Goodyear URBANMAX MCA HL+
Rynek autobusów miejskich znajduje się w bezprecedensowym okresie transformacji.
Elektryfikacja, autonomiczność i dostępność, w tym usługi na żądanie, rewolucjonizują miejską mobilność. Goodyear wprowadził na rynek oponę URBANMAX MCA HL+, rozwiązanie, które pomoże zmaksymalizować efektywność obecnych flot autobusowych i przygotować się na przyszłość.
Maciej Szymański, Dyrektor Marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie, wyjaśnia: „Operatorzy autobusów znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele środowiskowe, a jednocześnie dostosowywać się do zmieniających się trendów w mobilności miejskiej. Goodyear koncentruje się na ułatwianiu przejścia do neutralnej dla klimatu przyszłości, dostarczając technologie, które pozwolą zwyciężyć w szybko zmieniającym się środowisku transportu zbiorowego. Naszym celem jest wspieranie menedżerów flot autobusowych w obniżaniu emisji dwutlenku węgla poprzez zwiększanie efektywności energetycznej za pomocą niskoemisyjnych opon, a także inteligentnych systemów monitorowania opon.”
Gotowa na napęd elektryczny
Oparta na sprawdzonej konstrukcji URBANMAX MCA, nowa opona MCA HL+ jest przystosowana do obsługi dodatkowej masy akumulatorów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Technologie zastosowane w nowym modelu, wyrażone w nowej mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji, wspierają potrzeby operatorów w zakresie redukcji emisji CO2 i hałasu, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach.
URBANMAX MCA HL+ jest dostosowana do każdej pozycji na osi, charakteryzuje się wysoką nośnością - wytrzymuje 8-tonowy nacisk na oś, wymagany przez nowoczesne autobusy elektryczne lub hybrydowe.
„Opona URBANMAX MCA jest znana z wysokiego potencjału przebiegu, trakcji i przyczepności w każdych warunkach pogodowych, nieodzownych w wymagających środowiskach miejskich. Od wielu lat ta linia produktów cieszy się zaufaniem wiodących firm transportowych w całej Europie, ponieważ zaspokaja potrzeby zarówno spalinowych, jak i alternatywnych układów napędowych. Nowy model URBANMAX MCA HL+ oferuje niższe opory toczenia, aby jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i paliwową, a także zwiększoną nośność, która wspiera wydłużenie zasięgu autobusów elektrycznych” - mówi Szymański.
Nadaje się do wymagających zastosowań miejskich i do pracy w każdych warunkach pogodowych
Podczas gdy wydajność energetyczna jest na pierwszym planie zainteresowań menedżerów flot, trwałość pozostaje kluczowym czynnikiem w prowadzeniu działalności autobusowej. Autobusy muszą zmierzyć się z wymagającymi warunkami drogowymi, w tym uderzeniami w krawężniki, wybojami, garbami, obszarami miejskimi z ciasnymi średnicami zawracania i regularną jazdą w trybie stop-start.
Ponieważ transport publiczny utrzymuje miasta w ruchu, usługi muszą być świadczone bez względu na pogodę, dlatego gama opon URBANMAX MCA jest przystosowana do pracy przez cały rok, o czym świadczy też oznaczenie 3PMSF na ścianie bocznej, potwierdzające gotowość do pracy na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
Każdy przestój może poważnie zakłócić rozkład jazdy pasażerów, dlatego Goodyear skupił się na szeregu technologii, które łączą w sobie wytrzymałość i energooszczędność. Firma zintegrowała także czytniki RFID, które umożliwiają łatwą identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon, co jeszcze bardziej usprawnia zarządzanie nimi.
W ramach wsparcia ekologicznych celów firm transportowych, nowa gama opon nadaje się również do bieżnikowania w ramach programu Goodyear.
Cechy technologiczne opon URBANMAX MCA HL+
- Innowacyjny wzór bieżnika z zoptymalizowanym układem żeber dla równomiernego rozkładu nacisku, wytrzymałości barku i redukcji naprężeń.
- Bieżnik o niskiej histerezie zapewnia chłodne właściwości jezdne, ograniczając gromadzenie się ciepła i straty energii oraz oferuje doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, co zapewnia wysoką trakcję w trudnych warunkach pogodowych.
- Lamele "Flexomatic" na środkowych żebrach, wspierane przez lamele na krawędziach klocków, poprawiają skuteczność hamowania. Lamele Flexomatic zamykają się podczas toczenia po śladzie, dzięki czemu klocki bieżnika zazębiają się. Powoduje to, że bieżnik jest sztywniejszy i bardziej wytrzymały, a jednocześnie zachowuje wysokie właściwości trakcyjne w trudniejszych warunkach pogodowych.
- Technologia przeplatanych pasów zapewnia mniejsze odkształcenia karkasu i równomierny rozkład nacisku na całej powierzchni stopy.
- URBANMAX MCA HL+ posiada wzmocnioną ścianę boczną i chroni oponę przed większym ryzykiem uderzeń w środowisku miejskim.
- Wskaźniki zużycia informują o pozostałej grubości warstwy ochronnej oraz o tym, kiedy należy odwrócić kierunek pracy opony, aby zapewnić jej drugie życie.
Gama URBANMAX MCA
NAZWA MODELU OPONY |
ROZMIAR |
INDEKS NOŚNOŚCI/PRĘDKOŚCI 1 |
INDEKS NOŚNOŚCI/PRĘDKOŚCI 2 |
EFEKTYWNOŚĆ PALIWOWA |
PRZYCZEPNOŚĆ NA MOKRYM |
HAŁAS (KLASA/DB) |
3PMSF |
UWAGI |
URBANMAX MCA |
265/70 R 19.5 |
140/138L |
D |
C |
A 70 |
TAK |
||
URBANMAX MCA |
295/80 R22.5 |
152/148J |
154/150E |
D |
C |
A 71 |
TAK |
|
URBANMAX MCA |
275/70 R22.5 |
148/145J |
152/148E |
E |
C |
A 71 |
TAK |
WERSJA STANDARDOWA |
URBANMAX MCA HL |
275/70 R 22.5 |
150/148J |
152/148E |
D |
C |
A 71 |
TAK |
|
URBANMAX MCA HL+ |
275/70 R 22.5 |
152/149J |
C |
B |
A 71 |
TAK |
GOTOWA DO NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO |
|
URBANMAX MCA |
315/60 R22.5 |
152/148J |
C |
C |
B 72 |
TAK |