, która jest teraz szybsza nawet o 30%. Szybsza reakcja przyczynia się do dalszego zwiększenia oszczędności paliwa, poprawy właściwości jezdnych i płynności jazdy.

I-Torque to nowe, inteligentne oprogramowanie momentu obrotowego, które zwiększa wydajność energetyczną poprzez analizę danych dotyczących topografii drogi przy użyciu funkcji I-See i dostosowanie jazdy do aktualnej trasy. Funkcja I-See wykorzystuje informacje o planowanej trasie, aby jak najlepiej wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego podczas jazdy po pagórkowatym terenie. Nowe oprogramowanie I-Torque optymalizuje zarówno wybór biegów, jak i moment obrotowy silnika. Funkcja ta patrzy na drogę przed pojazdem i ocenia topografię terenu oraz masę pojazdu, aby zdecydować, jaki dokładnie moment obrotowy jest potrzebny silnikowi i kiedy, w celu uzyskania jak najwyższej wydajności paliwowej.

Podczas jazdy na długich dystansach, aerodynamika samochodu ciężarowego odgrywa ważną rolę w oszczędzaniu paliwa. W związku z tym wprowadzono kilka kluczowych zmian poprawiających przepływ powietrza, w tym zacieśnienie szczelin w przedniej części kabiny i wydłużenie drzwi.

Wszystkie te udoskonalenia składają się na najlepszą ekonomikę paliwową i najniższe koszty całkowite, jakie kiedykolwiek osiągnęło Volvo Trucks. Kolejne testy w prasie branżowej mogą pokazać zatem jeszcze lepsze wyniki i pobijać kolejne rekordy w zakresie oszczędności paliwa.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE