Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

UTA rozszerza ofertę

UTA, wiodący dostawca kart paliwowych i serwisowych w Europie, rozszerza swoją sieć akceptacji o stacje paliw LIQVIS GmbH LNG (ciekły gaz ziemny).

 

Od 1 kwietnia klienci UTA mogą zatankować swoje pojazdy ciekłym gazem ziemnym (LNG) na stacjach paliw LIQVIS, korzystając z kart UTA.

LIQVIS, spółka zależna Uniper, zarządza stacjami paliw LNG od 2017 roku. Jej stacje znajdują się przy strategicznych węzłach o dużym natężeniu ruchu w Kassel-Lohfelden i Berlin-Grünhe-ide. W celu zaspokojenia rosnącego popytu na paliwo alternatywne LNG infrastruktura niemieckich stacji paliw będzie w najbliższych latach systematycznie rozbudowywana. Kolejne stacje paliw LIQVIS zostaną otwarte między innymi w pobliżu Hamburga, Hanoweru i Bönen.

„Cieszymy się, że dzięki naszemu partnerowi LIQVIS możemy w dalszym stopniu rozwijać naszą sieć akceptacji i zapewnić naszym klientom dostęp do przyjaznej dla środowiska i ekonomicznej mobilności” – mówi Gabriel Moulènes, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w UTA. „LNG to wy-dajna alternatywa dla oleju napędowego, o szerokim zastosowaniu, umożliwiająca operato-rom flot i spedytorom ograniczenie kosztów operacyjnych”.

Samochody ciężarowe z napędem LNG o niskim poziomie emisji cząstek stałych i tlenku azotu z łatwością spełniają surowe wymagania środowiskowe normy emisji Euro VI. Pojazdy zasilane LNG mają znacznie niższy poziom emisji hałasu niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym, co sta-nowi szczególną zaletę w przypadku dostaw w obszarze miejskim. Ciężarówki napędzane LNG mogą pokonywać duże odległości bez konieczności tankowania. Jako że koszty paliwa dla pojazdów ciężarowych z LNG o masie powyżej 18 ton i rocznym przebiegu do 100 000 kilome-trów są niższe niż w przypadku pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, LNG jest bardziej wydajny kosztowo. Użytkownicy pojazdów z LNG będą mogli korzystać z przewagi cenowej również w perspektywie długoterminowej, ponieważ ciekły gaz ziemny nie jest zależny od rurociągów i może być transportowany na duże odległości w ekonomiczny sposób, a zdolność produkcji LGN na świecie nadal rośnie.

Tankowanie ciekłego gazu ziemnego w Niemczech nie zawsze jest łatwym procesem. W kraju nie ma prawie żadnych publicznych stacji paliw LNG, w związku z czym konieczna jest rozbu-dowa sieci. „Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na LNG, utworzymy dodatkowe stacje paliw, co przyczyni się do rozwoju sieci” – wyjaśnia Silvano Calcagno, Dyrektor Zarządzający LIQVIS. „Zarządzający flotami nadal mają wątpliwości, jednak w związku z niedawno podjętą decyzją o przedłużeniu zwolnienia z opłat drogowych dla ciężarówek zasilanych LNG w Niem-czech, mamy nadzieję, że współpraca z UTA pozwoli nam przekonać firmy transportowe, że zmiana jest korzystna pod względem ekonomicznym, a do tego łatwo ją wdrożyć”.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE