loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Volvo FH z I-Save stawia na wydajność

Obecnie wprowadzane na rynek Volvo FH z I-Save to wersja o jeszcze lepszej ekonomice paliwowej.

 

Może obniżyć koszty paliwa nawet o dziesięć procent. Jest to wynik istotnie lepszy (o trzy punkty procentowe) niż w przypadku poprzedniej generacji. Przypomnijmy, „Zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza zajmujących się transportem długodystansowym. Dzięki nowemu Volvo FH z I-Save dajemy przewoźnikom jeszcze większe możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko” — mówi Jessica Sandström, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Nowe Volvo FH z I-Save wchodzi w skład nowej europejskiej oferty Volvo Trucks wprowadzonej tej wiosny. I-Save zawiera wiele rozwiązań oszczędzających paliwo, z których najważniejszy jest silnik Volvo D13TC. 13-litrowy silnik z technologią Turbo Compound, wprowadzony na rynek na początku 2019 r., jest silnikiem Volvo zapewniającym najlepszą jak dotąd ekonomikę paliwową.

Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji Volvo FH z I-Save w 2019 r. Volvo Trucks pokazało, że to rozwiązanie może obniżyć koszty paliwa — oleju napędowego i AdBlue — nawet o siedem procent w porównaniu z samochodem ciężarowym bez I-Save wyposażonym w tradycyjny 13-litrowy silnik Volvo. Te parametry zostały potwierdzone przez niezależne testy, a także doświadczenia Klientów.

„Połączenie niskiego zużycia paliwa, niskiego poziomu hałasu i dobrych właściwości jezdnych spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wielu przewoźników postrzega Volvo FH z I-Save jako narzędzie pomagające zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych” — mówi Jessica Sandström.

Dzięki nowej generacji Volvo FH z I-Save twórcy produktów Volvo Trucks jeszcze bardziej zmniejszyli zużycie paliwa. Dzięki aktualizacjom oprogramowania opartym na analizie danych użytkownika równowaga między zużyciem paliwa, a właściwościami jezdnymi została poprawiona i zoptymalizowana, co przekłada się na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w przypadku jazdy w trybie Eco.

Oprócz udoskonalenia w postaci I-Save, nowe Volvo FH ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa, technologię I-See wyposażono w nową funkcję, która pozwala pojazdowi wykryć, kiedy można lekko zwiększyć prędkość silnika, a następnie włączyć funkcję wolnego koła, nawet na drogach, które pozornie wyglądają na płaskie.

„Ten wynik oznacza, że wybierając nowe Volvo FH z I-Save, przewoźnicy mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dziesięć procent w porównaniu ze poprzednią generacją Volvo FH wyposażoną w nasz 13-litrowy silnik zgodny z normą Euro 6 step D*. W praktyce można osiągnąć jeszcze większe oszczędności, ponieważ większość Klientów kupujących nowe Volvo FH z I-Save korzystała wcześniej ze starszych samochodów ciężarowych wykazujących większe zużycie paliwa” — wyjaśnia Jessica Sandström.

Oszczędność paliwa i wyjątkowe właściwości jezdne

Nowe Volvo FH z I-Save to duży krok naprzód nie tylko pod względem oszczędności paliwa. Zoptymalizowany moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika zapewnia płynną jazdę i moc potrzebną do utrzymania wysokiej i stałej średniej prędkości, nawet w trudnym terenie.

„Dzięki nam ekonomiczna jazda nawet w górzystym terenie jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Z kolei najwyższej klasy kabina w nowym Volvo FH umożliwia kierowcom pracę z optymalną wydajnością w ciągu całej zmiany” — podsumowuje Jessica.

 

Fakty: nowe Volvo FH z I-Save

  • Nowe Volvo FH z I-Save będzie można zamawiać na rynkach europejskich od września 2020 roku.
  • 13-litrowy silnik Volvo z technologią Turbo Compound (Volvo D13TC) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm).
  • Oparta na mapach funkcja I-See — informacje o planowanej trasie pozwalają wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego .
  • System zmiany biegów I-Shift z oprogramowaniem zoptymalizowanym pod kątem przejazdów długodystansowych (tryb Eco).
  • Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa.
  • Nowa, paliwooszczędna oś tylna.
  • Funkcja automatycznego wyłączania silnika na biegu jałowym.
  • Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku.
  • Pełny pakiet spoilerów.

*Różnicę w zużyciu paliwa oblicza się, porównując koszty oleju napędowego i AdBlue dla I-Save: w przypadku silnika D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 step D bez pakietu paliwowego dla transportu długodystansowego. Rzeczywiste zużycie paliwa różni się w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie kierowcy, korzystanie z tempomatu, dane techniczne pojazdu, ładunek pojazdu, faktyczna topografia, konserwacja pojazdu i aktualne warunki pogodowe.