Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

O roku 2017 i planach na 2018

Nastąpiło odbicie. W roku 2017 na dobre ruszyły inwestycje infrastrukturalne z dofinansowaniem unijnym, inwestycjom budowlanym sprzyjał tez wzrost gospodarczy w kraju.

 

Producenci i dystrybutorzy maszyn budowlanych odnotowali wzrost popytu na nowy sprzęt. Rynek ożywił się nie tylko pod względem sprzedaży, zdecydowanie wzrosło też zainteresowanie wynajmem maszyn budowlanych i drogowych, do tego stopnia, że firmy oferujące taki sprzęt nie nadążają z podażą. Pytani przez nas o ocenę roku 2017 przedstawiciele producentów maszyn mówią o „odbiciu” na tym rynku, po kilku latach oczekiwania. Poprosiliśmy też o wypowiedzi na temat prognoz i planów na rok 2018.

Pavel Svoboda, communication manager firmy Bobcat stwierdził, że w ostatnich latach pojawiło się dużo firm, które wykonują różnorodne prace przy wykorzystaniu jednej maszyny i zestawu przyrządów. Firmy zajmujące się wypożyczaniem maszyn również szukają wszechstronnych maszyn, dlatego Bobcat skupia się w tym roku na zaspokajaniu potrzeb tego segmentu.

– Zaprezentujemy więc rozmaite nowe technologie oraz dodatki do naszych maszyn – ujawnił P. Svoboda. – Jak na przykład pilot zdalnego sterowania do naszych ładowarek. Bobcat stale dostosowuje portfolio dodatków, dobrym przykładem dla segmentu drogowego może być samopoziomująca piła tarczowa WS-SL-20.

         – Rok 2017 pod względem obrotów i dynamiki sprzedaży był dla nas bardzo udany – stwierdził Mirosław Król, general manager FAYAT BOMAG Polska. – Wykonaliśmy plan sprzedaży, stworzony w oparciu o dane i prognozy rozwoju rynku oraz inwestycji infrastrukturalnych. Największy wpływ miały rozstrzygnięcia przetargów na budowę dróg, mimo mniejszej liczby ogłaszanych przetargów i spadku rentowności firm. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się walce ziemne (BW 213 D-5), dzięki czemu BOMAG jest liderem w tym segmencie. Historyczne wyniki sprzedaży osiągnięto w segmencie walców asfaltowych i lekkiego sprzętu zagęszczającego.

W ostatnim roku firma znacząco wzmocniła wizerunek i postrzegalność marki BOMAG, także dzięki współpracy ze znanym sportowcem Przemkiem Saletą. We wrześniu z klientami celebrowaliśmy obchody 60-lecia powstania firm BOMAG i FAYAT.

Rok 2018 będzie pozytywny dla naszej firmy, jesteśmy dobrze przygotowani do nowych wyzwań ze strony rynku. Skupiamy się na produktach, które mają potencjał wzrostowy i na które będzie popyt, biorąc pod uwagę zaawansowanie prac przy inwestycjach drogowych. 

Ogólną tendencją zaznaczającą się w ostatnich miesiącach jest gwałtowny wzrost produkcji budowlano-montażowej w Polsce. Dzięki planom budowy ponad 3200 km dróg ekspresowych do 2025 r. i inwestycjom szacowanym na ponad 130 mld PLN, finansowanych przez fundusze europejskie, rozrusza się także rynek sprzedaży maszyn budowlanych. Skomasowanie realizacji inwestycji jest przewidywane na lata 2018-19, dlatego też dla Bomaga najbliższe lata będą tak ważne dla wzrostu biznesu – dodał Mirosław Król.

         Marceli Bednarek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Liebherr-Polska poinformował, że w roku 2017 pod względem sprzedaży wśród całej szerokiej palety maszyn firmy Liebherr najlepiej sprzedającym się produktem zostały ładowarki kołowe w klasie 20-35 ton. Ich udział w stosunku do innych maszyn wyniósł ponad 60 %. Było to głównie wynikiem pojawienia się w ofercie nowego modelu XPower®, łączącego w sobie zalety napędu hydrostatycznego oraz mechanicznego, co dodatkowo wpływa na obniżenie zużycia paliwa, a zwiększony okres przeglądów pozwala zredukować koszty eksploatacji.

– Prognozy na 2018 rok są dobre biorąc pod uwagę ilość projektów budowy dróg – stwierdził M. Bednarek. – Problemem stają się wydłużające się terminy dostaw maszyn przez fabryki, spowodowane rosnącą koniunkturą w Europie.

         Rok 2017 był też dobrym rokiem dla Volvo Maszyny Budowlane Polska. – Po kilku latach oczekiwania na „odbicie” polskiego rynku, wydaje się, że ono nastąpiło – ocenił Zbigniew Medyński, prezes Zarządu Volvo Maszyny Budowlane Polska. –  W uzyskaniu dobrego wyniku swój udział miał szereg działań podjętych wewnątrz naszej firmy. W związku z nieustającym dążeniem naszej organizacji do poprawy atrakcyjności oferty, a także procesów i standardów obsługi naszych klientów, sądzę, że jesteśmy dobrze przygotowani również na kolejne wyzwania, które może przynieść 2018.

Nie do przecenienia jest też grupa profesjonalistów, która tworzy nasz zespół. Dzięki ich pracy osiągnęliśmy większość postawionych przed sobą celów w roku 2017 i optymistycznie patrzymy w przyszłość.

T&M nr 1/2018

Tekst: Antoni Gostyński

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE