Ciągniki od Interhandlera
Znana dotąd głównie na rynku maszyn budowlanych, firma Interhandler nawiązała współpracę z renomowaną marką Kioti.
Interhandler uzyskał wyłączność na dystrybucję południowokoreańskich ciągników w Polsce. Zajmie się też obsługą techniczną maszyn.
Kioti to znana marka pochodząca z Korei, a mająca swój rodowód w Daedong Corporation. Daedong rozpoczął działalność prawie osiem dekad temu jako odlewnia metali, później jednak przestawił się na produkcję maszyn rolniczych. Równo 75 lat temu wyprodukował pierwszy silnik, kilkanaście lat później pierwszy pług, a w roku 1968 pierwszy ciągnik.
Obecnie produkty marki Kioti oferowane są w ponad siedemdziesięciu krajach świata, w tym na bardzo wymagających rynkach europejskich i Stanów Zjednoczonych. Ponad pięciuset dilerów tej marki znanych jest głównie z szerokiej oferty niedużych ciągników. Maszyny trafiają zarówno do sektora rolniczego, jak i do branży komunalnej. W Polsce zarejestrowano jak dotąd ponad tysiąc egzemplarzy koreańskich maszyn.
– To wydarzenie stanowi ważny krok w rozwoju naszej firmy oraz wzmocnienie oferty produktowej skierowanej do polskiego sektora rolniczego. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z tak silnym partnerem, którego produkty spełniają najwyższe standardy jakości i niezawodności. Jesteśmy przekonani, że zespół Kioti Interhandler, składający się z wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, odegra kluczową rolę w sukcesie tej współpracy – podkreślają w Interhandler.
Gama obejmuje ciągniki, a zatem maszyny, które stanowią trzon oferty Kioti. Prezentowano je np. podczas zakończonej niedawno, tegorocznej edycji wystawy rolniczej Agro Show w Bednarach. Pokazano tam kompletną paletę produktową Kioti, a zatem ciągniki o zakresie mocy od 25 do 142 KM, w tym – po raz pierwszy – nową generację ciągników serii RX oraz HX.
Ciągniki serii RX są adresowane do rolników wymagających połączenia mocy, komfortu i wszechstronności. Producent zwraca uwagę na dużą wydajność i relatywnie niską masę własną maszyn, jak również na bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Sterowanie elektryczne minimalizuje wysiłek, co sprawdza się zwłaszcza przy wykonywaniu ciasnych, powtarzalnych manewrów. Seria RX to w istocie dziewięć wersji maszyn zaopatrzonych w silniki wysokoprężne o mocy maksymalnej od 67 do 74 KM.
Kolejną z nowości jest seria HX. To użytkowe traktory, największe w gamie Kioti. Producent zwraca uwagę na walory funkcjonalne tych maszyn, w tym na potężny 4,4-tonowy tylny podnośnik, czy oś przednią Daedong z wielotarczowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (LSD), odpowiadającą za odpowiednią trakcję w każdych warunkach. Obrotowa i teleskopowa kolumna kierownicy ułatwia wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Do napędu maszyn służy 3,8-litrowy Diesel. Do wyboru są dwie wersje ciągnika, w przypadku HX 1302 moc maksymalna silnika sięga 132 KM, a w przypadku wersji HX 1402 motor generuje moc na poziomnie 142 KM.
Gama Kioti obejmuje również pojazdy typu UTV (utility terrain vehicle) o uniwersalnych, docenianych przez użytkowników walorach użytkowych. Pokazany niedawno Kioti K9 to pojazd, który może pracować zarówno w sektorze przemysłowym (transport, prace magazynowe), jak i komunalnym (tereny zielone, odśnieżanie), ale również na budowie (transport, prace wykończeniowe), czy w rolnictwie (transport, prace polowe). Coraz częściej tego rodzaju pojazdy trafiają też do gospodarstw ogrodniczych (pielęgnacja, przewóz roślin). Zarówno przednie, jak i tylne koła są indywidualnie zawieszone na solidnych podwójnych wahaczach, co ma zagwarantować komfortową jazdę praktycznie w każdym terenie. Do napędu K9 służy 25-konny Diesel.
– Współpraca z Kioti to strategiczna inwestycja w przyszłość. Dzięki temu partnerstwu pojawia się niepowtarzalna szansa umocnienia pozycji na rynku i dostarczenia klientom jeszcze lepszych narzędzi do realizacji ich celów biznesowych. Jesteśmy przekonani, że dzięki połączeniu naszego doświadczenia, rozbudowanej sieci dealerskiej oraz profesjonalnego wsparcia posprzedażowego, ciągniki Kioti zdobędą uznanie polskich klientów. Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań, które nie tylko spełnią oczekiwania, ale także przekroczą je, zapewniając użytkownikom maksymalną wydajność, komfort pracy i niskie koszty eksploatacji – podkreślają w firmie Interhandler. Interhandler działa na rynku już 35 lat.
Dotychczas, nowy polski dystrybutor ciągników Kioti znany był przede wszystkim ze sprzedaży pojazdów i maszyn marki JCB. Podobnie jak w tamtym przypadku, poza szeroką gamą produktów, oferuje pełne wsparcie serwisowe i techniczne użytkownikom oferowanego przez siebie sprzętu.
T&M nr 10/2024
Tekst: Michał Jurczak