Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Daimler tworzy nową spółkę

Daimler Truck AG czyni kolejny istotny przełom na drodze do seryjnej produkcji systemów ogniw paliwowych.

 

Powstanie spółki Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG stworzyło teraz organizacyjne i prawne ramy dla połączenia wszystkich działań koncernu w dziedzinie ogniw paliwowych. Na stanowiska dyrektorów zarządzających nowej spółki zostają powołani dr Andreas Gorbach (45 l.) i prof. dr Christian Mohrdieck (60 l.). Obydwaj mają szerokie doświadczenie w zakresie napędów konwencjonalnych i alternatywnych, zwłaszcza systemów ogniw paliwowych. Od początku maja tego roku dr Gorbach już pełni funkcję kierowniczą, odpowiadając za wszystkie kwestie związane z ogniwami paliwowymi w Daimler Truck AG. Będzie kontynuował to zadanie na nowym, dodatkowym stanowisku dyrektora zarządzającego Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG. Prof. dr Christian Mohrdieck jest od 2003 roku szefem działu rozwoju ogniw paliwowych w koncernie Daimler oraz dyrektorem zarządzającym obecnej jednostki rozwoju ogniw paliwowych Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, która zostanie przydzielona do nowo powstałej spółki zależnej.

W kwietniu bieżącego roku Daimler Truck AG i Volvo Group zawarły wstępne, niewiążące porozumienie o utworzeniu nowej spółki joint venture, której celem jest rozwój systemów ogniw paliwowych, ich wprowadzenie do produkcji seryjnej oraz sprzedaż do zastosowań w ciężkich pojazdach użytkowych i w innych obszarach, na przykład zastosowań stacjonarnych. Spółka Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG ma zostać w przyszłości przekształcona w tę planowaną spółkę joint venture. Volvo Group nabędzie 50 procent udziałów wspólnej firmy. Wszystkie potencjalne transakcje podlegają weryfikacji i akceptacji przez właściwe urzędy do spraw ochrony konkurencji. W planach Daimler Truck AG i Volvo Group jest zaoferowanie w drugiej połowie dekady produkowanych seryjnie ciężkich pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do wymagającego i ciężkiego transportu dalekobieżnego.

 

Plany współpracy z Rolls-Royce plc w zakresie stacjonarnych systemów ogniw paliwowych

Planowana kooperacja w zakresie stacjonarnych systemów ogniw paliwowych pomiędzy Daimler Truck AG a brytyjskim koncernem technologicznym Rolls-Royce plc wskazuje na bardzo konkretne możliwości komercjalizacji technologii ogniw paliwowych przez spółkę joint venture z Volvo Group. Segment biznesowy Power Systems firmy Rolls-Royce zamierza zastosować systemy ogniw paliwowych z planowanej spółki joint venture Daimler Truck AG i Volvo Group w konstruowanych przez siebie generatorach zasilania awaryjnego, sprzedawanych pod marką produktów i rozwiązań MTU oraz przeznaczonych dla centrów danych, a także chce wykorzystać wieloletnie doświadczenie koncernu Daimler w tej dziedzinie. Kompleksowa umowa o współpracy ma zostać wypracowana i podpisana do końca roku.

 

Daimler posiada bogate know-how w zakresie ogniw paliwowych

W ciągu ostatnich dwóch dekad koncern Daimler zgromadził już znaczące know-how w zakresie ogniw paliwowych w swoim zakładzie w Nabern w Niemczech (obecnie siedziba główna Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH) oraz w innych zakładach produkcyjnych i rozwojowych w Niemczech i w Kanadzie.

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE