Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Prognozy na lipiec

Jak wygląda lipcowa prognoza kosztu jednego kilometra w obliczu kryzysu greckiego?

Na lipiec, Profesor Zdzisław Kordel prognozuje, że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie 3,52 zł. To niższy koszt niż w analogicznym okresie roku poprzedniego , jednakże przeliczając koszty na euro, Przewoźnicy z niepokojem spoglądają w kierunku Grecji. Prognoza Profesora Zdzisława Kordela oznacza, że średni koszt jednego kilometra w lipcu będzie mniejszy o 5,37% w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku*.

Wahania kursów walutowych:

W obliczu kryzysu walutowego w Grecji najważniejszą zmienną przez najbliższe miesiące, która może wpłynąć na koszt jednego kilometra w transporcie będzie kurs euro. Jeżeli rozmowy Grecji z Unią Europejską podążają w kierunku wypracowania wspólnego rozwiązania wywiera to raczej pozytywny oddźwięk na rynek walutowy - złoty umacnia się w stosunku do wszystkich głównych walut. W przypadku braku porozumienia - kurs euro a zarazem franka szwajcarskiego poszybują w górę.

Grzegorz Klimaszewski właściciel firmy Perspektywa s.c. zauważa, że jeżeli Grecja opuści strefę Euro: „Dokonując przewozu do Grecji  nie zmieniają się regulacje prawne na podstawie których przewoźnicy i kierowcy wykonują swoje usługi, jednakże zwiększy się ryzyko dotyczące ustalania prowizji za wykonane frachty, opłaty drogowe czy opłaty za paliwo - dochodzi jeszcze jedna waluta, której kurs jest trudny do przewidzenia”.

Szacunek średniego kosztu jednego wozokilometra w lipcu 2015

 

Jak podaje Profesor Zdzisław Kordel na poziom kosztów, w lipcu, będą składały się poszczególne zmienne:

- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych - 1,36 zł (38,5% całkowitego kosztu).

- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,16 zł (4,5% całkowitego kosztu).

- amortyzacja, leasing i inne - 0,37 zł (10,4 % całkowitego kosztu).

-koszt wynagrodzenia i delegacji kierowców wliczając w to ZUS - 0,82 zł (23,3 % całkowitego kosztu).

- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu - 0,22 zł (6,2% całkowitego kosztu).

-koszt opłat drogowych i promów - 0,46 zł (13,1% całkowitego kosztu).

-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (3,9% całkowitego kosztu).

 

 

W jakim celu badamy średni koszt jednego kilometra?

Znajomość struktury kosztów jest niezbędna do prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Koszty bada się w celu porównania swojego poziomu z innymi podmiotami na rynku a także aby ustalić właściwy poziom cen na realizację określonych usług lub wytworzenie produktów.

Przy dużej ilości podmiotów transportowych na rynku orazograniczonej możliwości podwyższania cen na produkty i usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i poszukiwaniu ich optymalizacji w celu powiększania z okresu na okres wpływów finansowych.

Specyfikacja kosztów i stałe zależności, z których mogą wynikać różnice znajdą Państwo pod adresem:

http://www.blogtransportowy.pl/2015/06/my-juz-wiemy-pierwsza-w-polsce-prognoza.html

 

Dane zobrazowano na infografice:        

 

* wyniki za I półrocze 2014 roku.

Źródło: BlogTransportowy

www.blogtransportowy.pl

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE