Mercedes skupiony na ciężarówkach
Ubiegły rok Mercedes w Polsce zakończył dobrymi wynikami sprzedaży pojazdów ciężarowych, trzecią pozycją na rynku.
W 2022 chce jeszcze bardziej skoncentrować się na ciężarówkach, czemu sprzyjają również zmiany organizacyjne. Od 1 grudnia 2021 koncern Daimler zdecydował o podziale na dwa niezależne przedsiębiorstwa: Mercedes-Benz AG oraz Daimler Truck. Wydzielenie spółki dedykowanej wyłącznie samochodom ciężarowym otwiera nowy rozdział w historii firmy. – Dotąd synergie pomiędzy spółkami były duże, ale przyszedł czas na samodzielność, odcięcie pępowiny – przyznaje Przemysław Rajewski, prezes Mercedes-Benz Trucks Polska. – Mamy zupełnie inne priorytety i cele. O ile samochody osobowe czy vany Mercedes-Benz oferują przede wszystkim produkt luksusowy, my pracujemy dla przedsiębiorców transportowych, a dla nich pojazd jest przede wszystkim narzędziem pracy. Jak dodaje Piotr Materzok, head of customer services & parts w Mercedes-Benz Trucks Polska, jest planowany dalszy rozwój sieci serwisowej, z powodu zakładanego wzrost popytu na części zamienne i usługi.
T&M nr 2/2022
Tekst: Jacek Dobkowski